لغو یکطرفه قرارداد بازیکنان خارجی شاغل در روسیه؛ مسکو تصمیم فیفا را «تبعیض‌آمیز» خواند

مقامات فوتبال مسکو پس از آنکه فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) مجوز تعلیق یکطرفه قرارداد برای بازیکنان و مربیان شاغل در روسیه را صادر کرد، نسبت به اقدام قانونی علیه فیفا هشدار داد.

به گزارش مشرق، فیفا پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرد که بدنبال حمله نظامی روسیه به اوکراین، بازیکنان و مربیانی که در روسیه فعالیت می‌کنند، می‌توانند قرارداد خود را تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ به طور یکطرفه تعلیق کنند.

اتحادیه فوتبال روسیه در بیانیه‌ای مشترک با لیگ برتر و باشگاه‌های این کشور اقدام فیفا را «تبعیض‌آمیز» و ضرری ریشه‌ای به فوتبال توصیف کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: فیفا به دفعات اعلام کرده که فوتبال باید از سیاست دور بماند اما موضع این نهاد مشخصا با این موضوع در تضاد است. معتقدیم که تصمیم به تعلیق قراردادها مغایر با مقررات فیفا و تبعیض‌آمیز بوده و علیه یکی از اعضای خانواده فوتبال که خطای مرتکب نشده، اتخاذ شده است. این تصمیم اصول ثبات قراردادی و تمامیت مسابقات را تخریب می‌کند. این حکم آشکارا به فوتبالیست‌ها و مربیان می‌گوید که این اجازه را دارند تا به تعهدات قراردادی خود احترام «نگذارند.»

این بیانیه در حالی منتشر شده که اتحادیه فوتبال روسیه در انتظار رای دادگاه عالی ورزش (کاس) است؛ روسیه نسبت به قانونی نبودن تحریم‌های اعمالی علیه باشگاه‌ها و تیم‌های ملی این کشور از سوی فیفا و اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) اعتراض کرده است.

مقامات روسیه همچنین اعلام کرده‌اند که قصد دارند بابت سلب امتیاز میزبانی فینال فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا از سن‌پترزبورگ، درخواست غرامت کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    0 0
    چشم روسها کور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس