کد خبر 1398306
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
چین: ناوشکن آمریکایی قوانین بین‌المللی را نقض کرد

ارتش چین از رهگیری یک فروند ناوشکن آمریکایی در دریای جنوبی چین خبر داد.

به گزارش مشرق، ارتش چین امروز (چهارشنبه) با انتشار بیانیه‌ای از رهگیری و دور کردن یک فروند ناوشکن آمریکایی در جزایر «پاراسل» در دریای جنوبی چین خبر داد.

به گزارش جروزالم پست، ارتش چین با اعلام دور کردن این ناوشکن آمریکایی، گفت: «چنین اقداماتی ناقض حاکمیت چین و امنیت این کشور و همچنین ضد قوانین بین‌المللی است.»

«تیان جونلی» سخنگوی فرماندهی شاخه جنوبی ارتش چین در بیانیه خود اعلام کرد: «در تاریخ ۱۳ ماه ژوئیه ناوشکن موشکی هدایت شونده آمریکا  به نام بنفولد بدون اجازه و تایید چین به صورت غیرقانونی وارد حریم آبی جزایر پاراسل شد. این اقدام به شدت امنیت و ثبات در دریای جنوبی چین را تحت تاثیر قرارمی‌دهد و همچنین به شدت قوانین بین‌المللی و استاندارهای روابط در سطح بین‌الملل را نقض می‌کند.»

اردیبهشت ماه سال جاری نیز سخنگوی ارتش چین اعلام کرد که آمریکا به طور مکرر اقدامات تحریک‌آمیزی برای ارسال سیگنال‌های اشتباه به نیروهای استقلال‌طلب تایوان انجام می‌دهد و عمدا صلح و ثبات را در سراسر تنگه تایوان تضعیف می‌کند.

آمریکا در سال‌های اخیر حمایت خود از تایوان را به طرز چشمگیری افزایش داده است. فروش میلیاردها دلار تسلیحات به جزیره و اعزام هیئت‌های عالی‌رتبه از جمله حمایت‌های آمریکا از تایوان و مداخله در امور داخلی کشورهاست.

پکن بارها تأکید کرده که تایوان بخش جدایی‌ناپذیر از کشور چین است و اعلام استقلال تایپه را به رسمیت نمی‌شناسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس