کد خبر 1397988
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
گانتز: چالش اول اسرائیل مقابله با ایران است

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور آمریکا را در جریان تحولات مربوط به تشکیل یک ائتلاف نظامی علیه ایران قرار خواهد داد، گفت که چالش اول اسرائیل مقابله با ایران است.

به گزارش مشرق، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مراسم فارغ‌التحصیلی افسران صهیونیست در یکی از دانشکده‌های نظامی این رژیم به مقابله با ایران پرداخت.

 گانتز در این مراسم اظهار داشته که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا را در جریان تحولات صورت گرفته در مسیر ایجاد یک ائتلاف‌ نظامی در منطقه علیه ایران قرار خواهد داد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، پیشتر، اعلام کرده بود که تل‌آویو در حال ایجاد یک ائتلاف منطقه‌ای تحت حمایت ایالات متحده برای مقابله با پهپادها و موشک‌های ایران است.

بنی گانتز در مراسم یادشده خطاب به افسران صهیونیست گفت: «اولین چالش امنیتی که همه شما بایست با آن دست و پنجه نرم کنید و به مقابله با آن بپردازید، مبارزه با تجاوزات ایران، اقدامات هسته‌ای ایران، حفظ توانمندی عملیاتی اسرائیل برای دفاع از خود و همچنین برقراری روابط به منظور همکاری است».

گانتز ادامه داد: «رئیس‌جمهور بایدن دو روز دیگر به اینجا خواهد آمد و ما نیروی یکپارچه‌ای را که با شرکای خود در سراسر منطقه علیه ایران ایجاد کردیم، به بایدن نشان خواهیم داد».

گانتز در بیست و چهارم خردادماه و پس از سفر به آمریکا و دیدار با وزیر دفاع این کشور خواستار ایجاد یک ائتلاف منطقه‌ای به رهبری واشنگتن شده بود.

او ادعا کرده بود: «شراکت و تقویت ارتباطات عمیق با شرکا و متحدان آمریکایی‌مان و همچنین روابطی که آن را ساختیم و در سال‌های اخیر در حال توسعه آن با کشورهای منطقه‌ بوده‌ایم، عامل اساسی برتری اسرائیل در منطقه است. ما در این روزها به منظور ایجاد شراکت در زمینه اقتصاد، محیط‌زنیست و همچنین امنیت در حال توسعه این روابط، تقویت و تعمیق صلح با مصر، اردن، کشورهای عضو توافقات عادی‌سازی روابط هستیم».

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اخیرا در این ارتباط گزارش داد که احتمال می‌رود در جریان سفر رئیس‌ جمهور آمریکا به منطقه، توافقی احتمالی میان تل‌آویو و ریاض منعقد شود که بر اساس آن دو طرف وارد ائتلافی به رهبری آمریکا برای مقابله با آنچه تهدیدات هوایی و دریایی خوانده شده، شوند.

این شبکه صهیونیستی اشاره کرده بود که این ائتلاف برخی از کشورهای منطقه را دربرخواهد گرفت.

کانال ۱۲ در ادامه این گزارش ادعا کرده بود به هواپیماهای اسرائیلی اجازه پرواز در حریم عربستان داده خواهد شد که این مسیر حرکت هوایی را کوتاه‌تر خواهد کرد.

این شبکه در ارتباط با بند سوم این توافق همچنین مدعی شده بود که دو طرف بر سر سازوکاری توافق خواهند کرد که طبق آن، به سعودی‌ها اجازه داده خواهد شد به مسجد الاقصی بیایند و در مقابل به ساکنان عربی اراضی اشغالی اجازه داده خواهد شد بدون پرواز به اردن یا ترکیه به صورت مستقیم به عربستان بروند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    اسراییل خیلی لذت می برد که دشمنان احمقی دارد و به راحتای از آنها سواری می گیرد . و با همه کشورهای منطقه متحد خونی می شود
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    تمام هستی اسرائیل نابود است چون وجودش و موجودیتش نامشروع است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس