کد خبر 1393170
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴
افغانستان

دو مقام مسئول در ولایت نیمروز با محکوم کردن حمله اشرار به خاک جمهوری اسلامی ایران، هرگونه درگیری مرزی میان ایران و افغانستان را رد کرد.

به گزارش مشرق، «مفتی الهام» رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت نیمروز افغانستان ، شایعات در خصوص درگیری‌های مرزی میان ایران و افغانستان را رد کرد.

وی  گفت‌: هیچ تنش مرزی در خاک افغانستان و در خاک ایران صورت نگرفته و خبرها مبنی بر درگیری مرزبانان ایرانی با یک گروه خاص، کاملا شایعه است.

یک مقام امنیتی مطلع در ولایت نیمروز نیز ، با رد کردن شایعات درباره درگیری مرز میان طالبان و نیروهای ایرانی گفت که این درگیری در خاک ایران صورت گرفته و پل ابریشم که مرز میان ایران و افغانستان است شاهد هیچ درگیریی نبوده و هیچ صدای شلیک گلوله‌ای از هیچ سمتی به گوش نرسیده است.

بیشتر بخوانید:

ماجرای درگیری‌های بلخاب چیست؟

این مقام مسئول با محکومکردن هرگونه ناامنی در مرزهای افغانستان با کشورهای همسایه، چنین اقداماتی را خلاف امنیت منطقه خواند و بر حفظ سلامت مرزی از سوی همه کشورهای هم‌مرز تأکید کرد.

نیروهای مرزی در شمال استان سیستان و بلوچستان ایران که هم‌مرز با افغانستان است، در ساعات پایانی روز سه‌شنبه با گروهی از اشرار که از خاک افغانستان قصد تعرض به خاک ایران را داشتند در گیر شدند که این افراد مسلح، پس از یک درگیری کوتاه، از منطقه متواری شدند.

در این درگیری مسلحانه، "محمد صیاد" از نیروهای مرزبانی، بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید.

این در حالی است که با ورود به‌موقع نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران، اکنون امنیت به صورت کامل در مرزهای شمالی سیستان و بلوچستان برقرار است.

از زمان وقوع این حادثه اما برخی رسانه‌های معاند، سعی در آشفته‌کردن اذهان عمومی و فضای امنیتی حاکم بر مرزهای جمهوری اسلامی ایران داشته و با انتشار اخبار نادرست مبنی بر وجود درگیری میان نیروهای مرزبانی ایران و افغانستان، در تلاش برای فتنه‌انگیزی و ایجاد تفرقه و شکاف بین دو کشورند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    8 3
    مسولان راست وچپ عمدن 6000000میلیون افغانی را تو این تحریم وتوروم وبیکاری و کورنا وارد ایران کردند تا 6000000میلیون ایرانی بیکار بشند، ثروتمندترین کشور دنیا از لحاظ معادن وانرژی وموقعیت جغرافیایی وسرمایه انسانی نخبه اما بدبخترین وفقیرترین وبیکارترین وافسرده ترین ومجردترین کشور دنیا هستیم ،16000000میلیون مجرد تو ایران هست که سن ازدواجشان گذشته وجمعیت ایران پیر شده وزاد وولدی تو ایران نیست وبجاش افغانی زاد و ولدش زیاد شده، سوغات افغانستان برای ایران عتیاد وبیکاری ونا امنی است، خداوند مسولان راست وچپ را نابود کند ودر جهان ابرویشان برود که به فکر مردم نیستند و همه مردم را از بین بردند ، ایران رکوردار فقر وبیکاری وطلاق وتبعیض وسهمیه بندی علمی و فرهنگی وفساد ناموسی وتوروم ومهاجر واختلاص مسولان بیسواد ومجردترین وگرانی و افسردگی در دنیا است ،دین ودنیا را از مردم گرفتند دیگه خوشم از مذهب وریا نمیاد، به امید نابودی مسولان بی وجدان وبی مذهب انشالله نابود می‌شید همه چیز را ازمون گرفتید،خودمان از گرسنگی می‌میریم به فکر کشورهای دیگه هستند،چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است
    • هموطن IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
      0 1
      لایک داری
    • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
      1 1
      سلام اولا ان شاءالله اصله دوما برای حرفات منبع مطمئنی داری؟
    • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
      0 1
      منم باهات موافقم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس