انتقال بزرگ در انتظار فوتبال ایران؛ ستاره تیم ملی در رادار تیم مطرح فرانسوی

ستاره تیم ملی ایران جانشین یک نیجریه ای در نانت فرانسه خواهد شد.

به گزارش مشرق، علی قلی‌زاده بعد از چند فصل خوب در شارلروا، می‌تواند پیراهن تیمی جدید در لیگی معتبرتر از بلژیک را بر تن کند. قلی‌زاده طی ۴ سال اخیر همیشه یکی از بازیکنان حاضر در اردوی تیم ملی بوده و البته در دوران دراگان اسکوچیچ به ترکیب اصلی نیز رسیده است. شاید اگر مصدومیت تلخ، قبل از جام جهانی ۲۰۱۸ برای قلی‌زاده رخ نمی‌داد، او حالا در یک باشگاه بهتر و قدرتمندتر از شارلروا بازی می‌کرد. با این حال عملکرد کم‌نوسان در ۴ فصل اخیر لیگ بلژیک باعث شده تا درخواست‌های بسیاری برای جذب قلی‌زاده به باشگاه شارلروا ارسال شود. از جمله پیشنهاد حضور در نانت که از مدت‌ها قبل مطرح بوده و در مقطع فعلی شکل جدی‌تری به خود گرفته است.

در حالی که نانت خود را برای یک پنجره نقل و انتقالات پیچیده آماده می‌کند، بخصوص از نظر جدایی ستاره‌هایی که فصل قبل عضو این تیم بودند، قناری‌ها به‌دنبال پر کردن شکاف‌های موجود در اردوی خود هستند. برای این منظور نانت به یک وینگر ایرانی که در بلژیک بازی می‌کند، علاقه‌مند است: «علی قلی‌زاده.»

قناری‌ها - لقب نانت - خطر بزرگی را بالای سرشان می‌بینند: «پنجره نقل و انتقالات.» با بسیاری از مهاجمان بدون قرارداد و سایر مهاجمان که مورد علاقه باشگاه‌های اروپایی قرار دارند، بخش تهاجمی نانت در تابستان امسال متحمل ضررهای زیادی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

۵۰ فوتبالیست ارزشمند ایران

اگر راندال کولو موانی قبلاً در فرانکفورت قرارداد امضا کرده باشد، لودویک بلاس نیز می‌تواند مانند موزس سیمون جدا شود. اگر وینگر نیجریه‌ای جدا شود، قناری‌ها چندین مسیر را در ذهن دارند، از جمله جذب یکی در بلژیک به‌نام علی قلی‌زاده که عضو تیم ملی ایران هم هست.

نانت علی قلی‌زاده، وینگر ایرانی شارلروا با آمار ۷ گل و ۴ پاس گل در ۳۰ بازی این فصل لیگ را زیر نظر دارد و برای جذبش تلاش خواهد کرد. او که ۱۳ بار در ۳۷ بازی رسمی این فصل تعیین کننده است، از سال ۲۰۱۸ در شارلروا بوده. وینگر ۲۵ ساله تیم ملی ایران در ۱۲۲ بازی که با این باشگاه بلژیکی انجام داده، ۲۲ گل زده و ۲۵ پاس گل داده که شامل ۱۶ گل و ۱۲ پاس گل در دو فصل اخیرش بوده است. او در ترکیب شارلروا یک همه کاره است، زیرا در این فصل از او به‌عنوان بازیساز نیز استفاده شده است، بیش از پست مورد علاقه‌اش در جناح راست. سرمربی شارلروا در ۲۷ دیدار از قلی‌زاده استفاده کرده که ۱۷ تا از آنها در پست بازیساز بوده و ۱۰ تا وینگر راست.

بنابراین او می‌تواند جایگزینی برای جدایی لودویک بلاس، بازیساز نانت در این فصل باشد.

با این حال نانت تنها تیم حاضر نیست که جذب قلی‌زاده را در دستور کار خود قرار داده. در واقع، این ملی‌پوش که ۲۲ بازی برای ایران انجام داده و ۶ گل به ثمر رسانده، توسط دو باشگاه لخ پوزنان لهستان و بشیکتاش ترکیه نیز تحت تعقیب قرار دارد. دومی که یکی از قدرت‌های قدیمی و مشهور فوتبال ترکیه محسوب می‌شود، می‌تواند یک مقصد خوب برای قلی‌زاده باشد. کار نقل و انتقالات در بشیکتاش با سرعت تمام ادامه دارد. با ادامه تلاش‌های والرین اسماعیل- سرمربی بشیکتاش و مدافع سابق بایرن‌مونیخ - مسئولان این باشگاه می‌خواهند به نقل و انتقالات خود پایان و تیمی مطمئن تشکیل بدهند که شکار قلی‌زاده هم یکی از اهداف‌شان است.

علی قلی‌زاده با قراردادی با شارلروا تا سال ۲۰۲۵، ارزش بازاری ۳ میلیون یورویی دارد. اگر او این فصل هم از باشگاه بلژیکی جدا نشود، فصل بعد و پس از جام جهانی به فروش می‌رسد تا سود هنگفتی نصیب شارلروا شود.

منبع: روزنامه ایران ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس