کد خبر 1396060
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۷
اعلام آمادگی ایران برای کمک به آوارگان بلخاب

سفارت ایران در کابل اعلام کرد که این آمادگی را دارد که برای آوارگان جنگ اخیر در بلخاب مواد غذایی و بهداشتی فراهم کند.

به گزارش مشرق، «لکزایی فرد» نماینده سفارت جمهوری اسلامی ایران در سفر به بلخاب با مسئولان محلی این ولایت بامیان دیدار و گفتگو کرد.

نماینده سفیر ایران گفت: سفارت ایران در کابل این آمادگی را دارد که برای مردم بلخاب کمک‌های اولیه، مواد غذایی و بهداشتی فراهم کند.

مقامات ولایت بامیان نیز در این دیدار ضمن استقبال از کمک‌های ایران به مردم افغانستان اعلام کردند که اداره محلی امنیت امدادگران در این ولایت را حمایت خواهد کرد.

پیش از این والی بامیان گفته بود که جنگ بلخاب به هیچ وجه علیه برادران اهل تشیع و هزاره‌های افغانستان نبود، زیرا اهل تشیع و هزاره ها، مردم این کشور هستند.

«عبدالله سرحدی» والی بامیان در بخش دیگری از اظهارات خود تصریح کرد: جنگ بلخاب به هیچ وجه علیه برادران اهل تشیع و هزاره‌های افغانستان نبود، زیرا اهل تشیع و هزاره ها، مردم این کشور هستند.

وی آواره شدن هزاران نفر از ساکنان بلخاب درپی درگیری‌های اخیر را شایعه خواند و اضافه کرد: شایعه شد که بخشی از این آوارگان وارد بامیان شدند و ما نیز دست به کار شدیم تا در صورتی که آوارگان بلخاب وارد بامیان شده باشند به آن‌ها هرگونه کمکی ارائه دهیم، اما آوارگان جنگ بلخاب را در بامیان پیدا نکردیم و اگر هم آمده باشند همه آن‌ها در همان روزهای نخست به خانه‌های خود بازگشته اند.

پیشتر کاظمی قمی نماینده ویژه ایران در امور افغانستان گفت بود که آمریکا به دنبال ایجاد جنگ قومی و مذهبی بوده و تنش در بلخاب فتنه مقدماتی برای برای بحرانی کردن افغانستان است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس