بلژیک

یک هیأت از وزارت خارجه بلژیک به همراه سفیر این کشور در لبنان به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه سفر کرد.

به گزارش مشرق، یک هیأت از وزارت خارجه بلژیک به سرپرستی «هوبرت کورمن» فرستاده بلژیک در سوریه و سفیر این کشور در لبنان روز شنبه (دیروز) از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه موسوم به «اداره خودمختاری» دیدن کرد.

به نوشته وبگاه «اداره خودمختاری شمال و شمال شرق سوریه» کورمن در این دیدار که در مقر اداره خودمختاری در منطقه «الجزیره» برگزار شد، گفته است که بلژیک تلاش خواهد کرد تا «اداره خودمختاری» را به رسمیت بشناسد.

نماینده بلژیک در این دیدار همچنین گفت که کشورش از امنیت و اقتصاد برای برقراری ثبات در سوریه، به ویژه شمال و شمال شرق سوریه، حمایت می‌کند و بحران سوریه می‌بایست طبق قطعنامه ۲۲۵۴ و مطابق خواست همه مردم سوریه به ویژه کردها حل و فصل شود.

در این دیدار همچنین دو طرف در خصوص تهدیدات و حملات ترکیه و شرایط اقتصادی و انسانی و اوضاع اردوگاههای پناهندگان گفت وگو کردند

این اولین بار نیست که بلژیک به حمایت از نهاد موسوم به «اداره خودمختاری» می‌پردازد و پیش از این نیز در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ هیأتی از این کشور وارد سوریه شده بود. این کشور همچنین در ۲۱ ژوئن ۱۶ کودک و شش مادر آن‌ها از وابستگان به تروریست‌های داعش را از اردوگاه «الروج» به بلژیک عودت داده بود.

ادارهٔ خودمختار شمال و شرق سوریه، که در میان کردها به «روژاوا» معروف است، شامل سه کانتون «عفرین»، «جزیره» و «فرات» می‌شود که در ژانویهٔ سال ۲۰۱۴ تأسیس شده‌اند. این نهاد به دنبال خودمختاری شبیه اقلیم کردستان عراق است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    4 5
    بلژیک غلط کردبامرده زنده اش میخوان یک اپارتایددرست کنن که سپراسراییل بشه اگه خوبه چراکاتالونیا وولزواسکاتلند روبه رسمیت نمیشناسن چرادونباس روبه رسمیت نمیشناسن غلط زیادی اونهابرای اختلاف تاثیری درمنطقه ما نداره
    • IR ۰۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      1 0
      زر زر کردن‌های تو تاثیری در جلوگیری از این امر نداره ببند دیگه
    • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
      0 0
      ترکیه غلط کرد شرق ترکیه هم برای ارمنستان و کرد ایرانه
  • ... IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    4 6
    ایران باید اجازه نده یکی مثل اربیل تشکیل بشه ایناقصد دارن کشورهای خاورمیانه تکه تکه بشن تا راحتر قورتشون بدن
  • UA ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    2 9
    مثلث آریاییِ ایران-کردهای سوریه-اروپا قصد تنبیه نوکرشان یعنی عثمانی را داند
    • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      5 3
      کردها نوکر ایان نیستند بلکه نوکر ناتو و امریکا ودنبال اسرائیل دوم هستند ما با عثمانی جلوی اسرایئل دوم خواهیم ایستاد مثل داستان همه پرسی اقلیمک
    • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
      0 0
      عثمانی فعلا شده سپز صهیونیست در برابر ایران در آنکارا و استانبول پس ببند پانطورچ
  • UA ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    2 6
    مثلث آریاییِ ایران-کردهای سوریه-اروپا قصد تنبیه نوکرشان یعنی عثمانی را داند
  • BE ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    0 0
    بلزیک خودش یک کشور فدرال است و از رفاه و امنیت کامل برخوردار است. سه منطقه ی فدرال بلژیک شامل منطق ی فلاندر(هلندی زبان ها) منطقه ی والونی( فرانسوی زبان ها) و بروکسل ( مخلوطی از هر دوزبان) اقلیتی آلمانی زبان هم در بلژیک هستند( حدود صد هزار نفر) که زبانشان به رسمیت شناخته شده و در مناطق خودشان تمام مدارس و مکاتبات به زبان آلمانی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس