کره جنوبی

رئیس جمهور کره جنوبی ضمن تاکید بر لزوم تقویت حوزه دفاعی به ارتش دستور داده در صورت رویت اقدامات تحریک‌آمیز از سوی کره شمالی، قاطعانه با آن برخورد شود.

به گزارش مشرق، یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی به نیروهای مسلح دستور داد در صورت انجام اقدامات تحریک آمیز از سوی کره شمالی به سرعت و شدت آن را تلافی کنند.

به گزارش راشاتودی، پس از دیدار یون با فرماندهان ارتش، نیروی دریایی، نیروی هوایی و تفنگداران دریایی در ۱۶۰ کیلومتری جنوب کره شمالی، دفتر رئیس جمهور اعلام کرد رئیس جمهور تاکید کرده که رسالت ارتش دفاع از جان، مال، اراضی و حاکمیت مردم به هر قیمتی است و باید قاطعانه عزم خود را برای این امر نشان داد.

بیشتر بخوانید:

یون می‌گوید هرگونه اقدام تحریک آمیز با واکنش قوی کره جنوبی مواجه خواهد شد که با هماهنگی نزدیک با آمریکاست. رئیس جمهور کره جنوبی در عین حال اعلام کرد که «درها را برای گفتگو با پیونگ یانگ باز نگه داشته ایم».

گفته می‌شود یون در این دیدار خواستار ایجاد قابلیت‌هایی برای پاسخ قوی از جمله سیستم سه محوری برای جلوگیری از استفاده کره شمالی از سلاح‌ها و موشک‌های هسته‌ای و کاهش توانایی آن برای تحریک شده است.

گفتنی است، کره شمالی از زمان تحلیف یون در ماه مه، مجموعه‌ای از آزمایش‌های موشکی کوتاه برد تا دوربرد را انجام داده و نشانه‌هایی از آمادگی برای هفتمین آزمایش هسته‌ای خود را نشان داده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    1 0
    بعد از انهدام اوکراین نوبت این دو کره است- ریشه ی توانائی هردو کره را یانکی ها هدف گرفته اند کره جنوبی که با دزدی مال ملت ایران می خواهند از کشورشان دفاع کنند !! چه شود؟؟؟
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    0 0
    بیخودکردی میخواهی مثل صدام برای دم تکان دادن برای استخوان غارتی ازکشورت که کاخ سفیدجلویت بیندازدوبعدنابودت کند مردم وسرمایه های اقتصادی ونظامی وانسانی کشورت رابه بادبدهی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس