سجادی: نمی‌خواهیم اختلافی در تیم ملی فوتبال باشد/ قانون سه دوره متوالی ریاست فدراسیون‌ها اجرا می‌شود

وزیر ورزش و جوانان با تاکید دوباره بر این‌که قصد مداخله در مسائل فنی فوتبال را ندارد، گفت: نمی‌خواهیم اختلافی در تیم ملی باشد و در خصوص مسائل فنی هم نظری نمی‌دهیم تا سوءبرداشت نشود.

به گزارش مشرق، سیدحمید سجادی، در واکنش به قانون منع حضور سه دوره ریاست بر فدراسیون‌های ورزشی، اظهار داشت: این قانون در حال اجرایی شدن است و اگر فردی سه دوره پیاپی رییس فدراسیون بوده، دیگر امکان حضور ندارد و سنوات قبلی حضور نیز لحاظ می‌شود.

قانون منع سه دوره ریاست میراثی بود که به من رسید

وی افزود: این میراثی است که به ما رسیده و ٦ روز قبل از حکم وزارت من، اساسنامه جدید توسط وزیر محترم قبلی ابلاغ شد. ما هم آن را اجرا می‌کنیم و همه این قوانین در حال بررسی و بازنگری است.

وزیر ورزش در واکنش به بندی که برای جایگاه قانونی پست نایب رئیسی بانوان ابلاغ شد و در پاسخ به این سوال که آیا این بند اجرا شده یا خیر گفت: در تلاش برای اجرایی شدن هرچه سریع‌تر آن هستیم. در کل ادارات ورزش و جوانان استان‌ها مصوبه‌ای از سازمان امور اداری و استخدامی گرفتیم مبنی بر این‌که هر مدیر کل یک معاون رسمی و تخصصی بانوان در اداره مربوطه داشته باشد.

باشگاه‌ها نمی‌توانند به خاطر جام‌جهانی تعطیل باشند

وزیر ورزش درخصوص این‌که آیا سرمربی‌گری تیم ملی فوتبال به مربی ایرانی سپرده خواهد شد یا گزینه خارجی مدنظر است گفت: در مسایل فنی فوتبال دخالت نمی‌کنیم. ما منتظر تصمیمات فدراسیون هستیم و به مسئولان فدراسیون اعلام کردیم هر حمایتی که لازم باشد و بخواهید از شما انجام می‌دهیم ولی بهترین تصمیم را بگیرید. می‌خواهید مربی خارجی یا ایرانی باشد یا اگر با همین کادر فنی می‌خواهید ادامه دهید به ما بگویید. پول می‌خواهید، حمایت مادی و معنوی یا هر نوع دیگری حمایت می‌خواهید که تیم ملی خیالش راحت باشد و بازیکنان تیم ملی حس کنند در آغوش کشور برای حضور در جام جهانی آماده می‌شوند، ما آماده‌ایم. نمی‌خواهیم ملی‌پوشان فوتبال احساس تنهایی کنند و یا خدایی نکرده اختلافی بین بازیکنان نباشد تا هرچه سریع‌تر انسجام بین آن‌ها شکل بگیرد. البته خدا را شکر در حال حاضر هم انسجام تیم بد نیست. واقعیت این است که این جام جهانی با جام جهانی قبلی فرق بسیاری دارد.

بیشتر بخوانید:

واکنش سجادی به برکناری اسکوچیچ

وی ادامه داد: جام‌های قبلی در تابستان بود و این جام جهانی در پاییز است. باشگاه‌ها نمی‌توانند تا آن موقع تعطیل باشند. نه تنها باشگاه‌های ایرانی بلکه کل باشگاه‌های دنیا. چندین ملی‌پوش ما در اختیار یکسری از باشگاه‌های خارجی هستند و بازی می‌کنند. پس عملا حتی اگر بخواهیم به خاطر تیم ملی لیگ‌مان را تعطیل کنیم و اردو تشکیل دهیم، تعداد قابل توجهی از بازیکنان ما در اردوی اصلی حضور نخواهند داشت. بنابراین تصمیم‌گیری در این خصوص برعهده فدراسیون است که اولا کادر فنی باید مشخص شود. دو این‌که آیا لیگ باید تعطیل شود؟ اگر قرار است لیگ تعطیل شود چه مدت زمانی باید تعطیل باشد؟ در صورت تعطیلی لیگ و برگزاری ادوی تیم ملی، کدام بازیکنان در ادرو حضور داند و چه بازیکنانی نیستند؟ آیا اصلا برگزاری اردو بدون نفرات اصلی تیم، ارزش دارد یا خیر؟ آیا اردو با نفرات رزور برگزار کنیم؟ در هر صورت اقدامات، نیازمند یکسری هماهنگی‌هاست. آمادگی بازیکنان لژیونر هم باید رصد شود که آیا این دسته از بازیکنان فعال هستند یا خدایی نکرده دچار آسیب نشده‌اند؟ بنابراین باید با کادر فنی باشگاه‌های بازیکنان لژیونر در ارتباط باشیم.

فیفادی اصلی ما در کانادا بود

وزیر ورزش با اشاره به فیفا دی‌ها گفت: از یک فیفا دی با شرایط نسبی عبور کردیم؛ یک بازی با الجزایر داشتیم و قرار بود با کانادا بازی کنیم که نشد. فیفا دی اصلی ما در کانادا بود که تبدیل شد به اردوی قطر. یک فیفا دیگر در شهریور ماه داریم و یکی دیگر هم، ۵ الی ۶ روز مانده به جام‌جهانی. در مجموع این جام جهانی متفاوت است و این متفاوت بدون هنر مدیریتی می‌خواهد. بابد برنامه‌ریزی کنیم و واقع‌گرا باشیم. از این شرایط واقعی باید به نحو احسن استفاده کنیم.

اظهارنظرم درباره سرمربی ممکن است سوءبرداشت شود

سجادی به‌عنوان متولی ورزش ایران در واکنش به این‌که نظر شخصی‌اش درخصوص داخلی یا خارجی بودن گزینه سرمربی‌گری تیم ملی فوتبال گفت: اجازه دهید به مسایل فنی ورود نکنم چون هرچیز در این خصوص بگویم، ممکن است باعث سوءتعبیر و سوءبرداشت شود. آرزویم این است که بهترین کادر فنی اطمینان‌بخش و الهام‌بخش در کنار تیم ملی باشد.

برای جام‌جهانی پیوست فرهنگی داریم

وی در پاسخ به این‌که آیا قرار است در جام جهانی سفیر فرهنگی داشته باشم گفت: سینا کلهر معاون فرهنگی وزارت ورزش یک  پیوست فرهنگی تهیه کرده‌اند و در این پیوست، برنامه‌های فرهنگی متنوعی برای جام جهانی تعریف کرده‌اند. ما در این مقوله تنها نیستیم و بک کار تیمی و فرهنگی با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، وزارت ارشاد و وزارت امور خارجه قرار است انجام دهیم. کمیته‌های مختلفی در این زمینه شکل گرفته و من مسئول کمیته ورزش هستم. رئیس ستاد اصلی هم مخبر است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس