خارج از دید

سری جدید «خارج از دید» با عنوان «آمریکا» از روز دوشنبه ۶ تیرماه هر روز ساعت ۱۹:۴۵ از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

به گزارش مشرق، سری جدید «خارج از دید» از امشب به روی آنتن می‌رود.

سری جدید «خارج از دید» با عنوان «آمریکا» به کارگردانی «حسن جعفری» توسط موسسه فرهنگی هنری اندیشه‌ شهید آوینی و گروه فرهنگ، تاریخ و هنر شبکه یک سیما تولید شده و از امروز دوشنبه ۶ تیرماه هر روز ساعت ۱۹:۴۵ از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

این مجموعه‌ مستند ۸ قسمتی با بررسی سند طراحی شده توسط آمریکا برای سیطره بر جهان در قرن بیست و یکم، کنکاشی پیرامون نحوه اجرای این سند بر علیه ایران در بیست ساله گذشته به عمل می‌آورد.

«حسن جعفری» در خصوص این مجموعه مستند گفت: بعد از فروپاشی شوروی، سندی توسط سران سیاستگذار و نخبگان آمریکایی با هدف سیطره بر جهان طراحی شد. سندی به نام «راهبرد امنیت ملّی آمریکا برای قرن بیست و یکم». وی افزود: در آن سند عنوان شد که سه تهدید از سوی ایران، متوجه‌ آمریکا خواهد بود که شامل نفوذ منطقه‌ای ایران، پیشرفت‌های موشکی و فعالیت‌های هسته‌ای است.

با مرور سال‌های سپری شده در قرن جدید، مشخص می‌شود که آن‌ها برای هر کدام از این سه وضعیت ایران نقشه‌هایی را اجرایی کردند. ما در این مستند نشان می‌دهیم که همه روسای جمهور درصدد اجرایی کردن این سند هستند. مثلاً با شهادت حاج قاسم سلیمانی به دنبال کم‌کردن نقش ایران در منطقه بودند. با به شهادت رساندن دانشمندان هسته‌ای درصدد توقف پیشرفت‌های هسته‌ای ما بودند و هم به دنبال وضع برجام‌های جدید بودند تا ایران را به لحاظ تسلیحات دفاعی و نفوذ منطقه‌ای تحت فشار قرار دهند.

«حسن جعفری» ادامه داد: این سند نشان می‌دهد که سیاست‌های کلان آمریکا، ارتباطی به روی کارآمدن احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه ندارد و هر دو حزب، در سیاست‌های ضد ایران با هم متحد هستند.

بنا بر این گزارش، «سری جدید خارج دید» با عنوان «آمریکا» را می‌توانید از روز دوشنبه هر روز ساعت ۱۹:۴۵ از طریق شبکه یک سیما ببینید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    3 0
    نفس کشیدن امریکا برای جاهنیان تهدبد است
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    3 0
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
  • مهدی IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    3 0
    "گاندو" سریال خوبی بود که نقش مهدی نقویان در تولید آن مغفول ماند. "خارج از دید 2" اصلا یک سریال جاسوسی بود و در هر قسمت داستان یک پرونده واقعی را تعریف می کرد (حتی در برخی لحظات صحنه های واقعی تعقیب و مراقبت را نشان می داد). به نظرم نباید تغییر رویکرد می دادند. من مدت ها منتظر بودم که فصل سوم را (که خودشان وعده بودند مثل فصل دوم مستند جاسوسی است) بسازند و ببینم. حالا منتظر "گاندو 3" هستم و امیدوارم ضعف های فصل دوم را رفع و قوت هایش را تقویت کرده باشند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس