سفر به شمال همیشه عضو جدانشدنی سفرهای داخلی ایرانیان محسوب می‌شود. نمی‌توان لذت قدم زدن کنار دریا و یا گشت و گذار در جنگل‌های سرسبز شمال را نادیده گرفت. در حالیکه بسیاری از ما دوست داریم در هر فرصتی که شده به یکی از شهرهای شمالی سفر کنیم، در عین حال هزینه های سفر به شمال همیشه برایمان چالش است. اگر دوست دارید بتوانید این هزینه ها را کنترل کرده و با بودجه مشخص و اقتصادی تری به شمال سفر کنید، برخی نکات است که باید پیش از سفر به شمال بدانید و رعایت کنید.

با این ترفندها هزینه های سفر به شمال را کاهش دهید

فصل ارزان سفر را انتخاب کنید

شاید این سوال برایتان بوجود بیاید که بهترین زمان سفر به شمال برای کم کردن هزینه‌ها چه زمانی است؟ شهرهای شمالی معمولا در فصل بهار ، بخصوص ایام عید نوروز، پر از گردشگر می‎‌شوند و طبیعیست که در این فصل بیشتر ویلاها و اقامتگاه‌های شمال گرانتر باشند. از سوی دیگر، فصل تابستان نیز فصل گشت و گذار در طبیعت است هرچند شهرهای شمالی کمی شرجی هستند و ممکن است همه از این هوای گرم و تابستانی خوششان نیاید. با اینحال شاید بتوانید هتل های شهرهای کنار دریا را با نرخ بهتری بیابید. بعنوان مثال برای رزرو هتل های بندر انزلی در این فصل با قیمت‌های مناسب‌تری مواجه خواهید شد.

یکی دیگر از زمان‌هایی که بدون شک هتل های شهرهای شمالی با تخفیف ویژه‌ای قابل رزرو هستند و سفر به شمال با کمترین هزینه ممکن است فصل زمستان است. پاییز و زمستان نیز در شهرهای شمالی زیبایی‌های خاص خودش را دارند. بخصوص پاییز فصل زیبایی برای عکاسی در شهرها و جنگل های شمال کشور است. بنابراین اگر دوست دارید سفر به شمال را به شکل دیگری تجربه کنید و در عین حال ارزانتر سفر کنید، فصل پاییز و زمستان را برای سفر در نظر بگیرید.

در تعطیلات به شمال نروید

با این ترفندها هزینه های سفر به شمال را کاهش دهید

بدون شک این توصیه‌ای نیست که خیلی ها دلشان بخواهد از آن پیروی کنند چرا که تعطیلات برای بسیاری از افراد وقت سفر کردن است. اما نه سفر ارزان! بنابراین اگر به دنبال کاهش هزینه های سفر به شمال هستید و دوست دارید زیبایی‌های شهرهای شمال را در خلوتی ببینید بهتر است تعطیلات را کنار بگذارید و رزرو هتل های شمال را به زمان دیگری موکول کنید. این را نیز در نظر داشته باشید که برای سفر به شمال بهتر است وسط هفته را انتخاب کنید چرا که هم با جاده خلوت‌تری مواجه هستید هم هزینه رزرو هتل ها و پروازها وسط هفته به نسبت آخر هفته ارزانتر است.

اقامتگاهتان را از پیش رزرو کنید

امروزه با روی کار آمدن سایت‎ای رزرو هتل، همانند فلای تودی، امکان رزرو هتل و اقامتگاه در هر شهری پیش از رسیدن به مقصد ممکن است. برای اینکه در هزینه هایتان صرفه جویی کنید بهتر است اقامتگاهتان را در شهر مقصدتان پیش از اینکه سفرتان را آغاز کنید رزرو کرده باشید. برای این کار می‌توانید از بخش رزرو هتل فلای تودی استفاده کنید.

مقصد مورد نظر و تاریخ رفت و برگشت سفرتان را وارد کنید تا مدت زمان اقامتتان مشخص شود. بعنوان مثال اگر به دنبال رزرو هتل های چالوس هستید نام چالوس را در مقصد وارد کنید و سپس به جستجوی هتل های این مقصد بپردازید.

وقتی رزرو هتل را چند روز جلوتر از سفر رفتن انجام می‌دهید احتمال اینکه با قیمت ویژه یا تخفیف مواجه شوید بیشتر خواهد بود. در قسمت رزرو هتل های فلای تودی همیشه لیست هتل ها بر اساس ارزانترین قیمت به شما نمایش داده می‌شود بنابراین شما خیلی راحت می‌توانید ارزانترین هتل مقصدتان را بیابید و برای تاریخ مورد نظرتان رزرو کنید.

جالب است که بدانید همیشه ارزانترین هتلی که می‌یابید بی کیفیت نیست بلکه گاهی با توجه به شرایطی خاص ممکن است هتل‌های باکیفیت و چند ستاره نیز تخفیف ویژه‌ای را در نظر گرفته باشند که شما با رزرو جلوتر هتلتان از آن آگاه خواهید شد.

به موقعیت مکانی اقامتگاهتان توجه کنید

با این ترفندها هزینه های سفر به شمال را کاهش دهید

از جمله نکاتی که می‌تواند هزینه‌ های سفر به هر مقصدی را کاهش دهد، موقعیت مکانی هتلی است که انتخاب می‌کنید. پیش از رزرو هتل به این نکته توجه کنید که اولویت شما از سفر به شمال چیست؟ شاید بخواهید یک ویلا بگیرید که فقط در آن به استراحت بپردازید یا شاید تفریحات خارج از اقامتگاهتان برایتان اهمیت دارد. بعنوان مثال اگر به رفتن به دریا علاقه مند هستید بهتر است جایی را انتخاب کنید که فاصله کمی از دریا دارد و نیازی نیست هر روز با ماشین تردد کنید. بعنوان مثال برخی از هتل های بندر انزلی با چشم اندازی رو به دریا قرار دارند و شما با چند قدم حتی شبانه نیز می‌توانید به کنار ساحل بروید.

این نکته برای مواقعی که با خودروی شخصی به سفر نمی‌روید حتی تاثیر بیشتری به روی هزینه های سفر خواهد داشت چرا که دیگر نیاز نیست دائما به دنبال خودروهای دربستی باشید که شما را به نقاط مختلف شهر ببرند.

سخن پایانی

سفر به شمال لذتبخش‌تر خواهد شد اگر بتوانیم در هزینه‌ های سفر تا حد ممکن کم کنیم. این کار فقط با رعایت کردن چند نکته هنگام رزرو هتل در شهرهای شمالی و انتخاب تاریخ مناسب برای سفر به شمال به راحتی ممکن است. فقط کافیست در زمان های شلوغ به سفر نروید و برنامه سفرتان را به تاریخی موکول کنید که تعطیلات نیست، فصل اوج سفر به شمال نیست و زمانیست که افراد زیادی برای سفر به شمال اقدام نمی‌کنند. برای رزرو هتل از سایت فلای تودی کمک بگیرید تا همیشه ارزانترین قیمت هتل های شمال را در اختیار داشته باشید و بتوانید اقامتگاه بهتر و اقتصادی‌تری را در لوکیشن مورد نظرتان بیابید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس