حمله جدید چفرین به سوپرلیگی‌ها با طعنه به گواردیولا، کلوپ و انگلیسی‌ها

رئیس اتحادیه فوتبال اروپا بار دیگر به یاغیان جدایی طلب قاره سبز حمله کرد و جواب شکایت سرمربیان ناراضی منچسترسیتی و لیورپول را هم داد.

به گزارش مشرق، الکساندر چفرین رئیس اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) در گفت‌وگو با نشریه گاتزتا دلواسپورت ایتالیا درباره رابطه‌اش با رؤسای باشگاه‌های بنیان‌گذار سوپرلیگ اروپا و برنامه یوفا برای تغییر شیوه برگزاری لیگ قهرمانان از سال ۲۰۲۴ صحبت کرد.

چفرین ابتدا درباره طرح جدید یوفا برای برگزاری لیگ قهرمانان اروپا اظهار داشت: با شیوه فعلی، به محض برگزاری قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان، شما می‌توانید پیش‌بینی کنید که کدام تیم‌ها به مرحله یک هشتم نهایی می‌روند. در آینده اما باشگاه‌های بزرگ با تناوب بیشتری با یکدیگر مواجه خواهند شد و باشگاه‌های کوچکتر شانس بیشتری برای صعود خواهند داشت. همچنین مرحله گروهی به گونه‌ای خواهد شد که تا آخرین هفته تیم‌ها شانس صعود داشته باشند. لیگ قهرمانان از سال ۲۰۲۴ تماشایی‌تر خواهد شد.

رئیس اسلوونیایی یوفا در ادامه اعتراضات روزافزون مربیان فوتبال اروپا از جمله پپ گواردیولا و یورگن کلوپ در مورد فشردگی برنامه مسابقات فوتبال، از نهاد حاکم بر فوتبال قاره سبز دفاع کرد و گفت: چیزی که همه می‌خواهند بیشتر رخ دهد، بازی‌های حذفی است، اما هیچ یک از آنها هم حاضر نیستند که چیزی از دست بدهند. باشگاه می‌خواهند ۱۰ بازی در مرحله گروهی داشته باشند. آنها (در شیوه جدید) هشت بازی خواهند داشت و به نظرم این عدد مناسبی خواهد بود. برای کم کردن تعداد بازی‌ها، لیگ‌های داخلی باید ۱۸ باشگاه داشته باشند، اما رؤسای لیگ‌ها این را قبول نمی‌کنند. آنها (طعنه به مسئولان لیگ برتر انگلیس) باید بپذیرند که دو جام حذفی داخلی در یک کشور بیش از اندازه زیاد است.

چفرین افزود: همیشه حمله کردن به فیفا و یوفا آسان است، اما این مسئله خیلی ساده است. شما می‌خواهید کمتر بازی کنید، اما بازی کمتر مساوی است با پول کمتر. این وسط کسانی که باید شکایت کنند کارگران کارخانجات هستند که ماهانه هزار یورو حقوق می‌گیرند.

یکی دیگر از مسائلی که چفرین درباره‌اش صحبت کرد، تأسیس لیگ کنفرانس اروپا بود که فصل اول آن توسط رم ژوزه مورینیو فتح شد.

چفرین گفت: برخی نوابغ می‌گفتند که این یک جام بی‌مصرف است. خودتان وقتی که رم و فاینورد فینال را برگزار کردند، دیدید که چه مسابقه‌ای شد. به نظرم آن بازی در حد و اندازه فینال لیگ اروپا بود. همان نوابغ اعتراض داشتند که فینال چنین تورنمنتی در یک ورزشگاه کوچک برگزار می‌شود (تیرانای آلبانی) اما نابغه واقعی ژوزه مورینیو بود (سرمربی رم قهرمان مسابقات).

رئیس یوفا درباره پروژه سوپرلیگ اروپا که از ۱۲ بنیان‌گذار اولیه آن تنها یوونتوس، رئال مادرید و بارسلونا باقی مانده‌اند، عنوان کرد: یوفا یک نهاد دیکتاتور نیست. باشگاه می‌توانند تصمیم بگیرند که عضو یوفا باشند یا نباشند، در تورنمنت‌های ما بازی کنند یا تورنمنت‌های خودشان اما در صورتی که بخواهند در تورنمنت‌های خودشان بازی کنند دیگر جایی در تورنمنت‌های ما نخواهند داشت. این منطقی است، نیست؟ پروژه سوپرلیگ مرده است، چون هیچ‌کس نمی‌خواهد در آن شرکت کند. فقط سه نفر مانده بودند و می‌خواستند مابقی را هم به دادگاه ببرند، اما الان دیگر همه چیز تمام شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس