تیراندازی نظامیان ارمنستان به مواضع مرزی جمهوری آذربایجان

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که نیروهای مسلح ارمنستان به مواضع ارتش این کشور در نقاط مرزی تیراندازی کردند.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان دوشنبه شب اعلام کرد که نیروهای مسلح ارمنستان به مواضع ارتش این کشور در نقاط مرزی تیراندازی کردند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» در بیانیه این وزارتخانه آمده است که مواضع ارتش جمهوری آذربایجان در منطقه «کلباجار» مورد «تیراندازی شدید» ارتش ارمنستان قرار گرفت .در این بیانیه آمده است: «یگان‌های ارتش جمهوری آذربایجان اقدامات تلافی‌جویانه کافی را انجام دادند و وضعیت در منطقه هم اکنون باثبات است».

در جریان تیراندازی‌های دو طرف گزارشی از تلفات و خسارات احتمالی گزارش نشده است.

جنگ بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در نهم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۹ آبان ۱۳۹۹) با توافق آتش‌بس به امضای «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان  و رئیس‌جمهور روسیه پایان یافت و روسیه به عنوان میانجی این توافق نقش‌آفرینی کرد. جمهوری آذربایجان در این دور از درگیری‌ها مناطقی از جمله قره باغ را از اشغال ارمنستان خارج ساخت.

این دو کشور با وجود پادرمیانی روسیه همواره در خطوط مرزی درگیری‌ دارند و طی روزهای گذشته طرفین همدیگر را به نقض آتش بس و تیراندازی به مواضع هم متهم کردند.

چندی قبل، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در واکنش به سخنان اخیر نخست وزیر ارمنستان در زمینه جنگ طلبی باکو گفت، جمهوری آذربایجان حامی و آغازگر عادی سازی روابط دو کشور است.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان گفت، آذربایجان علیرغم سیاست تهاجمی و رویکرد ویرانگر ارمنستان، از زمان آزادسازی سرزمین‌های خود، حامی و آغازگر عادی سازی روابط دو کشور بوده است. این رئیس جمهور آذربایجان بود که پیشنهاد امضای توافقنامه صلح را بر اساس پایبندی دقیق به اصول حقوق بین الملل در مرحله پس از جنگ داد.

«نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان  نیز اخیرا  با اتهام زنی علیه باکو  مدعی شد که هدف جمهوری  آذربایجان مقدمه برای مشروعیت دادن به جنگ جدید علیه ارمنستان است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    5 1
    با آرزوی توفیق برای ارتش اسلام انشالله بزودی ایروان را هم از چنگال صهیونیزم آزاد میکنیم.
    • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      1 1
      دشمن تورکها
  • NL ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    0 3
    اکثر مواقع سرزمین لیدیه بین روم و ایران دست بدست شده است و اکنون فرماندار نالایق استان لیدیه یعنی اردوغان خائن، این سرزمین را تسلیم رومی ها کرده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس