اقدام غیر قانونی سندیکای بیمه‌های تکمیلی در کاهش تعرفه‌های فیزیوتراپی

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران از کاهش تعرفه‌های فیزیوتراپی توسط سندیکای بیمه‌های تکمیلی انتقاد کرد و این تصمیم را بر خلاف مصوبات شورای عالی بیمه و تعرفه‌های قانونی مصوب هیات دولت دانست.

به گزارش مشرق، احمد مؤذن زاده، رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران گفت: در ارتباط با بحث‌هایی که در مورد تعرفه سندیکای بیمه‌های تکمیلی پیش آمده مسئله اصلی این است که امسال تعرفه‌های مصوب شورای عالی بیمه در تمامی بخش‌ها از جمله بخش خصوصی توسط هیأت دولت ابلاغ شد و رشد تعرفه‌های بخش خصوصی حدود ۲۵ درصد و بخش دولتی حدود ۱۹ درصد بود که بسیار کمتر از تورم موجود است. 

 وی ادامه داد: تورم نقطه به نقطه خرداد ماه جاری ‌۵۲.۵ درصد به صورت رسمی اعلام شده و طبیعتاً میزان رشد تعرفه های  ذکر شده در ارتباط با هزینه‌هایی که مراکز درمانی دارند، به هیچ وجه پاسخگو نیست و برای ادامه فعالیت بخش خصوصی درمان مشکل ایجاد شده است.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران افزود: از طرف دیگر سندیکای بیمه‌های تکمیلی بدون توجه به اینکه مصوبات شورای عالی بیمه در مورد تعرفه‌های درمانی فصل الخطاب است، در حدود ۳۰ درصد بصورت یک جانبه تعرفه‌های رشته فیزیوتراپی را کاهش داده و به سازمان‌های بیمه‌گر تکمیلی اعلام کرده که با این تعرفه با مراکز فیزیوتراپی قرارداد ببندند.

مؤذن زاده ادامه داد: جامعه فیزیوتراپی به این تصمیم غیرقانونی معترض است. به عبارت دیگر چه افزایش تعرفه‌ها به میزان بالاتر از تعرفه‌های مصوب هیأت دولت و چه امسال که شاهد کاهش غیرقانونی تعرفه‌ها بر خلاف مصوبات شورای عالی بیمه هستیم هر دو غیرقانونی است. 

وی یادآور شد: سال گذشته هم هیأت دولت مصوبه‌ای را داشت با امضای معاون رئیس جمهور که در ارتباط با مسائل تعرفه‌ای و بیمه‌ای مصوبات شورای عالی بیمه فصل‌الخطاب است و تمامی سازمان‌ها و از جمله بیمه‌های تجاری، خصوصی و بیمه‌های تکمیلی موظف هستند که از مصوبات شورای عالی بیمه تبعیت کنند.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران عنوان کرد: شکایتی را برای شورای عالی بیمه ارسال و درخواست کردیم که بنا به وظیفه قانونی که دارد به این قضیه ورود کند و از هرگونه کاهش تعرفه‌های قانونی خدمات پزشکی توسط شرکتهای بیمه گر تکمیلی  جلوگیری کند، کما اینکه این میزان کاهش حتی از رشد تعرفه‌های امسال هم بالاتر بوده و به هیچ وجه نمی‌توانیم با این شرایط، مراکز فیزیوتراپی را اداره کنیم.

مؤذن زاده با عنوان این مطلب که به هیچ عنوان مایل نیستیم ضرر و زیان مراکز فیزیوتراپی متوجه مردم شود، گفت: اگر ما با بیمه‌های تکمیلی لغو قرار داد کنیم، فشار زیادی به مردم وارد می‌شود که بخواهند هزینه‌ها را از جیب بپردازند و گواهی بگیرند ولی در این مورد طبیعتا ما مجاز هستیم به اینکه فاصله بین تعرفه‌هایی که سازمان‌های بیمه‌گر تکمیلی پوشش می‌دهند تا سقف تعرفه‌های مصوب شورای عالی بیمه را از بیمار اخذ کنیم.

وی ابراز کرد: اگرچه که این موضوع، پرداختی بیمار از جیب را افزایش می‌دهد ولی چاره‌ای دیگری هم برای مراکز فیزیوتراپی باقی نمی‌گذارد.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران افزود: مجددا از شورای عالی بیمه درخواست داریم بیمه‌های تکمیلی را مکلف کنند که تعرفه‌های مصوب هیأت دولت را رعایت و اجرا کنند و تعرفه‌های غیرقانونی سندیکای بیمه‌های تکمیلی را ملغی اعلام کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس