روسیه

نماینده روسیه در مذاکرات هسته‌ای در پاسخ به توییت وزیر خارجه کشورمان نوشت آمریکا برای نشان دادن تعهد خود باید آمادگی بیشتری در مذاکرات نشان دهد.

به گزارش مشرق، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات وین در صفحه توییتر رسمی خود نوشت: «اگر واشنگتن واقعاً متعهد به احیای برجام است، وقت آن رسیده که آمریکا در جریان مذاکرات وین موضع آماده‌تر و مشتاق‌تری اتخاذ کند».

این توییت اولیانوف در پاسخ به توییت حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان نوشته شده است. امیرعبداللهیان بامداد امروز از تماس تلفنی با جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر داد و گفت ایران برای یک توافق «قوی» و «پایدار» آماده است و این آمریکاست که باید تصمیم بگیرد آیا واقعا خواهان توافق است یا اصرار بر پایبندی به خواسته‌های یکجانبه خود دارد.

بیشتر بخوانید:

اولیانوف: قطعنامه ضدایرانی یک اشتباه محاسباتی بود

گفتنی است پس از مذاکرات دوحه که سه‌شنبه و چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد، مقامات غربی در حال انداختن توپ در زمین ایران هستند. رابرت مالی، نماینده آمریکا در امور ایران نیز روز گذشته ادعا کرد ایران هنوز تصمیم‌های اساسی در مورد بازگشت به توافق را نگرفته و به درخواست‌های آمریکا و اتحادیه اروپا پاسخ مثبتی نداده است.

این در حالی است که وزیر خارجه کشورمان در گفتگو با همتای فرانسوی خود اعلام کرد آمریکا «بدون رویکرد مبتنی بر ابتکار و پیشرفت» در دوحه حضور پیدا کرده بود. به تازگی نیز یکی از مقامات ایرانی که نامش فاش نشده در مصاحبه با شبکه الجزیره گفته است آمریکا به جای انتقاد از ابتکارات طرف‌های دیگر، خود باید یک ابتکار واقعی ارائه کند. او همچنین تاکید کرد که «ایران آماده توافق است»، اما در مقطع کنونی «همه چیز به آمریکا بستگی دارد».

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    1 0
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس