کد خبر 1394108
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
سفری که ورزش ایران را از خطر دور کرد/وزیر ورزش چه برنامه‌ای برای حل مشکل ژیمناستیک و دوچرخه‌سواری دارد؟

با موافقت فدراسیون‌های جهانی ژیمناستیک و دوچرخه‌سواری برای برگزاری انتخابات باید دید وزیر ورزش چه برنامه‌ای برای حل این مشکل دارد.

به گزارش مشرق، فدراسیون‌های دوچرخه‌سواری و ژیمناستیک به عنوان ۲ رشته المپیکی با چالش‌هایی روبه‌رو بودند که پای مراجع بین‌المللی و کمیته بین‌المللی المپیک را هم به میدان باز کرد. مشکل اساسنامه و عدم برگزاری انتخابات این ۲ فدراسیون باعث شد تا نامه‌نگاری‌هایی با کمیته ملی المپیک کشورمان صورت بگیرد تا سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک و سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان برای حل مشکل راهی سوئیس شوند و در دیدار با مقامات ارشد بین‌المللی این فدراسیون‌ها و همین طور توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) به فکر چاره برای حل مشکل باشند.

* تاکید به برگزاری انتخابات ۲ فدراسیون و جلوگیری از تعلیق

دیدارهایی برای حل مشکل این ۲ فدراسیون صورت گرفت و بر برگزاری هرچه سریعتر انتخابات تاکید شد. صالحی‌امیری و سجادی در این سفر دیداری با دبیر کل فدراسیون جهانی ژیمناستیک داشتند. صالحی‌امیری درباره این دیدار گفت: وقایع یکسال اخیر ژیمناستیک و مسائل مختلفی که وجود داشت مورد بررسی قرار گرفت البته پس از مرور اتفاقات پیش آمده پاسخ‌های لازم به برخی دغدغه‌های مسئولان فدراسیون جهانی داده شد. در نهایت به این جمع‌بندی رسیدیم که با هماهنگی فدراسیون جهانی در اولین فرصت ممکن انتخابات فدراسیون ژیمناستیک برگزار شود.

بیشتر بخوانید:

وزارت ورزش زیر سایه سنگین فدراسیون‌ها

وی در خصوص برگزاری انتخابات دوچرخه‌سواری هم عنوان کرد: در نشست فوق و با توجه به تغییر و تحولات صورت گرفته در فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران مدیرکل فدراسیون جهانی دوچرخه‌سواری متقاعد شد تا با تمرکز بر آینده این فدراسیون، سریع انتخابات برگزار و با ایجاد ثبات برنامه‌های بلندمدت پیگیری شود. مقرر شد فدراسیون جهانی طی چند روز آینده رسما موافقت خود را نسبت به اساسنامه فدراسیون دوچرخه سواری اعلام و پیرو آن انتخابات فدراسیون انجام شود تا دوچرخه سواری ایران از وضعیت خارج شده و تعیین تکلیف شود.

سفری که ورزش ایران را از خطر دور کرد/وزیر ورزش چه برنامه‌ای برای حل مشکل ژیمناستیک و دوچرخه‌سواری دارد؟

* حل مشکل با انتخاب سرپرست؟

با تعاملات صورت گرفته مسئولان ورزش کشورمان با مقامات جهانی به نظر می‌رسد به طور موقت خطر از بیخ گوش ورزش ایران و تعلیق گذشته تا انتخابات برگزار شود اما باید برای برگزاری انتخابات موانع برطرف شوند.

در فدراسیون ژیمناستیک اعضای مجمع با برکناری زهرا اینچه‌درگاهی موافق نبودند و وزارت ورزش بعد از کشمکش‌های طولانی بالاخره احمدی را به عنوان سرپرست معرفی کرد که البته این سرپرست هم بازنشسته است و هم دوره سرپرستی او به پایان خواهد رسید اما نکته مثبت این است که انتخابات کمیسیون‌های مربیان، ورزشکاران و داوران برگزار شده است.

در فدراسیون دوچرخه‌سواری اما هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده و با توجه به اینکه تائیدیه رسمی از سوی فدراسیون جهانی نیامده، نه تنها مجمع برگزار نشده بلکه انتخابات هیچ کدام از کمیسیون‌ها هم برگزار نشده است. حالا باتوجه به موافقت فدراسیون جهانی برای تایید اساسنامه این انتظار وجود دارد در روزهای آینده مشکل این فدراسیون هم حل شود.

با شرایط پیش آمده به نظر می‌رسد راه حل وزیر ورزش برای برطرف کردن مشکلات انتخاب سرپرست جدید برای این ۲ فدراسیون باشد. در حال حاضر رسول هاشم کندی سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری و حمید احمدی سرپرست فدراسیون ژیمناستیک هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس