اوکراین

یک روزنامه آلمانی، از رایزنی‌های محرمانه واشنگتن و همپیمانان اروپایی‌اش برای پایان دادن دیپلماتیک به جنگ در اوکراین خبر داد.

به گزارش مشرق، روزنامه آلمانی «دی ولت» نوشت که آمریکا با متحدان کلیدی اروپایی خود در حال انجام مناقشات و رایزنی‌های محرمانه برای بررسی راه‌های دیپلماتیک پایان دادن به درگیری‌ در اوکراین است.

این روزنامه نوشت: «به نظر می‌رسد که رایزنی‌های محرمانه‌ای میان ایالات متحده آمریکا و همپیمانان کلیدی اروپایی آن برای بررسی راه‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ» در اوکراین در جریان است.

وی ولت در این گزارش، جزئیات بیشتری در خصوص این رایزنی‌ها فاش نکرد، اما نوشت که ایجاد دلایلی برای «سردرگم کردن و گرفتار کردن» غرب کار دشواری نیست به همین دلیل نیز اکثر اروپایی‌های از یافتن «راه حل دیپلماتیک» برای جنگ اوکراین حمایت می‌کنند.

به نوشته روزنامه رأی الیوم، روسیه از ۲۴ فوریه گذشته، از آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین خبر داد و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در همان آغاز عملیات گفت که هدف از این اقدام، حمایت از غیرنظامیان در دونباس که طی هشت سال در معرض نسل‌کشی از سوی کی‌ یف بوده‌اند، خلع سلاح اوکراین و از بین بردن سازمان‌های نازی است.

وی همچنین از تداوم عملیات نظامی ویژه این کشور در اوکراین تا زمان بازگشت زندگی عادی به منطقه دونباس خبر داد و گفت: «فاجعه در دونباس و اقدامات تروریستی ما را مجبور کرد برای کمک به هموطنان خود در لوهانسک و دونتسک عملیات نظامی خود را آغاز کنیم».

سال گذشته روسیه بارها به دولت زلنسکی درباره حملات توپخانه‌ای به لوهانسک و دونتسک در منطقه شرقی دونباس اوکراین هشدار داده بود و در نهایت پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰ پس از به رسمیت شناختن استقلال لوهانسک و دونتسک، «عملیات نظامی ویژه» را در اوکراین آغاز کرد که تاکنون ادامه دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس