کد خبر 1393185
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
جدول پخش تابستانی شبکه تهران اعلام شد

شبکه پنج سیما، با شروع فصل تابستان و برنامه هایی نظیر شهر امن، شب فیروزه ای، کهکشانیا، سلام تهران، پریزاد، شهرک رنگین کمان۲، رنگین کمان، ماهرشو و جشنواره فیلم‌های سینمایی را نیز در جدول پخش دارد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی شبکه پنج سیما، شبکه پنج سیما، با شروع فصل تابستان ویژه برنامه‌های متنوع و جذابی را برای مخاطبان تدارک دیده است. اولین قسمت فصل سوم از مجموعه تلویزیونی داستان یک شهر به تهیه کنندگی فرشید محمودی و کارگردانی محمد رضا آهنج از ۴ تیرماه روی آنتن رفت.

داستان یک شهر، روایت تازه‌ای از تلاش ۲۶ ساله تیم برنامه ‌ساز برنامه گزارشی در شهر شبکه پنج سیما است و قصه از اینجا شروع می‌شود که تیم جوان و جسور برنامه درشهر با تماس مردمی برای تهیه گزارشی از تخریب و گود برداری غیر اصولی یک ساختمان راهی می شوند و ... .

دانیال عبادی، هلیا امامی و امین ایمانی در این سریال در نقش گزارشگران در شهر ظاهر می‌شوند.

بنابراین گزارش، یوسف مرادیان، ایرج نوذری، سروش جمشیدی، علی دهکردی، عزت الله رمضانی فر، بهزاد خداویسی، امیر دژاکام، نسرین بابایی، مریم کاظمی، ایوب آقاخانی، رضا توکلی، فرشید زارعی فر، پورانداخت مهیمن، علی آهنج، فرزام ناظری، ریحانه رضی، علیرضا مهران، ساناز سماواتی، عاطفه جلالی، شقایق زمانی، رضا دودانگه، حسین عباسی، مهتاب شکریان، بهار نوحیان، علی عطایی، ایران مسعودی، حسین کریمی، پارمیس عباسی، نیوشا مدبر، دانیال ابراهیمی، شقایق بابایی و... از دیگر بازیگران این سریال هستند. 

داستان یک شهر کاری از گروه فیلم و سریال شبکه پنج سیماست که در فصل تابستان هر شب ساعت ۱۹ پخش و تکرار آن ۲۳ همان شب و ۱۱ صبح روز بعد خواهد بود.

شب فیروزه ای به ورامین می‌رود

جنگ شبانه شب فیروزه ای کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیما با اجرای ابوالفضل آقا خانی در شب های تابستان ساعت ۲۱ تماشایی می شود. این برنامه در شب‌های گرم تابستان از شنبه تا چهارشنبه با تمرکز بر استان تهران، مهمان همشهریان و هم استانی های عزیز خواهد شد. شب فیروزه ای در اولین سفر خود در استان تهران به شهرستان ورامین می رود و به مدت ۵ شب از ۱۱ تا ۱۵ تیرماه مهمان مردم خونگرم ورامین می‌شود.

کهکشانیا هم می‌آیند 

مسابقه جذاب و زنده کهکشانیا در شب های تابستان از شبکه پنج سیما تماشایی خواهد شد. این مسابقه شبانگاهی، مخاطبانش را به یک رقابت زنده و برخط دعوت می کند. در رویکرد جدید این مسابقه، شاهد رقابت برخط و تلفنی مخاطبان به صورت توامان خواهیم بود. از یک سو بینندگان به کمک اپلیکیشن مسابقه و فناوری واقعیت‌افزوده در چالش‌ها رقابت می‌کنند و از سوی دیگر یک شرکت‌کننده‌ی تلفنی ضمن پاسخ دادن به سوالاتِ مجری، برای حدس رمز برنامه تلاش می‌کند. تلاش شرکت‌کننده تلفنی و افرادی که از طریق اپلیکیشن در مسابقه شرکت می‌کنند متقابلا بر هم تاثیر می‌گذارد و در حقیقت کشف رمز حاصل همکاری مشترک تمامی مخاطبان است.

علاقه‌مندان برای  شرکت در مسابقه کهکشانیا  با ارسال عدد ۵ به ۱۰۰۰۸۴۸۴ و نصب اپلیکیشن اختصاصی، با کهکشانیا همراه خواهند شد.

مسابقه کهکشانیا به تهیه‌کنندگی بهراد رضازاده کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج است که قرار است همزمان از شبکه امید سیما نیز پخش شود.

سلام دوباره به تهرانی‌ها 

برنامه صبحگاهی سلام تهران به تهیه کنندگی مشترک مازیار مهاجر و مجید شعبانی با دکوری جدید برگرفته از المانهای استان تهران به زودی در جدول پخش برنامه های تابستانی شبکه تهران قرار می گیرد. این ویژه برنامه با بخش های متنوع اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، ورزشی، هنری و .... همراه صبحگاهی مخاطبان خواهد بود. سلام تهران همانند فصل گذشته با اجرای مصطفی امامی تماشایی خواهد شد و آیتم های مختلف آن را سایر مجریان اجرا خواهند کرد. 

محمود رضا قدیریان راوی شهر امن 

فصل جدید برنامه شهرامن دیگر برنامه گروه اجتماعی شبکه پنج سیما نیز از شنبه ۴ تیرماه روزهای زوج ساعت۶:۳۰ با اجرای محمود رضا قدیریان از استودیوی پلیس پایتخت روی آنتن رفته است. برنامه شهرامن با هدف آگاهی بخشی و  بهبود رفتارهای ترافیکی شهروندان، اطلاع رسانی و نمایش وضعیت ترافیکی شهر تهران در ساعات اولیه صبح تقدیم نگاه مخاطبان می‌شود.  

در تابستان ماهر شوید 

ویژه برنامه ماهر شو کاری از گروه تهران و شهروندی به تهیه کنندگی صادق شمسایی با موضوع کسب مهارت در مشاغل مختلف در فصل تابستان از شبکه پنج سیما تماشایی می شود.

از آنجایی که یکی از ملزومات مهم اشتغال مهارت است و ارتقای مهارتهای فنی، هنری و علمی می تواند پیامدهای مثبتی در اشتغال داشته باشد، ماهر شو در هر قسمت از برنامه یک مهارت را معرفی می کند. در این برنامه به مخاطبان گفته می شود که مهارت را دقیقا از کجا شروع کنیم؟ 

همچنین ماهرشو با بخش های مختلفی همچون گفتگو با کارشناس حوزه کسب و کار، معرفی کار آفرین، پخش یک مستند از یک کارگاه مهارتی، نمایش انیمیشن‌های جذاب و... قصد دارد دانش و مهارت کافی را درباره یک شغل به مخاطب مطرح و معرفی نماید.

طعم شیرین فرزند آوری به روایت پریزاد 

مستند ترکیبی پریزاد به تهیه کنندگی و اجرای المیرا سماواتی و کارگردانی میثم محبیان مهر در فصل تابستان از قاب شبکه پنج تقدیم نگاه مخاطبان می‌شود.

 فصل دوم پریزاد با رویکرد تشویق به فرزند آوری و تجربه حس پدر و مادر شدن میزبان ۲۶ خانواده یا زوج هایی خواهد بود که وجه اشتراک همه آنها نداشتن فرزند بوده و سالها تلاش، سختی و مشقت برای فرزند دار شدن است.

پریزاد در این فصل تلاش می‌کند تلخ و شیرین های فرزندآوری این زوج ها را با وجود امید و توکل به خدا تصویر نماید.

این برنامه آیتم های مختلفی مثل: تخصصی پزشکی زنان، روانشناسی کودک، زوج درمانی و... دارد.  مستند پریزاد کاری از گروه کودک و خانواده شبکه پنج سیماست که در تابستان ۱۴۰۱ تماشایی می‌شود.

ساکنان جدید شهرک رنگین کمان ۲ در تابستان   

برنامه شهرک رنگین کمان ۲ به تهیه کنندگی و کارگردانی مریم وطن پور دیگر برنامه گروه کودک و خانواده به زودی از شبکه پنج سیما تقدیم نگاه کودکان و نوجوان می‌شود.

این برنامه در ۵۲ قسمت در ساختار نمایشی - ترکیبی با شخصیت های واقعی و عروسکی برای گروه سنی کودک و نوجوان طراحی و تولید شده است.

 شهرک رنگین کمان ۲ قصد دارد تا به مخاطبان برنامه یعنی کودکان و نوجوانان در قالب نمایش و طنز مهارتهای زندگی با محوریت زندگی شهروندی و تعاملات اجتماعی را آموزش دهد.

نکته مشترکی که در تمامی موضوعات برنامه مورد توجه قرار گرفته، «امید»، «زندگی شاد» و «مهارت حل تعارض» است.

فضای دکور شهرک رنگین کمان ۲ یک شهرک فانتزی و رنگارنگ است که اهالی آن، گاهی با مشکلاتی مواجه می شوند که آن را با همفکری حل می کنند. همچنین گاهی اهالی شهرک، با مهمانی هایی خارج از شهرک روبه رو می شوند که قصه های جدید را شکل می دهند. این مهمان ها شخصیتهای معروف با تخصص های مختلفی هستند که بیشتر بچه ها و بزرگترها آنها را می‌شناسند.

فرهنگسراها میزبان رنگین کمانی‌ها می‌شود 

برنامه قدیمی و پرمخاطب رنگین کمان در فصل تابستان روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه حوالی ساعت ۱۵:۲۰ از شبکه پنج سیما تماشایی می شود. این برنامه روزهای چهارشنبه با ورود شخصیت جدید به اسم" ننه گلناز" مفاهیم دینی را به کودکان و نوجوانان آموزش می دهد و روزهای پنج شنبه نیز به معرفی کتاب و آموزش مهارت های زندگی بصورت موزیکال روی آورده است. رنگین کمان همچنین روزهای جمعه هر هفته به فرهنگسرای های مختلف شهر تهران می رود و با حضور خانواده های تهرانی برنامه ای شاد و جذاب را نمایش می‌دهد. 

جشنواره تابستانی فیلم‌های سینمایی

با شروع فصل تابستان تامین برنامه شبکه پنج سیما هرشب بعد از ساعت ۲۴ یک اثر سینمایی از سینمای ایران و جهان را تقدیم نگاه مخاطبان می کند. در هفته جاری آثاری چون: یاس های وحشی، صدای سکوت، جان سخت ۴ و... پخش خواهد شد.

یادآور می شود سایر برنامه های شبکه مثل: به خانه بر می‌گردیم، تهران بیست، ورزشگاه، دستخط، تا نیایش، رمز موفقیت، همکار من و ... همانند گذشته در فصل تابستان نیز تماشایی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس