کد خبر 1396838
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۱ - ۰۴:۰۰
خرافات عجیب فوتبالیست‌های دنیا

اسپورت ۲۴ در گزارشی به خرافات عجیب و شایع بین فوتبالیست‌ها پرداخته است.

به گزارش مشرق و به نقل از اسپورت ۲۴، ورزشکاران برخی از خرافاتی‌ترین افراد روی کره زمین هستند. آیین‌ها، سنت‌ها و خرافات بخشی از فرهنگ فوتبال است که در طول سال‌ها از بین نمی‌رود، بلکه توسعه می‌یابد. حتما شنیده اید که بسیاری از بازیکنان فوتبال چکمه می پوشند یا با پای راست وارد زمین می شوند اما تعداد زیادی آداب و رسوم بسیار عجیب‌تری دارند که بسیاری از فوتبالیست‌ها و مربیان از آنها به امید کسب شانس استفاده می‌کنند.

خواندن داستایوفسکی

جنارو گتوزو را به عنوان یک بازیکن خشن و پرشور و اشتیاق در زمین به یاد داریم. شاید باورش سخت باشد اما در زندگی واقعی، او خیلی خشن نیست. او به خواندن کتاب علاقه دارد. یک بار گتوزو اعتراف کرد که او  کارهای فئودور داستایوفسکی را دوست دارد و قبل از هر بازی گزیده ای از آثار این نویسنده روسی را می خواند. به گفته او، این به او کمک می کند تا تمرکز کند و شانس خوبی برای او به ارمغان آورد.

شورت باب اسفنجی

آنتوان گریزمان سعی می کند در بازی‌های مهم، خود را با خرافات آماده شروع بازی کند. این مرد فرانسوی گفت که باب اسفنجی شخصیت مورد علاقه او است و شورت با تصویر او در طول مسابقه برای او موفقیت به ارمغان می آورد. جالب اینجاست که گریزمان بهترین دوران خود از  از جمله یورو ۲۰۱۶ را با این خرافات سپری کرد؛ جایی که گریزمان آقای گل شد. گریزمان در این موضوع منحصر به فرد نیست. مدت‌ها قبل از او، رنه هیگویتا (همان دروازه‌بانی که ضربه عقرب را اجرا کرد) علاقه داشت که همیشه زیر شلواری آبی بپوشد. او عنوان کرد که با فالگیر درباره پوشیدن این زیر شلواری صحبت کرده و باعث خوش شانسی تیمش می‌شود.

تی‌شرت رنگی

یک بار پله با مشکل در گلزنی روبرو شد و در چند بازی گل نزد. او به این فکر کرد که دلیل چنین کاهشی چه می تواند باشد. این برزیلی به این نتیجه رسید که همه چیز مربوط به تی شرت رنگی است که به یکی از هواداران سانتوس هدیه داده است. این بازیکن فوتبال یک کارآگاه استخدام کرد تا او را پیدا کند. یک هفته بعد پیراهن برگردانده شد و پله بلافاصله به بهترین شکل خود بازگشت!

سیلی زدن و آدامس جویدن

یوهان کرویف قبل از هر بازی به صورت دروازه بان تیمش یعنی گرت بالز سیلی می زد و سپس درست قبل از سوت شروع بازی در نیمه زمین حریف آدامس می جوید. خنده دار است که در فینال جام ملت های اروپا در سال ۱۹۶۹، یوهان فراموش کرد که با خود آدامس ببرد و تیم او، آژاکس ۴ بر یک  به میلان باخت.

پوشیدن اشتباهی جوراب

داستان دروازه بان افسانه ای اسپانیا یعنی، ایکر کاسیاس نیز جالب است. زمانی که مادرش او را باردار بود، یکی از همسایگان که معلوم شد فالگیر است، گفت که اگر نام پسرش را یک نام "باسکی" بگذارد، او یک ورزشکار بزرگ می شود. کاسیاس در طول دوران حرفه ای خود به آداب و رسوم و خرافات بسیار حساس بود. به عنوان مثال او پس از هر گل تیمش با دست دیرک دروازه را لمس می کرد اما ایکر عجیب‌ترین سنت را از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ حفظ کرد؛ او در هر بازی جوراب هایش را پشت و رو می پوشید. دو سال پس از ترک این سنت، او رئال مادرید را ترک کرد.

چانه را لمس کنید

خرافات عجیب فوتبالیست‌های دنیا

تیبو کورتوا، دروازه‌بان فعلی رئال مادرید، خرافه عجیبی در تیم ملی بلژیک دارد. قبل از هر مسابقه هنگام پخش سرود ملی وقتی دوربین روی او زوم می کند، چانه اش را لمس می کند.

عادت عجیب قبل از پنالتی

سرخیو گویکوچئا، دروازه‌بان سابق تیم ملی آرژانتین هر بار قبل از ضربات پنالتی، پشت بیلبورد می‌نشست و ادرار می‌کرد. او درباره این کار گفت: من این کار را برابر یوگسلاوی در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۱۹۹۰ انجام دادم و ما پیروز شدیم، بنابراین وقتی نیمه نهایی با ایتالیا به ضربات پنالتی رفت، دوباره این کار را انجام دادم و نتیجه داد! از آن لحظه به بعد این کار را قبل از هر پنالتی انجام می دادم. این طلسم خوش شانسی من بود.

صف شگفت‌انگیز!

خرافات عجیب فوتبالیست‌های دنیا

جان تری هم یک خرافه عجیب قبل از بازی‌ها داشت. او و هم تیمی هایش تصمیم گرفتند که در یک توالت ادرار کنند. تری گفت: من و فرانک لمپارد خیلی وقت پیش این کار را شروع کردیم. ما سه دستشویی در رختکن چلسی داشتیم و من و لمپارد از یک سرویس بهداشتی استفاده می کردیم و بازی را بردیم و هفته بعد من، فرانک و اشلی کول در صف بودیم. فابرگاس و آسپیلیکوئتا بعداً به این صف پیوستند. کار به جایی رسید که اتحادیه فوتبال انگلیس از اینکه بازیکنان چلسی به طور مداوم در زمین بازی دیر حاضر می شوند شکایت کرد. من جرأت نداشتم اعتراف کنم که همه اینها به خاطر صفی بود که جلوی همان سرویس بهداشتی تشکیل شده بود.

داستان جادویی

آدریان موتو در جوانی تقریباً با استعدادترین بازیکن فوتبال اروپای شرقی به حساب می آمد. یک بار یک جادوگر رومانیایی به یک بازیکن فوتبال گفت که به دلیل نفرین نامزدش فوتبال او نابود خواهد شد.  موتو پاسخ داد: لعنت به من نخواهد رسید زیرا من لباس زیرم را از داخل می پوشم و قبل از مسابقه ریحان در جوراب هایم می گذارم. در سال ۲۰۰۴، موتا به دلیل مصرف کوکائین محروم شد و دادگاه های داوری او را به پرداخت بیش از ۱۷ میلیون یورو به چلسی محکوم کردند.

چیدمان ترکیب بر اساس فال

ریموند دومنک ترکیب تیم ملی فرانسه را با فال مشخص می کرد. خودش هم گفته که در انتخاب فوتبالیست ها با طالع بینی جلو می‌رود. او اعتراف کرد که دوست دارد در خط دفاع تیم، شیر داشته باشد و بر عکس، عقرب ها را در ترکیب دوست ندارد. عقیده ای وجود دارد که به همین دلیل بود که او رابرت پیرس را در کمال تعجب به جام جهانی ۲۰۰۶ نبرد.

ممنوعیت رنگ زرد و مرغ

نمونه های دیگری از خرافات عجیب در بین مربیان وجود دارد. به عنوان مثال، لوئیس آراگونس سرمربی فقید تیم ملی اسپانیا بازیکنان را از پوشیدن هر گونه لباس زرد منع می کرد و حتی بازیکنانی را که با تی شرت یا شورت زرد رنگ به تمرین آمده بودند از تمرین اخراج می کرد.

همچنین کارلوس بیلاردو سرمربی سابق آرژانتین دستور داده بود که مرغ به خصوص مرغ سرخ شده از رژیم غذایی بازیکنان فوتبال حذف شود.

جیووانی تراپاتونی ایتالیایی نیز بسیار مذهبی بود. قبل از هر مسابقه، بخشی از زمین را با یک بطری آب مقدس خیس می کرد.

دستکش جادویی

لئو یاشین دروازه بان افسانه ای توپ را در دستان خود می گرفت و به آرامی آن را نوازش می کرد و رینات داسایف دستکش هایی را که هارولد شوماخر به او داده بود قبل از هر بازی در گوشه سمت چپ دروازه خود قرار می داد به این امید که دروازه او باز نشود.

تسبیح

خرافات عجیب فوتبالیست‌های دنیا

قربان بردیف سرمربی فعلی تراکتورسازی هرگز از تسبیح معروف خود جدا نشد و برای تداوم خوش شانسی، هرگز ژاکت شانس خود را در طول بازی‌ها حتی در هوای گرم در نیاورد.

باند روی دست

خرافات عجیب فوتبالیست‌های دنیا

سال هاست که لوئیس سوارس چنین کاری می کند. این بازیکن اروگوئه‌ای در حین بازی در لیورپول از ناحیه دست آسیب دید. این مهاجم تصمیم گرفت باندی را که بعد از مصدومیت می پوشید برای خوش شانسی نگه دارد و هنوز هم با این باند به زمین مسابقه می رود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس