کد خبر 1392857
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۷
آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه روسیه وضع کرد

دولت آمریکا در تلاش برای تشدید فشار اقتصادی بر روسیه، چند بانک و شرکت دفاعی روسی و نیز واردات طلا از این کشور را در فهرست تحریمی خود قرار داد.

‌به گزارش مشرق به نقل از شبکه الجزیره، وزارت خزانه داری آمریکا تحریم‌های تازه ای را علیه روسیه وضع کرد، که چندین فرد و نهاد روسی را شامل می‌شود.

وزارت خزانه داری آمریکا امروز سه شنبه اعلام کرد تحریم‌های تازه علیه روسیه ۲۹ فرد و ۷۰ نهاد این کشور، که عمدتاً برای صنعت دفاعی روسیه حیاتی هستند، را هدف قرار می‌دهد.

همچنین بنا به اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، در بسته تحریمی جدید واشنگتن شرکت دفاعی «روس تک» (شرکت دولتی هوافضا و دفاعی روسیه) و شرکت‌های تابعه آن تحت تحریم قرار گرفتند.

نام چندین بانک روسی از جمله بانک مسکو و شرکت هواپیمایی یونایتد، سازنده هواپیماهای جنگنده میگ و سوخوی روسیه، نیز در فهرست تحریمی جدید آمریکا به چشم می‌خورد. وزارت خزانه داری آمریکا هدف از تحریم‌های جدید را تضعیف توانایی روسیه برای ادامه حمله هوایی خود به اوکراین اعلام کرد.

همانگونه که پیشتر اعلام شد، واشنگتن واردات طلای از روسیه را نیز تحریم کرد.

پیش از این و اوایل روز سه شنبه وزارت خارجه روسیه در اقدامی متقابل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که فهرست شخصیت‌های آمریکایی ممنوع الورود به روسیه را افزایش داده است.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: در واکنش به تحریم‌های فزاینده آمریکا علیه شخصیت‌های روس، ۲۵ آمریکایی که در میان آنها اعضای مجلس سنا که سیاست خصمانه علیه روسیه دارند، و اعضای آنچه به گروه مکفول یرماک موسوم است و رویکرد خصمانه علیه روسیه دارد و نیز افرادی از خانواده جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در فهرست تحریم قرار داد.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: فهرست تحریم‌ها شامل جیل بایدن همسر رئیس جمهور آمریکا و دخترش اشلی بایدن است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس