به گزارش مشرق، محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس در صفحه اینستاگرام خود نوشت: از نمایندگان عضو کمیسیون عمران برای حضور به موقع و به وقت در صحنه حادثه قطار و تهیه به موقع گزارش تشکر می کنم و مجدد به چهارده خانواده عزیز و محترمی که در این حادثه عزیزان خود را از دست دادند و قریب به هشتاد نفر از عزیزانی که مجروح شدند تسلیت می گویم.

نکته اول این است که اعضای کمیسیون عمران به وقت و به موقع در صحنه حادثه حضور پیدا و گزارش خود را تنظیم کردند، این گزارش نسبت به گزارشات قبلی از جهت زمانی و کیفیت کار مناسب تر بود.

یکی از نکاتی که وزارت راه و شهرسازی باید به آن توجه کند تجدیدنظر در ساختارهای نظارتی است، نمایندگان هم به این موضوع اشاره کردند؛ همچنین به موضوع تضاد منافع مدیریتی نیز پرداخته شد، می خواهم بحث مربوط به قراردادهایی که در حوزه تعمیر و نگهداری بسته می شود توجه کنیم و این موضوع براساس نظام فنی و اجرایی کشور نیست یا اشکالاتی در آن وجود دارد. بازنگری به این موضوع بسیار ضروری است و باید به آن توجه شود.

اکثر این سوانح بر اثر خطای انسانی یا ضعف آموزش است و یا اگر آموزش دیده اند بر آن نظارت نمی شود و این حوادث تلخ اتفاق می افتد.

اگر سوانح قطار را در سال های گذشته نگاه کنیم بخش قابل توجهی از آن در این است که دستورالعمل های اجرایی کار و مدیریتی در بخش های مختلف چه در بخش عملیات و چه در بخش نگهداری و چه در بخش سیگنالی یا بحث فنی یا دستورالعملی اشکالات بسیاری دارند.

توقع و درخواست مجلس، مردم و خانواده های داغدیده در این سانحه و باقی سوانح از قوه قضائیه این است که براساس گزارش مجلس، دولت و سازمان بازرسی در زمانی مشخص و قابل قبول مقصرین را شناسایی و به مجازات برسانند. این مسئله مهم است. وظیفه ما این است که پیگیری کنیم و حق عزیزان است که آن ها را جبران مالی کنیم و از جهت عاطفی نیز آن ها را حمایت کنیم، همه این موارد به جای خود، از جمله وظایف انسانی و مسئولیتی ما است اما وظیفه اصلی ما این است که قوه قضائیه در زمان مشخص بگوید متخلفین چه کسانی بودند و چه مجازاتی شدند.

ضمن اینکه در حوزه جرم قوه قضائیه پیگیری کند و  در حوزه تخلف و مشکلات مدیریتی لازم است دولت با عناصری که در این کار تخلف کردند تنبیه مدیریتی و انضباطی انجام دهد، مردم منتظرند این مورد را از دولت ببینند. مجدد از همکارانی که در بحث صحبت کردند و از اعضای کمیسیون عمران تقدیر و تشکر می کنم.

درخواست قالیباف از قوه قضائیه درباره حادثه قطار یزد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    0 0
    این درخواست همه است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس