جانشینان سیدجلال در لیگ برتر را بشناسید؛ مدرسه پیرمردها

با وجود خداحافظی «سیدجلال حسینی» همچنان در لیگ برتر شاهد حضور بازیکنان باتجربه و پا به سن گذاشته هستیم.

به گزارش مشرق، سیدجلال حسینی، کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس در آستانه ۴۱ سالگی کفش‌هایش را آویخت و از فوتبال خداحافظی کرد تا شاهد رفتن مسن‌ترین بازیکن لیگ برتر باشیم.

با این حال هنوز شاهد حضور بازیکنان مسن و پا به سن گذاشته‌ای در لیگ خواهیم بود. بازیکنانی که برخی از آنها برای فصل بعد تکلیف‌شان مشخص شده و برخی دیگر معلوم نیست در چه تیمی فعالیت می‌کنند.

مسن‌ترین بازیکن حال حاضر فوتبال ایران محمدرضا خلعتبری است. مورچه اتمی فوتبال ایران و بازیکن اسبق تیم ملی متولد ۲۳ شهریور سال ۱۳۶۲ است. او در آستانه ۳۹ سالگی است و باید دید برای فصل بعد چه اقدامی را انجام می‌دهد. شواهد و قرائن حاکی از آن است که محمدرضا به فوتبال ادامه خواهد داد اما اینکه در فولاد می‌ماند یا خیر هنوز مشخص نیست.

جانشینان سیدجلال در لیگ برتر را بشناسید؛ مدرسه پیرمردها

نفر بعدی رضا خالقی‌فر است. او با فاصله یک هفته، دومین بازیکن پیرمرد شاغل در فوتبال ایران به حساب می‌آید. خالقی‌فر فصل کابوس‌واری را در ذوب‌آهن پشت سر گذاشت و قراردادش هم تمدید نشد. این مهاج بااخلاق که سابقه بازی در پرسپولیس را هم دارد هنوز تصمیمی برای فصل بعد نگرفته اما به نظر می‌رسد علاقه‌ای به خداحافظی نداشته باشد و باید او را در تیم جدیدی ببینیم.

لوسیانو پریرا نفر بعدی است. یک ۳۸ ساله دیگر که همچنان در اوج است و مشتریان فراوانی هم دارد. شیمبا پس از تجربه‌ای جذاب در فولاد برای دومین بار از این تیم جدا شد و به مس رفسنجان پیوست. مس بعد از فولاد، سپاهان، گسترش فولاد و صنعت نفت، پنجمین تیمی است که شیمبا برایش بازی می‌کند.

دیگر ۳۸ ساله فوتبال ایران شهاب گردان است. او نیز مانند خلعتبری و شیمبا مرتبط با فولاد خوزستان است. دروازه‌بانی که در چند سال اخیر، دیگر آن حاشیه سال‌های ابتدایی بازیگری‌اش را ندارد و در فصلی که گذشت با هدایت جواد نکونام به فولاد بازگشت. به نظر می‌رسد شهاب در درون دروازه تیمش احساس آرامش می‌کند و در لیگ بعدی هم او را در اهواز به عنوان شاگرد جواد نکونام خواهیم دید.

در ادامه به سراغ مسعود شجاعی می‌رویم. کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران که فصل قبل را در نساجی پشت سر گذاشت. او بعد از جدایی ساکت الهامی با پیشنهاد سرمربیگری مواجه شد اما تصمیم گرفت این سمت را قبول نکند. هنوز مشخص نیست مسعود برای لیگ بیست و دوم چه کار خواهد کرد اما هیچ بعید نیست که شاهد تصمیمی جدید و جالب از سوی این ستاره باهوش در ابتدای ۳۸ سالگی باشیم.

جانشینان سیدجلال در لیگ برتر را بشناسید؛ مدرسه پیرمردها

محمد قاضی تا رسیدن به ۳۸ سال چند ماه فاصله دارد. مهاجم فصل قبل هوادار مدتی است که نمی‌تواند آن کیفیت سابق را از خود نشان بدهد. او در خط حمله تیم تهرانی و در قامت کاپیتان نتوانست انتظارات را برآورده کند. باید دید ساکت الهامی تمایلی به ادامه کار با مهاجم اسبق سرخابی‌های پایتخت دارد یا خیر.

در نهایت به پژمان منتظری می‌رسیم. مسن‌ترین بازیکن بزرگ فوتبال ایران که ۳۸ سال و ۹ ماه و ۲۴ روز سن دارد. او از محمدرضا خلعتبری چند روز پیرتر است و به تازگی قراردادش را با تیم دسته دومی الخریطیات برای یک فصل دیگر تمدید کرد تا مشخص شود او را حداقل یک فصل دیگر در میادین خواهیم دید. پژمان با وجود اینکه سهمیه خارجی به حساب می‌آید، در تیم قطری مورد اعتماد همه است و از حضور او استفاده می‌برند. باید دید پژمان چه زمانی به زوج سابق خود در تیم ملی فوتبال ایران یعنی سید جلال حسینی می‌پیوندد.

در پایان از بازیکنان پا به سن گذاشته‌ای چون فرزاد حاتمی، اشکان دژاگه، مهدی کیانی، امین قاسمی‌نژاد، میلاد فراهانی و... هم یاد می‌کنیم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس