کد خبر 139842
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۵

آمارهای دادستانی سلطنتی انگلیس نشان می‌دهد که بی‌اعتمادی زنان به پلیس موجب شده تا تنها 10درصد از قربانیان خشونت جنسی، به پلیس مراجعه کنند.

به گزارش مشرق، فارس به نقل از شبکه پرس‌تی‌وی نوشت: دادستان ارشد انگلیس هشدار داد که از هر 10 مورد تجاوز و دیگر جرایم جنسی جدی که در انگلیس رخ می‌دهد، 9 مورد آن به دلیل آنکه قربانیان به پلیس این کشور اعتماد ندارند، گزارش نمی‌شود.

"کایر استارمر" مدیر دادستان عمومی انگلیس روز گذشته در سخنرانی که در جمع اعضای گروه‌های زنان و کارکنان عدالت جنایی انگلیس انجام داد، عنوان کرد که تنها 10درصد از قربانیان جرایم خشن جنسی به پلیس مراجعه می‌کنند، که اصلی‌ترین دلیل آن این است که آن‌ها اعتقادی ندارند که سیستم عدالت جنایی بتواند به آن‌ها کمکی کند.

بنا بر آمارهایی که دادستانی سلطنتی انگلیس منتشر کرده، سالانه بیش از 1 میلیون زن در معرض خشونت خانگی قرار دارند، و در این میان 300هزار نفر مورد تعرض جنسی و 60هزار نفر قربانی تجاوز جنسی می‌شوند.

استارمن در این باره می‌گوید: ما در وضعیتی قرار داریم که از هر 4 زنی که از بدرفتاری شرکای جنسی خود رنج می‌برند، یک نفر آن‌ها این را به پلیس گزارش می‌کند.

وی همچنین عنوان کرده است که میزان محکومیت‌هایی که علیه زنان و دختران صادر شده، شدیدا افزایش یافته است.

"ساندرا هورلی" مدیر موسسه خیریه خشونت‌های خانگی در این باره می‌گوید: تنها در لندن، در یکسال رکورد 52هزار مورد خشونت خانگی ثبت شده، بنابراین آمار 68860 پرونده رسیدگی شده در سطح ملی، به سختی قطره‌ای از دریاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس