کد خبر 1394380
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۸
اسرائیل مدعی سرنگونی ۳ پهپاد حزب‌الله شد

ارتش اسرائیل معدی شد که سه پهپاد حزب‌الله را که به سوی سکوی گازی «کاریش»در حرکت بوده‌اند را سرنگون کرده است.

به گزارش مشرق، ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه معدی شد که سه پهپاد حزب‌الله را که به سوی سکوی گازی «کاریش» در شرق دریای مدیترانه در حرکت بوده‌اند را سرنگون کرده است.

میدان گازی کاریش مورد مناقشه لبنان و رژیم صهیونیستی است. دو روز پیش دو کشتی حفاری متعلق به رژیم صهیونیستی به سوی خط مرزی مورد منازعه تجاوز کرده و یکی از آن‌ها نیز از این خط به اندازه چند مایل عبور کرد.

اسرائیل مدعی سرنگونی ۳ پهپاد حزب‌الله شد

سکوی گازی کاریش

تل آویو مدعی است که میدان گازی کاریش، در آب‌های مورد مناقشه نیست بلکه در منطقه اقتصادی انحصاری رژیم صهیونیستی واقع شده است. ۱۵ خرداد گذشته نیز، کشتی حفاری وابسته به شرکت انرژین وارد منطقه مورد منازعه مذکور شده بود که با واکنش و محکومیت گسترده از سوی بیروت همراه شد.

از سوی دیگر، برخی منابع در یونیفل به روزنامه الاخبار اعلام کردند که کشتی‌های جنگی آمریکا به میدان کاریش رسیده‌اند و اقداماتی را برای محافظت از سکوی شناور در این میدان انجام داده‌اند.  

از اکتبر سال ۲۰۲۰ مذاکرات فنی میان رژیم صهیونیستی و لبنان برای حل اختلافات مرزی دریایی با میانجی‌گری آمریکا آغاز شد. در ماه می گذشته لبنان به خاطر محاسبات اشتباهاتی پیشین، منطقه مورد منازعه را از خط ۲۳ به خط ۲۹ تغییر داد و این منطقه مورد مناقشه به ۱۴۰۰ کیلومتر رسید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    مرگ بر اسرائیل
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    کار که جدی می شود اسباب بازی ها از کار می افتند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس