کد خبر 1395994
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
بورس

شاخص کل بورس تهران امروز (چهارشنبه، ۱۵ تیرماه) به روند نزولی بازگشت و با هشت هزار و ۴۷۷ ‌واحد کاهش در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۰۲‌ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش مشرق، معامله‌گران امروز در دو بازار بورس و فرابورس بیش از ۹ میلیارد و ۲۳۹ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار را به ارزش ۸۶ هزار و ۷۶۲ میلیارد ریال معامله کردند.

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با بیش از هشت هزار و ۴۷۷ واحد کاهش، در ارتفاع یک میلیون و ۵۰۲ هزار واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۴۵۶ واحد کاهش به ۴۱۸ هزار و ۵۱۹ واحد و شاخص قیمت با یک هزار و ۴۹۵ واحد افت به ۲۵۴ هزار و ۸۵۲ واحد رسید.

شاخص بازار اول، هفت هزار و ۲۲۴ واحد و شاخص بازار دوم، ۱۳ هزار و ۹۱۴ واحد کاهش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از پنج میلیارد و ۱۹۲ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۱ هزار و ۷۴۸ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۴۴۶ واحد، پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۲۹۶ واحد، بیمه دانا (دانا) با ۱۰۴ واحد، بانک خاورمیانه (وخاور) با ۵۷ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۴۳ واحد و ذوب آهن اصفهان (ذوب) با ۴۰ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۴۲۱ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۹۹۳ واحد، فجر انرژی خلیج فارس (بفجر) با ۴۸۹ واحد،  پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۴۶۷ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۴۳۸ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۳۸۵ واحد و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۳۷۳ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد پالایش نفت اصفهان (شپنا)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سیمان آبیک (سآبیک)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، ایران خودرو (خودرو) و سایپا (خساپا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه فلزات اساسی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۴۷۰ میلیون و ۹۲۳ هزار برگه سهم به ارزش سه هزار و ۴۰۲ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۸۴ واحد کاهش داشت و به ۲۰ هزار و ۱۳۶ واحد رسید.

در این بازار چهار میلیارد و ۴۷ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۵۵ هزار و ۱۴ میلیارد ریال دادوستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۰۲ هزار و ۷۰۰ نوبت بود.

نمادهای پالایش نفت لاوان (شاوان)، بیمه سامان (بساما)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، بانک دی (دی)، بیمه نوین (نوین)، افرانت (افرا) و بیمه دی (ودی) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین پلیمر آریا ساسول (آریا)، صنعتی مینو (غصینو)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، فرابورس ایران (فرابورس)، پویا زرکان آق دره (فزر) و صنایع پتروشیمی تخت جمشید (شجم) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    2 0
    بابا همانطوری چطور باید بفهمند پدر ملت در اومده بابا ذوب آهن داشتم از 1200 اومده 250 همه چیز سه برابر حداقل خودشون نمیخوان هیچ بنی بشری اطمینان کنه این طوری همه میرن سمت سکه و دلار وضع همه سهم ها در پکیده ترین وضع موجود هست سهم بجهرم داشتم 900 خریدم الان 200 هست تازه یک شاخص سازی هم کردند که همه براشون واضحه کی هست صدای ما را بشنوه فملی ثمسکن غسالم دزهراوی هر سهم کوفتی داشتم ته دره رفته یک سوم تا یک چهارم شده از سقوط اون وقت شاخص دروغی 30 هزار واحد اومده بالا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس