کاهش فشار اقتصادی از اهداف طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها است

معاون اجرایی رئیس جمهور به تلاش دولت برای اجرایی شدن توزیع عادلانه یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: در طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه تلاش شده تا فشار اقتصادی بر آحاد جامعه وارد نشود.

به گزارش مشرق، سیدمحمد حسینی امشب در مراسم شهیدان والامقام انصاری و نورانی در مسجد شهدای رودسر با اشاره به اینکه شهدا به تعبیر قرآن عنده یرزقون هستند و نزد خداوند روزی می‌خورند، اظهار کرد: ما جاماندگان از غافله شهدا باید تلاش کنیم تا رهرو واقعی راه شهدا باشیم. 

وی با تاکید بر لزوم احیا و زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار، شهادت و فداکاری در جامعه و به ویژه انتقال آن به نسل جوان افزود: اگر بتوانیم از ظرفیت‌ها درست برای معرفی راه شهدا استفاده کنیم نتایج ارزشمندی بدست می‌آید مانند سرود فرمانده سلام که دهه نودی‌ها با ایجاد شور و نشاط در سراسر کشور حتی کشورهای اسلامی حماسه خلق کردند. 

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه روحیه ایثار و از خودگذشتگی در صحنه‌های مختلف جامعه نیاز است، تصریح کرد: در ایام کرونا فداکاری گروه جهادی را دیدیم که عده‌ای بسیجی و طلبه در شرایطی که کسی جرات نداشت بیرون بیاد در کنار کادر درمان حضور داشتند و برای مبارزه با این ویروس تلاش می‌کردند و در فداکاری و ایثار از یکدیگر سبقت می‌گرفتند. 

وی با اشاره به اینکه ۴۱ سال از زمان شهادت انصاری و نورانی به دست منافقان کوردل می‌گذرد، گفت: بالغ بر ۱۷ هزار شهید ترور از شخصیت‌ها و مسؤولان مختلف کشور داریم که بخش اعظمی از این ترورها بدست منافقان صورت گرفته که ادعاهای زیادی برای وطن پرستی داشتند اما در واقع با همدستی با جنایات صدام برای منافع و قدرت خود تلاش می‌کردند. 

حسینی به تلاش دشمن برای ناکارآمد جلوه دادن نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: غرب با ایجاد یک امپراطوری رسانه‌ای با تبلیغات منفی کاملاً مسایل کشور را سیاه نمایی می‌کند تا با ایجاد ناامیدی و یاس نظام را برای مردم ناکارآمد جلوه دهد. 

وی با تاکید بر لزوم استفاده از جهاد تبیین برای روشنگری مردم گفت: اگر از شهدا سخن می‌گوییم باید از دشمنان و کسانی که آنان را به شهادت رساندند نیز صحبت کنیم تا ماهیت دشمن و پرونده سیاه آنان برای ملت روشن شود و اجازه ندهیم که دشمن آن جور که خود می‌خواهد با جنگ رسانه‌ای علیه نظام جمهوری اسلامی اقدام و آن را معرفی کند. 

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه گرامیداشت یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، افزود: فرهنگ و خط شهادت باید همیشه زنده باشد تا در مسیر درست حرکت کنیم و امروز با صدور این فرهنگ به کشورهای اسلامی دیگر و الگوگیری از ایران اسلامی توانسته‌اند در مقابل استکبار، داعشی‌ها و دشمنان خود مقاومت کنند و به پیروزی برسند. 

وی به قدرت بازدارندگی ایران اسلامی در دنیا اشاره کرد و گفت: اگر امروز نظام جمهوری اسلامی در سایه علم و فناوری قدرتی دارد بواسطه روحیه فداکاری و ایثاری است که دانشمندان و جوانان ما از شهدا الگو گرفتند و نیاز است تا این فرهنگ بیشتر در جامعه دنبال شود. 

حسینی با اشاره به اینکه امروز ما درگیر جنگ ترکیبی در حوزه اقتصادی، رسانه ای، روانی و نرم افزاری هستیم و همه باید دست در دست هم در این جنگ به پیروزی برسیم، بیان کرد: خوشبختانه دولت و مجلس در خط انقلاب و همه پیرو رهبری و ولایت فقیه هستند و امروز فرصت مناسبی است تا سه قوه بتوانند در کنار همدیگر مشکلات انباشته شده از دوره‌های قبل را کنار بزنند و کشور را از رخوت و رکود موجود نجات دهند.

وی به موانع موجود در نوسانات قیمت ها و تلاش دولت برای کنترل قیمت ها اشاره کرد و افزود: اگر جایی ضعیف است باید تقویت شود و اختیارات تفویض شود تا قیمت ها کنترل شود و دولت تلاش می کند تا بن بستی وجود نداشته باشد و با سند تحول که شامل ۳۷ مساله در حوزه وضعیت موجود،چالش ها و راه های برون رفت تلاش می کند که مشکلات حل شود هر چند در این مسیر نیاز است که همه همکاری کنند.

وی با اشاره به تلاش دولت برای اتمام پروژه های نیمه تمام کشور گفت: نباید به بهانه اتمام پروژه های نیمه تمام دچار روزمرگی شویم باید بتوانیم با سرمایه گذاری تولید را راه اندازی و پروژه های عمرانی اجرایی شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد دلاری دولت در توسعه میادین نفت و گاز افزود: با این سرمایه گذاری تلاش می شود که ۵۷۰ هزار بشکه تولید بیشتر شود و اگر ما استخراج نکنیم در این میدان مشترک دیگران استفاده خواهند کرد.

وی به تلاش دولت برای اجرایی شدن توزیع عادلانه یارانه ها اشاره کرد و گفت:در طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه تلاش شده تا فشار اقتصادی بر آحاد جامعه وارد نشود.

حسینی با تاکید بر لزوم همگرایی و وفاق بیشتر بین مردم و مسؤولان در اجرایی شدن اهداف دولت افزود:دولت ضمن برخورد و مبارزه با فساد و مفسد در جامعه تلاش می کند تا کارها انجام و موانع برطرف شود و در این مسیر نیازمند روحیه جهادی و انقلابی است که باید از شهدایی چون سردار سلیمانی الگو گرفت تا از این مشکلات عبور کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • بازنشسته IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    2 2
    کدام کاهش فشار اقتصادی ؟
    • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      2 0
      کاهش فشار اقتصادی آن تا یک سال الی دو سال بعد خواهید دید
  • قیصری IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 0
    چی بگم
  • ا_ر IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    1 2
    یعنی یارانه ای که شما می‌دهید عادلانه است؟؟
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 3
    کاهش فشار اقتصادی از اهداف طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها است= غلط افزایش تورم و گرانی نتیجه طرح آزادسازی قیمتها است= صحیح

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس