کد خبر 1394662
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
ترکیه

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد، رزمایش نظامی مشترک با ترکیه برای تقویت هماهنگی و تعاملات ارتش‌های دو کشور برگزار شد.

به گزارش مشرق، در ادامه تقویت همکاری‌های باکو و آنکارا در زمینه‌های مختلف، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از برگزاری رزمایش نظامی مشترک بین دو کشور خبر داد.

منابع رسانه‌ای در جمهوری آذربایجان در گزارش‌هایی به نقل از وزارت دفاع این کشور، به برگزاری یک رزمایش مشترک نظامی بین نیروهای مسلح باکو و آنکارا پرداختند.

به گزارش خبرگزاری «آذر نیوز»، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که روز دوم جولای (۱۱ تیر ماه) پرسنل نیروهای مسلح این کشور با نظامیان ترکیه رزمایش مشترک برگزار و ماموریت‌های مختلف را تمرین کردند.

بیشتر بخوانید:

بنا بر اعلام وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، «نظامیان این دو کشور برادر، مطابق با سناریوی رزمایش، عملیات جستجو و نجات، تخلیه مجروحان از میدان نبرد و سایر وظایف را با موفقیت به پایان رساندند و حرفه‌ای بودن خودشان را نشان دادند».

در گزارش رسانه‌های جمهوری آذربایجان از قبیل آذرنیوز همچنین آمده است: «(جمهوری) آذربایجان و ترکیه به آذربایجان و ترکیه به طور دوره‌ای رزمایش‌های مشترکی را برای بهبود تعامل و ارتباط بین نیروهای مسلح خود برگزار می‌کنند».

این رسانه‌ها افزودند: «این رزمایش‌ها همچنین با هدف بهبود تعامل و هماهنگی رزمی بین نیروهای نظامی در طول عملیات و همچنین توسعه مهارت‌های تصمیم‌گیری نظامی و مدیریت یگان فرماندهان انجام می‌شود».

برگزاری رزمایش نظامی باکو و آنکارا در شرایطی انجام شد که چندی قبل دستور الهام علی اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان برای انطباق ارتش این کشور با استانداردهای رزمی ترکیه خبرساز شده بود.

«ذاکر حسن‌اف» وزیر دفاع  جمهوری آذربایجان اواخر فروردین ماه سال جاری پس از دیدار با  رئیس ستاد کل اطلاعات ترکیه درباره تعمیق روابط نظامی دو کشور حرف زد.

این مقام ارشد باکو افزود، بر اساس دستورالهام علی اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان، اصلاحات با هدف تطبیق ارتش جمهوری آذربایجان با استانداردهای نیروهای مسلح ترکیه ادامه دارد

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 31
  • غیر قابل انتشار: 16
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    8 36
    عجیبه کسانی که میگن ماحیووانیم وازنژادواجدادمون گرگ بوده وحتی صدای زوزه میکشن هرازگاهیم مزدورانشون ونوکرهاشون توباشگاه های ورزشی ایران صدای زوزه گرگ میکشن چراموندن توشهرهاونرفتن توجنگلهازندگی کنن؟؟ خودشون معترفتن جانورهستن وگرگ پس پانترکهای نوکروبرده های حلقه بگوش یهودیان بریدجنگلهاتون اینهمه عامل کشتارملت سوریه وعراق وارمنستان هم نشیدقاتلان وحشی عثمانی
    • مینو IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      1 0
      جناب افسانه رو قاتی حقیقت نکن افسانه و حماسه گرگ صرفا نماد هستش همچنانکه سیمرغ و رویین تن بودن و عدم تاثیر آتش در شاهنامه افسانه هستش اصطلاحا بهش میگن حماسه تاریخی..... حالا تو دوست داری افسانه رو قاتی حقیقت کنی مشکل ملت صاحب افسانه نیستش بلکه مشکل از طرز فکر شما هستش
    • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      0 1
      شما از سلجوق‌شاه ایران ترک تر سراغ داری؟ از آلب ارسلان شاه ترک تر سراغ داری؟ کجای تاریخ نوشته مثلا سلجوق شاه روی تخت پادشاهی زوزه کشید یا الب ارسلان پس از الحاق آنکارا به‌ ایران‌ زوزه کشید؟؟؟ ___ گرگ نمات شیطان پرستی است و این کرگ خاکستری هم ساخته دستگاه بزرگ استعمار انگلیس است.
    • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      0 1
      ما آذری ها هم مثل شما آریایی هستیم و کسی نمیتونه ما رو از تمدن بزرگ آریایی بیرون بکنه. به ماچه هرچی ترک و ازبک‌زردپوسته برای خودشه ولی آذری آریایی است
  • زنجانی US ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    26 10
    اسم این عملیات تشکیل ارتش مشترک آذربایجان ترکیه است ، به کوری چشم شیاطین
    • ناشناس IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      7 18
      رویا پرداز بی مقدار ارتش مشترک با فوت ایران وروسیه به کابوس تبدیل خواهد شد
    • poya IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      1 10
      کوتوله
    • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      0 1
      تو غلط میکنی از طرف آذری ها حرف‌میزنی، وطن‌فروش دوزاری،
  • علیرضا IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    11 10
    عجیبه با ترکیه و پاکستان و گرجستان رزمایش می‌کنه بعد وزیر دفاعش می‌فرسته به ایران تا حساس نشه ایران ،خوب چرا عربدهی کشی می‌کنی جزیره و جنم نداری بنشین
  • خوروش صغیر.. NL ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    14 7
    مانور مشترک ارتش توران ...
    • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      0 2
      توران یک‌کشور ایرانی بود موسس‌توران هم تورج وسر سوم فریدون شاه ایران بود.‌ خود تو هم ایرانی هستی. در همه کتاب های تاریخی نوشته ترک واقعی زردپوست است.
    • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      0 1
      حتی توران که آرزویشان است هم یک امپراطوری ایرانی بوده است. عجیبه آرزوهایشان هم دزدی دچلز ایران ایران است. ________/ تورج پسر فریدون شاه ایرانی بود / تورج نخستین شاه و پدیدآورنده سرزمین توران بود./ نام مادر تورج، شهرناز بود./ /تورج که او را گاهی تور نیز گفته‌اند، پسر دوم از سه پسر فریدون بود که در تقسیم سرزمین فریدون کشور توران به او اختصاص یافت. / /امپراطور تورج فرزند امپراطور فریدون بود. / ////فریدون از تبار جمشید بود این فریدون بود که با یاری کاوه آهنگر، ضخاک را شکست داد. //// از تورج و فریدون در کتاب های تاریخی اقوام اصیل دیگر مثل هند و آشور نیز یاد شده است./
    • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      0 2
      وقتی کشور بزرگ توران بدست تورج شاه پسر سوم فریدون شاه، شاه ایرانی تاسیس شد، ترک هنوز درحال متولد شدن از مفولها در سیبری بودند.
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 1
    آلب ارسلان پرچم ایران را بر قله های قفقاز و آنکارا نصب کرد و سپس بجای پرچم گرگ و مغول، پرچم شکوهمند شاهین را برای خودش انتخاب کرد. او میدانست که یک تورانی اصیل قبلش یک‌ایرانی است زیرا تورج موسس توران، فرزند فریدون شاه ایران بود
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 2
    این من هستم تورج شاه، شاه توران شاهزاده ایرانی پسر امپراطور فریدون که ضحاک را کشت._____ منم تورج شاه، شاهِ توران از دل تاریخ به شما جوانان آذربایجان فرمان میدهم که شمشیرهای طلایی اجدادی ایرانی خودمان را با نداشته های ترکان زردپوست عوض نکنید
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 2
    ترکیه حتی یک جزیره در دریای اژه را نتوانست از یونان بگیرد حتی جزیره ای که چسبیده به خاک ترکیه است را هم نتوانست از یونان‌فسقلی‌بگیرد. این ترکیه بدبخت تر و‌فلک‌زده‌تر از این‌حرفهاست و همه اش نمایش است حتی زچرش به ارمنستان‌۴میلیونی هم‌نرسید و ثرباغ را نتوانست کامل‌پس‌بگیرد
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 1
    خب باشه ترکیه‌عاشق آذری هاست پس بیاد آرارات رو به آذری ها پس بده،
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    توران : در کتاب‌ها نام‌های تورانیان همه ایرانی است.همه نام‌هایی مانند پشنگ و ارژنگ، افراسیاب، گرسیوز، اغریرث، گُروی، کهرم، سپهرم، اندریمان، سرخه، شیده، فرنگیس، منیژه، ویسه، فرشیدورد، لهاک، هومان، پیران، بارمان، پیلسم، گلباد، نستیهن، شواسپ، ارجاسپ، ویدرفش، نامخواست و…)، کاملاً آشکار می‌سازد که تورانیان قوم-قبیله‌ای «ایرانی» بوده‌اند.
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    اللهم عجل لولیک الفرج _____ ترکیه مثل‌ یزید، فرات را بست.‌ ترکیه‌ با شخصِ امام‌حسین ع وارد یک‌جنگ شده است. راهتان را از دشمن حسین ع جدا کنید ___ سد ایسیلو‌‌ نباید باشد.
  • مهدی IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    5 3
    عمله عنترهای پانترک نوکر عثمانی خوشحال نباشید، این نمایش ها کلا طبل تهی است و با یک ضربه پاره میشه، خخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس