ابوعاقله

خانواده «شیرین ابو عاقله» خواستار دیدار رو در رو با رئیس جمهور آمریکا در سفر هفته آینده‌اش به اراضی اشغالی شد.

به گزارش مشرق، خانواده خبرنگار فلسطینی- آمریکایی که در کرانه باختری به ضرب گلوله کشته شدند، در نامه‌ای خطاب به بایدن،  نوشت: دولت آمریکا به سادگی نتیجه‌گیری رژیم صهیونیستی در خصوص قتل شیرین و اینکه رسیدگی به آن خارج از چارچوب دستگاه قضایی است را پذیرفته ، در حالی که ما در تحقق هدفمان در تضمین دادخواهی عادلانه ناکام ماندیم.

در این نامه که «آنطون ابو عاقله»، برادر شیرین به نیابت از خانواده امضا کرده، آمده است: مداخله دولت آمریکا در ایجاد تشویش و تشتت در مساله قتل شیرین و فرار عاملان آن از مجازات تاثیرگذار بوده است ما خواهان آگاهی از همه اطلاعاتی هستیم که دولت آمریکا در این باره جمع آوری کرده است.

از سوی دیگر دادستانی کل فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که نتایج به دست آمده در تحقیقات دادستانی فلسطین در پرونده ترور شیرین ابو عاقله، بر مجموعه ای از مستندات و مدارک غیر قابل انکار استوار است که شامل گزارش‌های فنی، آزمایش‌ها و اظهارات شاهدان عینی است و قاطعانه ثابت می‌کند که ترور ابو عاقله با هدف قرارگرفتن مستقیم او از سوی یکی از اشغالگران صهیونیست صورت گرفته و در آن زمان و مکان هیچ درگیری مسلحانه‌ای وجود نداشته است.

بنابر آنچه دادستانی کل فلسطین اعلام کرده، در گزارش‌های فنی آمده است که گلوله خارج شده از سر شیرین ابوعاقله، گلوله‌ای با عیار ۵.۵۶ و ضد زره بوده و از فاصله ۱۷۰ الی ۱۸۰ متری شلیک شده که با محل استقرار نظامیان صهیونیست مطابقت دارد.

با توجه به آنکه ابو عاقله تابعیت آمریکا را داشته و بنا به درخواست آمریکا، گلوله عامل شهادت او، ۲۴ ساعت برای انجام تحقیقات به کارشناسان آمریکایی تحویل داده شد، پس از بازگرداندن این گلوله، اطمینان حاصل شد که گلوله در همان وضعیتی که تحویل داده شده، بازگردانده شد.

دادستانی کل فلسطین، ادعای آمریکا مبنی بر اینکه آسیب به گلوله مانع از دستیابی به نتیجه واضح در تحقیقات شده، را نادرست خواند و نسبت به ادعای آمریکا درباره عمدی نبودن شلیک به ابو عاقله ابراز تعجب و بیان کرد که بنا بر مستندات و مدارک قطعی، این تیراندازی عامدانه بوده است.

قرار است جو بایدن در آخر هفته جاری به اراضی اشغالی و کرانه باختری اشغالی سفر کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس