آمریکا عامل جنگ در ۱۰۲ کشور است/ عملکرد موفق سیاست خارجه کشور در یک سال گذشته

معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: در سیاست خارجه یک زمانی نگاه دولت تنها به غرب بود اما امروز نگاه دولت سیزدهم به همسایگان و کشورهای منطقه است.

به گزارش مشرق، سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهوری شامگاه یکشنبه، در مراسم هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی که در مسجد امام حسن مجتبی(ع) ورامین برگزار شد، اظهار کرد: در مسیر انقلاب، جوانان امروز ما باید در صحنه باشند و در مقابل حربه های دشمنان بایستند تا این انقلاب به دست صاحب اصلی اش حضرت ولی‌عصر(عج) برسد.

وی گفت: دولت با تمام توان در خدمت مردم است و شبانه روز تلاش می کند تا با کاستی هایی که وجود دارد روز به روز شرایط بهتر شود و همانطور که مسؤولین در تلاش هستند تا مشکلات برطرف شود دشمنان و معاندین نظام اسلامی نیز در تلاش هستند و این که از آمریکا سخن می‌گوییم یک توهم نیست بلکه یک واقعیتی است که آنها از ابتدای انقلاب اسلامی کارشکنی و مخالفت کردند و هنوز هم تلاش می‌کنند تا به نظام اسلامی ضربه بزنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری افزود: جنایات آمریکا بیانگر ماهیت آمریکا است، از آن روزگاری که آمریکا شکل گرفت و سه قرن از آن می گذرد که با کشتار بومیان و سرخ پوستان آمریکا کارش را شروع کرد و با شعارهایی همچون، ما تابع اخلاق و ارزش های انسانی هستیم، می‌خواهیم دموکراسی را به دنیا معرفی کنیم و مثل فانوسی در دریا هستیم که کشتی ها به چه سمت و سویی حرکت کنند، کار خود را ادامه دادند.

حسینی بیان کرد: وقتی کودتای ۲۸ مرداد در ایران به وقوع پیوست و نیکسون معاون وقت آمریکا به ایران آمد، یکی از کارهایش این بود که موسسه ای را تشکیل دهد تا اندیشه آمریکایی را در ایران پرورش و انتقال دهد و همین روشن فکران و اساتیدی که در غرب تحصیل کرده بودند، مبلغین آنان در کشور شوند و این طور است که آنان در نقاب این گونه شعارهای زیبا وارد شدند.

وی ضمن بیان اینکه آمریکا در هرجایی که پا می گذارد و کشتار می کند، به اسم توسعه دموکراسی انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: آمریکا عامل جنگ در حدود ۱۰۲ کشور و کودتا در ۷۰ کشور جهان است، زمانی که ژاپنی ها در جنگ جهانی دوم تسلیم شده بودند و ادعایی نداشتند، آنان را بمباران شیمیایی کردند. آمریکا تنها کشوری است که سلاح شیمیایی دارد و آن را بکار برده است، اما برای آنکه برای مردم دنیا قدرت نمایی کنند و بگویند ما این توان را داریم دست به چنین اقداماتی می‌زنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری ادامه داد: در فیلم های هالیوردی خودشان را مهربان، قدرتمند و شکست ناپذیر جلوه می‌دهند درحالی که این‌گونه نیست اما خیلی ها باور می‌کنند. آنان خودشان اعتراف کردند که بعد از جنگ جهانی تاکنون سابقه نداشته که کشوری به پایگاه آمریکایی حمله کند که این اقدام هم در پی شهادت شهید سلیمانی انجام شد تا بدانند امروز روز بزن در رو تمام شده است.

حسینی یادآور شد: آمریکایی که از ۳۰۰ سال قبل شکل گرفت هر چی می‌بینیم جز ترور، تهاجم و بدبختی چیز دیگری برای کشورهای دنیا نداشته که متأسفانه هنوز هم برخی ها به آنان دل بسته اند و چهره شیطان را بزک می‌کنند. 

وی با اشاره به اینکه در همین ۱۲ تیر جنایات بزرگی را آمریکا علیه ایران انجام داد، افزود: اگر برای یک زندانی ما در کشور اتفاقی بیفتد چه هیاهویی را به راه می اندازند درحالی که خود آمریکا بیشترین زندانی را دارد، آمریکا بیشترین ناهنجاری اجتماعی را دارند اما به گونه ای جلوه می‌دهند که هیچ گونه مشکلی ندارند و گویا مشکل در ایران و کشورهای منطقه است و آن وقت این‌ها می خواهند به ما درس انسانیت بدهند.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری تصریح کرد: سالانه ۴ هزار نفر در زندان های آمریکا می میرند اما صدایی در نمی‌آورند، هرچه در مورد جنایات آمریکا و مدعیان حقوق بشر بگوییم کم گفته ایم زیرا جنایات زیادی را انجام داده اند.

حسینی عنوان کرد: امروز در یک مبارزه سخت با نظام سلطه هستیم که باید با اقتدار در مقابل آنان بایستیم و با روحیه جهادی و عزم و اراده ای که وجود دارد با وجود کاستی های موجود آینده روشنی در پیش رو است.

وی گفت: اول انقلاب برخی ها پیش امام(ره) آمده بودند که کشور به بن بست رسیده است که امام(ره) فرمود شما خودتان به بن بست رسیده اید، کشور امام زمان هرگز به بن بست نمی رسد، کشور ما الهام بخش است و در منطقه جبهه مقاومت مردانه و مقتدرانه در مقابل استکبار جهانی ایستاده است و صهیونیست ها را زمین گیر کرده اند.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: در یکسال گذشته در حوزه های مختلف گام های مؤثری در کشور برداشته شده است و در سیاست خارجه یک زمانی نگاه دولت تنها به غرب بود اما امروز نگاه دولت سیزدهم به همسایگان و کشورهای منطقه است و می بینید که روز به روز در حال پیشرفت و بهره برداری از موقعیت مان در منطقه هستیم و قطعا از انزوا خارج خواهیم شد.

حسینی با اشاره به سفرهای دولت به شهرستان ها اظهار کرد: سفرهای استانی دولت نمایشی نیست بلکه واقعیت است و بلافاصله‌ اعتبارات مصوبات تخصیص پیدا می‌کند و اقدامات انجام می‌گیرد.

وی در پایان گفت: اگر کسانی که بخواهند به اعتقادات ما جسارت کنند قطعا بدانند مردمانی همچون مردمان دیار ۱۵ خرداد در مقابل آنان خواهند ایستاد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    1 0
    غربگدا : همهٔ این صدو دو کشور یه طرف، این روس‌های وحشی که به اوکراین حمله کردن یه طرف، هق هق هق......!!
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    0 0
    روسيه به چند تا کشور حمله کرده؟ نه ببخشيد روسيه که تا حالا با جايي نجنگيده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس