گروه ۷ درباره احیای برجام رایزنی می‌کند

یک مقام ارشد دولت فرانسه مدعی شد حاضران در اجلاس گروه ۷ درباره احتمال احیای برجام گفت‌وگو خواهند کرد.

به گزارش مشرق، یک مقام ارشد فرانسوی بعد از ظهر یکشنبه به وقت تهران مدعی شد که سران گروه ۷ درباره احیای برجام رایزنی خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» یک مقام ریاست جمهوری فرانسه گفت پس از دیدار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با مقامات ارشد در تهران برای رفع وقفه پیش آمده در مذاکرات، سران گروه هفت درباره چشم انداز احیای مذاکرات هسته‌ای ایران گفت وگو خواهند کرد.

این مقام فرانسوی که به نام او اشاره‌ای نشده، گفت: «مذاکرات بین تیم‌های ما تشدید شده است.»

وی افزود، احیای برجام برای بهره‌مند شدن از مزایای منع اشاعه هسته‌ای، امنیت منطقه و بررسی اثرات آن بر بهای نفت خام حیاتی است.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که روز شنبه  میزبان «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تهران بود، پس از دیدار و گفت‌وگو با بورل اظهار داشت: «گفت‌وگوهای طولانی اما مثبتی را در خصوص همکاری‌های جامع جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا داشتیم. جمهوری اسلامی ایران به دنبال روابط متوازن با جهان است و در یک سیاست خارجی متوازن، قاره اروپا برای ما از جایگاه مهمی برخوردار است.»

وی افزود: «امروز گفت‌وگوهای مفصل، عمیق و دقیقی را درباره مطالبات ایران داشتیم و به بورل تأکید کردیم اولا آمادگی داریم در روزهای آینده مذاکرات را از سربگیریم و ثانیا آن‌چه برای ایران مهم است، نفع کامل اقتصادی ایران از توافقی است که در سال ۲۰۱۵ حاصل شده و هر موضوعی که بتواند نفع کامل اقتصادی ما را تحت تاثیر قرار دهد، از نظر دولت آقای دکتر رئیسی و جمهوری اسلامی ایران قابل قبول نخواهد بود.»

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران اظهار داشت: «سعی می‌کنیم مشکلات و نقاط افتراقی که وجود دارد را در مسیر گفت‌وگوهایی که بزودی از سر گرفته خواهد شد، برطرف کنیم. امیدواریم به صورت مشخص طرف آمریکایی این بار واقع بینانه و منصفانه در مسیر مذاکرات و رسیدن به نقطه پایانی توافق، اقدامات مسؤولانه و متعهدانه‌ای را انجام دهد.»

در همین خصوص نیز یک مقام ایرانی به شبکه «الجزیره» گفت که تهران در تلاش برای یک توافق محکم و قوی است و در این راستا زبان زور فایده‌ای ندارد.

این مقام ایرانی افزود که به احتمال زیاد مذاکرات در یکی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به جای شهر وین آغاز شود و در این میان شانس قطر برای میزبانی مذاکرات بیشتر است و این کشور تمامی ظرفیت‌ها را برای این کار در اختیار دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    2 0
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس