بیانیه مشترک آمریکا و تل آویو در سفر بایدن به سرزمین‌های اشغالی فاش شد

رسانه های رژیم صهیونیستی سه‌شنبه شب بیانیه مشترک اسرائیل و آمریکا در سفر جوبایدن رئیس جمهوری ایالات متحده به سرزمین‌های اشغالی را فاش کردند.

به گزارش مشرق از الجزیره، سازمان پخش رژیم صهیونیستی موسوم به "کان " در این باره به نقل از یک مقام صهیونیست گزارش داد بیانیه مشترک سفر بایدن، اعلامیه قدس نام گذاری و در آن واشنگتن به امنیت اسرائیل متعهد خواهد شد.

براساس گزارش این مقام صهیونیست، همچنین این اعلامیه به این موضوع متعهد خواهد شد که اجازه ندهد ایران به سلاح ادعایی هسته‌ای دست یابد و اسرائیل نیز اجازه دفاع از خود را داشته باشد.

کان به نقل از این مقام صهیونیست که خواسته نامش محفوظ بماند، اعلام کرد: اعلامیه قدس تاکیدی بر تقویت روند عادی سازی کشورهای عربی با اسرائیل و گسترش دایره کشورهایی است که در توافق صلح با تل آویو درگیر هستند.

منابع صهیونیستی اعلام کردند که «سفر بایدن به تدارکات، تدابیر و تفاهمات در چارچوب مسؤولیت فرماندهی مرکزی آمریکا (تروریست های سنتکام) در خاورمیانه مربوط می‌شود؛ چراکه اسرائیل سال‌ها پس از عضویت در فرماندهی آمریکا در اروپا، به فرماندهی مرکزی آمریکا در خارومیانه پیوسته است».

در همین راستا، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش داد که آمریکا در ماه مارس گذشته نشستی محرمانه با مقامات ارشد نظامی رژیم صهیونیستی و فرماندهان نظامی کشورهای عربی در شهر "شرم الشیخ" مصر برگزار کرد.

به نوشته وال استریت ژورنال، در نشست شرم الشیخ "آویو کوخاوی" رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل و سرلشکر "فیاض بن حامد الرویلی" رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عربستان، سپهبد "سالم بن حمد النبیط" فرمانده نیروهای مسلح قطر و فرماندهان ارشد اردن، مصر، بحرین و امارات متحده گرد هم آمدند.
این روزنامه در ادامه مدعی شد: «بسیاری از زیرساخت‌ها برای یک سیستم بالقوه دفاع هوایی منطقه‌ای ایجاد شده است.»

پیش از این، رسانه‌های عبری اعلام کرده بودند که «ماهیت سفر جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به منطقه، عربستان سعودی و با هدف اعتمادسازی است؛ اما در نهایت، هموار کردن راه برای عادی سازی روابط بین اسرائیل و عربستان صورت می‌گیرد».
چند روز پیش کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که جو بایدن در نخستین سفرش به عنوان رئیس جمهوری آمریکا به خاورمیانه، در تاریخ ۱۳ تا ۱۶ جولای (۲۲ تا ۲۵ تیر ماه) به این منطقه و مشخصاً اسرائیل، کرانه باختری و عربستان سفر خواهد کرد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس