کد خبر 1395817
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰
بدعتی نامتعارف در برخی مراسم‌های ختم

در گذشته نام خدا و اهل‌بیت(ع) و ذکر مصیبت آل‌الله که سفارش امام رضا علیه‌السلام است در مجالس ختم برده می‌شد ولی متاسفانه این روزها در مراسم ختم برای چشم‌وهم چشمی خواننده دعوت می‌کنند و دف می‌زنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • مسلم بهاری بابادی IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    1 4
    خواننده برا مراسم فاتحه بختیاری از ۱۵میلیون الی 6۰میلیون تومان هست
    • سید IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      7 2
      تقلیدهای کورکورانه و عوامانه! از جانب کسانی که از تقلید از ولی فقیه و یا در مسائل شرعی دادشان بلند است که مگر ما گوسفندیم!!! خلق را تقلیدشان بر باد داد/ ای دوصد لعنت «بر این تقلید» باد!!!
  • فرزانه IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    7 11
    دف و نی تو مراسم ختم واقعا سوزناکه، اونقدری که تاثیر تو حال و هوای آدم میذاره بقیه اونطور نیست
    • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      3 4
      لابد یا اعتقادی به آخرت ندارند و یا مثل اقوام آفریقایی عقب افتاده فکر می کنند روح مرحوم با شیاطین باید برقصد!
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      6 2
      شما واقعا توجیه نیستی! خود قبر حال و هوا رو دگرگون می‌کنه. لابد به مرگ فکر نمی‌کنی که حالت دگرگون نمیشه. وگرنه نیازی به موسیقی نیست. ثانیا، اموات و مردم به دعا نیاز دارن نه موسیقی، چه سوزناک و چه غیرسوزناک‌. مگه میریم قبرستان که سوزناک بشیم؟! ثالثا، خارج از منزل محیط عمومیه و کسی حق نداره عقاید شخصیص رو به بقیه تحمیل کنه. محیط قبرستان برای چی طراحی شده؟ برای دفن میت و خیرات برای او. تالار شخصی که نیست!
    • وطن پرست DE ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      1 1
      مردم ازار هستید مگه؟ شماها نبودید می گفتید همه چیز شده ختم و ناراحتی و عزا؟ حالا افتادید تلخ ترین کارها رو انجام می دید!! مراسم ختم با اعتقاد به جهان دیگر و خیرات تشکیل می شه و الا اگه به معاد اعتقادی ندارید دیگه ختم گرفتن و مردم رو ناراحت کردن چه معنی داره؟ کلا هر جاتون رو بگیری فقط ادعا هستید و هیچ منطقی ندارید. کاهش هزینه این قرتی بازی ها رو هم از جیب خودتون می پرداختید نه از جیب ملت. اخه چرا باید مردم بیان برای تسلیت گفتن و بعد شماها مجبورشون کنید گریه کنن و بسوزن؟ چه اورده اجتماعی یا اخروی داره این کار؟؟؟؟
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    4 3
    برای اهل بیت ع پس چی؟
  • غلامرضا IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    10 1
    آهای اهل عالم ، ای مسلمان ، ای شیعه ، روح سفرکرده شما ( چه گناه کار و چه بیگناه ) به کمک شما نیاز داره و اون هم چیزی نیست جز خیرات و عمل خیر برای روح آن مرحوم و تلاوت قران
    • عبدالله CZ ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      2 1
      درست همین است که فرمودید۶
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    3 1
    سلام. اولا به موضوع خوبی ورود پیدا کردید. این موضوع را ادامه دهید با محوریت عمومی بودن محیط آرامستان‌ها و لزوم رعایت حقوق عمومی. نکته دوم؛ در انتهای کلیپ یه ایراد وجود داره. مداحان، قانون ممنوعیت ورود موسیقی به آرامستان‌ها رو دور نمی‌زنن. یه عده از اطرافیان متوفی و خواننده‌ها دور می‌زنن. حتما اصلاح فرمایید. سوم؛ همان طور که در نماهنگ بیان شد، حتما اموات از ورود موسیقی و انحرافاتی از این دست در مراسم ختم، دچار ناراحتی و عذاب خواهند شد.
  • شمس IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    0 0
    بی تعارف باید گفت که هر انحراف در هر مسئله ای در هر موضوعی در رابطه با اخلاقیات و مراسم و هنجار های اجتماعی و فرهنگی و غیره ،نتیجه عملکرد ناصواب مسئولین مملکت از ابتدای انقلاب است که باعث این همه کج رفتاری ها شده.امده بودند ابرو را درست کنند زدند چشم را کور کردند.چی بودیم و چی شدیم.
  • محمد IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    4 0
    وقتی اعتقاد بخدا دراثر کسب مال حرام ازبین میرودهرخانواده ثروتمند برای خود فتوا صادر میکند .همه این کثافت بازیها براثر کسب روزی حرام است.چیزیکه حرام باشد ،یقیناً دست ونشان شیطان درآن کاملا هویدا .اینان پیرو،شیطان هستند.
  • اردشیر عابدیان ریزی IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    2 0
    باید با اینا برخود بشه و این بند و بساط برچیده بشه
  • امیر IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    2 0
    دوستان گرامی در خبرگزاری مشرق ، بگفته پیامکی دوستمان خوب ورود کردید . این برنامه سخیف و ننگین رو برای رسیدگی هر چه زودتر به آگاهی آنهایی که مسئول هستند و تا امروز ( بفرض ) نمیدانند برسانید که خیل عظیمی از مردم دعا گوی شما خواهند بود بویژه در مورد کسی که آشکارا می‌گوید ؛ ( من عضو مافیای بهشت زهرا هستم و هر کار نشدنی رو انجام میدم .)
  • امیر IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    2 0
    و در نظر داشته باشید که در اروپای وحشی هم در مراسم های اینچنینی ، حرمت به رحمت خدا رفته و خانواده و در مجموع جامعه حفظ میشود . و در صورت اجرای چنین برنامه ای برخورد های سنگینی میکنند . ما هم فرض رو بر این داریم که تا امروز مسئولین آگاهی نداشتند ، ولی ، با آگاهی رسانی شما گرامیان دیگر جای عذر و بهانه غ نخواهد بود . التماس دعای خیر دارم
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    0 0
    خدا انشاالله انسانهارو ازجهل ونادانی نجات وافرادسردرگم راشفابده
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    0 0
    بجای این هزینه های گزاف وبیهوده،باید قرآن بخوانندخیرات بدهند،گرسنه ای را سیر کنندتافشارقبربراوآسان شود،مراسم ختم را باعروسی وشادی اشتباه گرفتند،خودنمایی وخود را برترازدیگران دانستن ببین بعضی آدم هارا ازارزش هادورو به کجا می کشاند!؟راست میگن اگرنماز وروزه ای داره بچه هاشون بجا بیاورندیا به آدم های مطمن پول بدهندبراش بخوانند،یه مشت آنسان نادان بلانسبت بینندگان باتظاهرسنت هایی را که به سینه به سینه به مارسیده زیر پا گذاشته اند-وبه دوران جاهیلت سلاطین مصر باستان برگشته اند..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس