کد خبر 1396055
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴
خودروسازی

قائم‌مقام ایران‌خودرو گفت: جلسه‌ای در شورای‌عالی امنیت ملی با حضور مدیران ایران‌خودرو و سایپا به‌منظور بررسی قیمت‌گذاری دستوری خودرو برگزار شده بود.

به گزارش مشرق، کیانوش پورمجیب امروز در یک نشست خبری با اشاره به اینکه ایران‌خودرو در سال جاری ۲۷۹ برنامه و پروژه را در راستای ارتقای کیفی محصولات خود تعریف کرده است، گفت: ۷ مورد از این پروژه‌ها تولید محصولات جدید شامل هایما اس۸، هایما ۷ایکس، K۱۲۵ و آریسان۲ است که همه استانداردهای ۸۵گانه مدنظر سازمان ملی استاندارد ایران را پاس خواهند کرد.

وی افزود: ۷۳ پروژه هم در بهبود مشخصات خودرویی تعریف شده است که بر اساس بازخوردهای گرفته‌شده از مشتریان درخصوص قوای محرکه، گیربکس، رگلاژ، دوام و استحکام بدنه، ارتقای کیفیت رنگ و غیره است.

قائم‌مقام ایران‌خودرو ادامه داد: مابقی ۱۹۹ پروژه زمان‌دارتر شامل برنامه‌های زیرساختی و سیستمی از جمله ارتقای سازندگان، تقویت رویه‌های نظارتی برای ورود قطعات، سیستم‌های کیفی داخل خطوط تولید و استفاده از فناوری‌های به‌روز و... خواهد بود.

وی‌ با بیان اینکه در وهله نخست نیز از خودروی تارا آغاز و ضمانتنامه ۶ماهه موتور و گیربکس برای این محصول صادر می‌شود، تصریح کرد: در صورت بروز هرگونه مشکل، همکاران ما در نمایندگی‌های کل کشور در کمتر از ۴۸ ساعت به رفع عیب خواهند پرداخت و مشتریان بدون نیاز به اخذ نوبت پذیرش می‌شوند و در صورت لزوم خودروی جایگزین ارائه خواهد شد.

* معضلی به‌نام خودروی کف پارکینگ پایان می‌یابد؟

پورمجیب همچنین با اشاره به ۶۲ هزار و ۵۰۰ خودروی کسری‌دار و ناقص در ابتدای امسال، گفت: اکنون تعداد خودروهای ناقص به کمتر از ۲۲ هزار دستگاه رسیده است و پیش‌بینی‌ می‌شود بعد از تعطیلات تابستانی ایران‌خودرو و اواخر مردادماه دیگر خودروی ناقصی در کف پارکینگ‌ها باقی نماند.

وی تصریح‌کرد: ‌دیگر معضلی به‌نام خودرو در کف پارکینگ نخواهیم داشت و همین مسئله و شاخص «عبور مستقیم» (تولید خودروی کامل و در اختیار سازمان فروش قرار دادن) که از ابتدای خرداد ماه به ۱۰۰ درصد رسیده است، منجر به ارتقای کیفی ۲۵درصدی خودروهای این گروه صنعتی خواهد شد.

*جلسه خودروسازان با شورای‌عالی امنیت ملی/ قیمت دستوری خودرو لغو می‌شود؟

وی در ادامه صحبت‌های خود به جلسه‌ای در شورای‌عالی امنیت ملی با حضور مدیران ایران‌خودرو و سایپا و همچنین نمایندگانی از انجمن قطعه‌سازان و انجمن صنایع همگن اشاره کرد و افزود: این جلسه به‌منظور بررسی  قیمت‌گذاری دستوری خودرو برگزار شده بود.

وی اضافه کرد: در این زمینه دو پیشنهاد اجرایی ارائه کردیم که یکی از آنها را انتخاب کنند. جلسه دیگری نیز با دریادار شمخانی برگزار خواهد شد تا بهبود کیفیت و قیمت در بخش‌های مختلف عملی شود.

قائم‌مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران‌خودرو با اعلام موتور توربوشارژ و ECU نیز از جمله خروجی‌های میز تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو بوده است، گفت: برخی هدف‌گذاری‌های میز تعمیق صنعت خودرو محقق شده است ولی در زمان حاضر آمار و رقمی در این مورد ندارم.

*جایگزین‌های خودروی سمند معرفی شدند

وی با اشاره به برنامه‌ریزی انجام‌شده برای تولید ۷۵۰ هزار دستگاه خودروی سواری و تجاری طی سال جاری، اظهار کرد: ۲۵ هزار خودروی تجاری و ۷۲۵ هزار دستگاه نیز خودروی سواری خواهد بود که از این تعداد، ۱۰۰ هزار دستگاه به‌صورت CKD و SKD تولید می‌شوند و ۶۲۵ هزار دستگاه خودروی سواری ساخت داخل خواهیم داشت.

پورمجیب در ادامه با اشاره به توقف تولید پژو۴۰۵ از دو سال پیش، گفت: سمند نیز امسال از مدار تولید خارج می‌شود و در عین حال، تولید تارا، دناپلاس، پژو۲۰۷، پژو۲۰۶، رانا، پژوپارس و هایما را در دستور کار داریم.

وی در ادامه از اجرای طرحی ویژه در جهت حمایت از صاحبان خودروی تارا خبر داد و گفت: اطمینان ما در مورد کیفیت موتور و گیربکس تارا به حدی رسیده است که به مشتریان اعلام کردیم که موتورهای تارا تا ۶ ماه پس از تحویل بابت خدمات پس از فروش به‌دلیل عیوب موتور و گیربکس مراجعه‌ای نخواهند داشت و اگر احیاناً این اتفاق افتاد، بسته جبرانی برای مشتری لحاظ خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    0 0
    چرا؟؟
    • محمد IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      0 0
      گفته گارانتي تا ٦ ماه خيلي هنر كردي موتور و گيربكس نو فقط ٦ ماه گارانتي داره همين مدت طول ميشكه تا آبندي بشه حداقل ميگفتي يكسال طرف دلش خوش ميكرد ماشين هاي خارجي و همان چيني ٥ سال گارانتي اعلام ميكنن
  • لیلا IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    0 0
    نکه در خودرو خیلی ارزانه و خودرو در ساز همش داره ضرر می کنه قیمت دستوری حذف می شه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس