مقصر حادثه قطار مشهد ـ یزد راننده بود

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: امروز در کمیسیون عمران جلسه نهایی برگزار شد و در بررسی‌های صورت گرفته شده مشخص شد که راننده قطار مقصر این حادثه بوده است.

به گزارش مشرق، احمد دنیامالی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست بررسی علت وقوع حادثه قطار مشهد-یزد، اظهار داشت: کمیسیون عمران مجلس جلساتی را با کمیسیون عالی سوانح برگزار کرد و در آن جلسات علت وقوع حادثه قطار بررسی شد.

وی افزود: امروز در کمیسیون عمران جلسه نهایی برگزار شد و در بررسی های صورت گرفته شده مشخص شد که راننده قطار مقصر این حادثه بوده است زیرا در زمان حادثه لوکوموتیوران سکان هدایت قطار را برعهده نداشته بلکه کمک وی عهده دار هدایت قطار بوده است که قانونا این مورد خلاف قانون است.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: نکته مهمی که وجود داشته این است که قطار می بایست در محل سانحه با سرعت ۱۵ کیلومتر عبور می کرد، اما متاسفانه سرعت قطار در مراحلی ۱۴۴ کیلومتر سرعت داشته و در محلی که باید تقلیل سرعت می داشت اما بعد از فرازی سرعت قطار ۱۳۷ کیلومتر می رسد بعد از این که با بیل مکانیکی مواجه می شود بعد از ترمز سرعت قطار به ۱۰۸ کیلومتر به بیل مکانیکی برخورد می کند.

دنیامالی تصریح کرد: از این رو قطار در محل حادثه بالای ۹۰ کیلومتر سرعت داشته که یک تخلف آشکار در این جا وجود داشته اما موضوع بعدی که وجود دارد و جای سوال است این که بعد از اتمام کار بیل مکانیکی این بیل در محل حادثه چه کار می کرده است؟.

وی افزود: همچنین سوالاتی که از راه آهن کشور وجود دارد این است که متصدی ترافیک چرا در محل حضور نداشته؟ و چرا در ایستگاه عباس آباد به راننده قطار یادآوری مجدد نشده است؟ که این مورد جزو تخلفات به حساب می آید.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان داشت: این کمیسیون درحال جمع بندی گزارش حادثه قطار است تا به زودی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سیروس IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    6 1
    مثله کمی مبهمه .ما میخوایم خط اهن بین المللیداشته باشیم اصلا اینجور خطها خوشایند نبست .باید برخورد قاطع شه خیلی برخورد شدید با مسببان .تا زمانی استخدامی کشور طایفه بازبه همینه باید از نیروهای حزب اللهی و متعهد در ادارات استفاده کرد وسلام
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    14 1
    راننده بیل مکانیکی از عمد بیل رو گذاشته وسط ریل اونوقت شما راننده دوم قطار رو مقصر کردید، اگه راننده اول بود قطار رو به هوا می برد و از رو بیل می پرید مشخصه در اعلام نتیجه اعمال نفوذ شده .
    • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 2
      بد نیست یاد بگیریم در مورد چیزهایی که اطلاع نداریم، اظهارنظر نکنیم.
    • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      3 2
      من ننه راننده قطارم، اعمال نفوذ کردم تا بچه دلبندم ناراحت نشه.
  • پ IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    8 2
    نفهمیدید کل این خرابکاری یک عملیات تروریستی بوده
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    14 1
    فراتر از مشکوک. ظاهرا خرابکاریه
  • FI ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    7 0
    سرعت قطار در چین 600 کیلومتر ژاپن 400, فرانسه 300, ایتالیا 290 و .... هند 160 در ایران بین 45 تا 90 در بهترین حالت. صنعت ریلی همانند خودروسازی کشور ، پرخرج و کم بازده و مربوط به دوران جنگ جهانی دوم.
  • محمد IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    4 0
    خدایا این نماینده هارو با انصاف و عدل راهنمایی کن.
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    2 0
    144کیلومتر سرعت ؟!! قطار تند رو بوده
  • علیرضا IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    4 0
    دوست عزیز راننده بیل مکانیکی زده بود ،کاملا وسط خط بوده
  • پوتین IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    5 1
    خوب ماله کشی کردین قضییه رو.
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    10 0
    فرضاً قطار با سرعت نور حرکت می کرد باید ریلش باز باشه یا بسته؟
  • هوشنگ IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    0 5
    ملت ایران به خاطر تحریم مشکلات جنگ غم اندوه گرانی عقده ای روانی شده اند هر حادثه ای را از روی حقد کینه حسد به دشمنان فرضی می چسبانند خخخخخخخخ
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    8 0
    بيچاره راننده ي لوكوموتيو اين چه تصميميه
  • علی IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    1 0
    خب همیشه همینطوره یا راننده مقصره یا سوزن بان یا خلبان حتما اون بیل مکانیکی رو عمع رئیسی گذاشته اونجا
  • ناشناس IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    1 0
    مشخصه که راننده بیل مکانیکی مقصر است اگر بیل سد معبرنمیکرد تصادفی هم صورت نمیگرفت .
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    1 0
    مثل کارهای اداری در ایران. مشت نمونه خروار. نیستن وقتی هم هستن درست کار نمیکنن.
  • خانم مارپل IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    1 0
    اگر سرعت قطار کمتر بود برخورد وجود داشت فقط خسارت احتمالن کمتر بود ولی مسأله مهم اینه که بیل مکانیکی رو ریل چکار میکرد خب یه نفر صاحب بیل یا راننده رو پیدا کنه چرا این اتفاق نمی افته
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    2 0
    خیلی مهم و مشکوکه: "بعد از اتمام کار بیل مکانیکی این بیل در محل حادثه چه کار می کرده است؟"
  • وحید نادر شاگرد اتوبوس IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    0 1
    مهندس احمد دنیا مالی مدیر لایقی هستند که سالها معاون راه آهن جمهوری اسلامی ایران بودند
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    0 0
    بیل مکانیکی رو کی گذاشته بود ؟
  • علیرضا IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    0 0
    دوست عزیز راننده بیل مکانیکی زده بود ،کاملا وسط خط بوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس