ضرورت غربالگری بیماری های پنهان دانش آموزان

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: اصلی ترین نیاز امروز دانش آموزان غربالگری با هدف شناخت بیماری‌های پنهان و تغذیه دانش آموزان است.

به گزارش مشرق، صادق ستاری فرد سخنگوی وزارت آموزش و پرورش و معاون تربیت بدنی و سلامت این وزارتخانه در دویست و سی و ششمین جلسه هیأت مدیره مجمع خیرین کشور و چهارمین جلسه نشست نذر تخصص با بیان اینکه سلامت زیربنای تعلیم و تربیت است، گفت: اصلی ترین نیاز امروز دانش آموزان غربالگری با هدف شناخت بیماری‌های پنهان و تغذیه دانش آموزان است.

وی، کمک به تأمین سلامت آینده سازان کشور را وظیفه همگانی دانست و افزود: با توجه به افزایش قیمت مواد غذایی از خیرین و نیکوکاران دعوت می‌شود در تأمین تغذیه مورد نیاز دانش آموزان مشارکت داشته باشند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: سال‌ها فعالیت ماندگار مجمع خیرین مایه مباهات جامعه است و از دلسوزی‌ها و پیگیری‌های مؤثر این مجمع در جهت سلامت دانش آموزان کمال تشکر را دارم.

در این نشست که نمایندگان وزارت بهداشت، کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی، سازمان نظام پزشکی هم حضور داشتند؛ حبیب الله بوربور رئیس هیأت مدیره مجمع خیرین کشور با اشاره به طرح تکریم بازنشستگان فرهنگی گفت: طرح تکریم معلمین بازنشسته و دانش آموزان صعب العلاج توسط پزشکان متخصص و خیر در قالب نذر تخصص از برنامه‌های این مجمع بوده و الگوسازی این موضوع در سطح جامعه بسیار اهمیت دارد و از رسانه‌ها درخواست می‌گردد خدمت ماندگار پزشکان را که می‌تواند بازتاب جهانی داشته باشد بخوبی منعکس کنند.

رئیس هیأت مدیره مجمع خیرین کشور ادامه داد: از آنجا که یکی از طرح‌های مهم و ویژه مجمع خیرین بانک زمان و نذر تخصص می‌باشد از مدیران بیمه کشور جهت حضور در جلسه پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی دعوت به عمل آمده و مذاکرات لازم برای استفاده از زیرساخت‌های بیمه برای این مهم صورت پذیرد.

بوربور با اشاره به تأمین یک ساختمان جهت آزمایشگاه دستاوردهای علمی گفت: مقرر گردید در صورت تأمین زمین، ساختمان آزمایشگاه توسط خیرین احداث گردد.

همچنین در این نشست، جمشیدی عضو مجمع خیرین شکور، گزارش مبسوطی از همایش سفیران زندگی در بحث اشتغال و آموزش حرفه در بعضی از زندان‌ها ارائه نمود و گفت: شیوع اعتیاد در بین نوجوانان یک خطر جدی است که نظام آموزشی کشور باید در برنامه‌های خود در صداوسیما و مدارس و دانشگاه‌ها توجه جدی تری به این مقوله داشته باشد.

گفتنی است در این نشست در خصوص راهکار اجرای تفاهم نامه مجمع خیرین کشور با وزارت آموزش و پرورش و سازمان نظام پزشکی تبادل نظر شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس