کد خبر 1393572
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱
چین

پکن در واکنش به جدیدترین سند ناتو که در آن قدرت چین چالشی برای این ائتلاف نظامی عنوان شده، گفت این ناتو است که چالش نظام‌مند برای صلح و ثبات جهانی و دستانش به خون مردم جهان آغشته است.

به گزارش مشرق، پکن پنجشنبه (۳۰ ژوئن) هشداری را که برای اولین بار در جدیدترین سند «مفهوم راهبردی» ناتو ذکر شد و قدرت چین را چالشی برای این ائتلاف نظامی غربی دانست، «کاملا بیهوده» خواند و به شدت مورد انتقاد قرار داد.

این واکنش پس از آن صورت گرفت که در مفهوم راهبردی ناتو که در اجلاس این گروه در مادرید منتشر شد، ادعا شده که «جاه‌طلبی‌های اعلام شده و سیاست‌های قهری پکن، منافع، امنیت و ارزش‌های ناتو را به چالش می‌کشد». ناتو همچنین گفت که روابط نزدیک‌تر چین با روسیه در تضاد با منافع غرب است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین پنجشنبه در نشست روزانه گفت: سند به اصطلاح مفهوم استراتژیک جدید ناتو حقایق را نادیده می‌گیرد، سیاه و سفید را اشتباه می‌گیرد... (و) سیاست خارجی چین را لکه‌دار می‌کند و چین قاطعانه با آن مخالف است.

این دیپلمات چینی خطاب به خبرنگاران افزود: می‌خواهیم به ناتو هشدار دهیم که بزرگنمایی به اصطلاح «تهدید چین» کاملاً بیهوده است.

ناتو که سند مفهوم راهبردی خود را برای اولین بار از سال ۲۰۱۰ به روز کرد، همچنین چین را به هدف قرار دادن اعضای خود با «عملیات مخرب ترکیبی و سایبری و لفاظی‌های تقابلی» متهم کرد. ژائو لیجیان در پاسخ گفت این ناتو است که چالش نظام‌مند برای صلح و ثبات جهانی است و دستان آن به خون مردم جهان آغشته است.

نشست سران ناتو در روز چهارشنبه یک مفهوم راهبردی جدید را تصویب کرد که در آن همچنین روسیه را تهدید خوانده و توصیف این کشور به عنوان شریک را کنار گذاشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • TR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    2 3
    کفتار به شیر میگه قاتل
    • رج IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      0 0
      دمت گرم
    • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      0 0
      اژدها یه مشت گاوچرون تروریست جنایتکار حرومزاده و نوکرای همجنس بازش رو با اسم واقعیشون صدا کرده!!!
  • DE ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    0 0
    ». ناتو همچنین گفت که روابط نزدیک‌تر چین با روسیه در تضاد با منافع غرب است.خخخخ داخل آدم قرون وسطایی های بیفرهنگ دارن برای دو کشوریکه هزاران سال فرهنگ و تمدن داشته و دارند رحز خونی میکنند ناتوی دست نشانده صهیونیست فقط و فقط برای قتل و جنایت درست شده.
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    0 0
    اینو بدون اینکه بخنده گفته؟! خخخخ کوچیکترین جنایت چین کشتار یک میلیون دانشجو توی ماجرای میدان تیان آمن هست
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    0 0
    آمریکا از اوکراین به عنوان گوشت قربونی استفاده می کند ـــ این بار یک گاو بولوند چشم آبی قربونی شد ـــ حالا گاوهای بولوند چشم آبی بعدی چشمشون به حساب اومده مثل بید دارند می لرزند و در نوبت به ترتیب و با نزاکت ایستاده اند و آماده شیردهی برای کدخدای گاوچران شده اند ــــ
  • خسرو IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    0 0
    روسیه و چین فقط حرف میزنن. روس اومد پاشو فراتر از حرف بذاره ، آمد تیشه به ریشه خودش زد و به اوکراین که بنیانگذار روسیه بود حمله برد. البته همونطور که غرب برنامه اش رو ریخته بود و به این ترتیب روس و اوکراین رو برای سالها به عقب برد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس