واکسن کووید۱۹ جان ۲۰ میلیون نفر را در دنیا نجات داده است

تحقیقات جدید نشان می دهد که نزدیک به دو سوم جمعیت جهان حداقل یک واکسن کووید۱۹ دریافت کرده اند که از مرگ نزدیک به ۲۰ میلیون نفر جلوگیری شده است.

به گزارش مشرق به نقل از هلث دی نیوز، مطالعه کالج امپریال لندن اولین مطالعه‌ای بود که تأثیر واکسن‌ها را در مقیاس جهانی نشان می‌دهد و بر اساس سوابق و تخمین مرگ از ۱۸۵ کشور بوده است.

دکتر «الیور واتسون»، نویسنده اصلی این مطالعه، گفت: «یافته‌های ما کامل‌ترین ارزیابی تا به امروز را از تأثیر جهانی قابل توجهی که واکسیناسیون بر پاندمی کووید ۱۹ داشته است، ارائه می‌کند.»

در سال اول واکسیناسیون، محققان تخمین زدند که ۱۹.۸ میلیون مورد از ۳۱.۴ میلیون مرگ احتمالی جلوگیری شد. حدود ۱۲.۲ میلیون مرگ و میر پیشگیری شده در کشورهای با درآمد بالا و متوسط بالا بوده است.

این مطالعه تخمین می‌زند که اگر سازمان جهانی بهداشت به هدف خود یعنی واکسینه کردن ۴۰ درصد از جمعیت هر کشور تا پایان سال ۲۰۲۱ دست می‌یافت، می‌توانست از ۵۹۹۳۰۰ مرگ دیگر هم جلوگیری کند.

واتسون می‌گوید: «از هر پنج مرگ ناشی از کووید در کشورهای کم درآمد می‌توان از مرگ یک نفر جلوگیری کرد.»

این مطالعه خاطرنشان کرد که علیرغم سرعت پخش واکسن در سراسر جهان، بیش از ۳.۵ میلیون مرگ ناشی از کووید از زمان اولین واکسن در دسامبر ۲۰۲۰ گزارش شده است.

در مجموع، ۷۹ درصد از مرگ‌های پیشگیری شده به دلیل محافظت مستقیم واکسن‌ها علیه کووید ۱۹ شدید بوده است. ۴.۳ میلیون مرگ و میر جلوگیری شده باقیمانده ناشی از کاهش انتقال ویروس و کاهش بار سیستم‌های مراقبت بهداشتی بوده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    7 2
    من خودم شهریور پارسال واکسن چینی که بزور بهمون زدن پس از 10روز کرونا گرفتم بیمارستان بستری شدم اسناد ومدارکش هست هنوز هم ازعوارضش درگیرم و اون قتل عام تیر مرداد شهریور هم که روزی800نفر میمردن به خاطر واکسن آشغال چینی بود
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    7 2
    دو خط راجع به داروی امام کاظم علیه‌السلام ننوشتید. اون دنیا چه جوابی برای ائمه دارید؟
    • IR ۰۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      2 0
      افرین
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    0 0
    بیش از صدهزار نفر آمار رسمی فوت شده کرونا داریم دریغ از اعلام یک روز عزای عمومی به احترام کشته شدگان کرونا دریغ از چاپ یادبود تمبر فوت بیش از صدهزار ایرانی اینا الفبای حکومت داریه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس