سفارش ساخت چهار فروند شناور اقیانوس پیما به تولیدکنندگان داخل

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی گفت: برای تامین ناوگان اگر معطل خرید خارجی باشیم، فرصت را از دست می‌دهیم در این راستا با همکاری سازندگان داخلی، برای کشتیرانی جنوب برنامه ساخت ۴ فروند شناور اقیانوس‌پیما را برنامه ریزی کردیم.

به گزارش مشرق، محمدرضا مدرس خیابانی بعد از ظهر امروز در مراسم روز جهانی دریانوردی بیان کرد: حضور کشتیرانی ایران در اقصی‌نقاط دنیا نشان از اقتدار ایران دارد و امروز با افتخار می‌گوییم در همه دنیا حضور و تردد داریم.

وی افزود: شرکت کشتیرانی در بخش کانتینری چهاردهمین خط بزرگ دنیا و در خاورمیانه نیز بزرگ‌ترین خط کشتیرانی است و در حمل فله، محموله کانتینری و بانکرینگ فعالیت داریم.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی گفت: سال گذشته رکوردهای تاریخی را ثبت کردیم و توانستیم ۲۷ میلیون تن کالا را جابه‌جا کنیم که رشد ۴۷ درصدی نسبت به سال قبل داشت.

مدرس خیابانی توضیح داد: تا دو سال پیش حدود ۶۷۹ دریانورد فعال بر روی کشتی‌های ایران، خارجی بودند اما امروز همه دریانوردان بر روی کشتی‌های ما ایرانی هستند و افتخار ناوبری و راهبری کشتی‌های ما را دارند.

وی اظهار کرد:۸۰۰ جوان علاقه‌مند به دریانوردی را در سال اخیر جذب کردیم و توانستیم حضور کارکنان خارجی را روی کشتی‌های ایران را حذف کنیم.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی گفت: با کاهش بسزای کرونا امکانی فراهم شده تا خانواده دریانوردان روی کشتی مستقر شوند و اکنون شرایط پذیرش خانواده‌های دریابانان وجود دارد.

مدرس خیابانی اضافه کرد: به دلیل محدودیت تامین شناور از خارج، با مشکلات زیادی مواجهیم، اما رویکرد ما استفاده از توانمندی‌های ساخت داخل برای تامین شناور است.

وی اظهار کرد: برای کشتیرانی در دریای خزر قرارداد ۴ فروند شناور با سازندگان داخلی منعقد و امضا شده است، همچنین تا ۲ سال آینده  ۱۶ درصد ظرفیت کشتیرانی خزر اضافه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی گفت: اگر معطل خرید خارجی بمانیم، فرصت را از دست می‌دادیم اما با ساخت این ۴ فروند تا ۲ سال آینده ۱۶ درصد به ظرفیت ناوگان کشتیرانی در شمال اضافه می‌شود و هم‌زمان ماموریت حمل‌ونقل در کریدور شمال - جنوب افزایش خواهد یافت.

مدرس خیابانی گفت: برای کشتیرانی جنوب هم برنامه ساخت تا ۴ فروند شناور اقیانوس‌پیما را برنامه ریزی کردیم.

وی تصریح کرد: با حضور جوانان دانش بنیانی در شرکت کشتیرانی اخیراً از یک حمله سایبری جلوگیری شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    4 0
    خوبه اما زودتر بسازند تا بازرها را تسخیر کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس