نامه اعتراضی روسای فدراسیون‌ها به مجلس/وقتی پارلمان نشینان کشتی را با وزارت ورزش سرشاخ کردند!

تعدادی از روسای فدراسیون‌ها در نامه‌ای به رئیس مجلس در خصوص اعتبارات اختصاصی به رشته‌های مختلف معترض شدند.

به گزارش مشرق، بودجه‌ای که مجلس شورای اسلامی برای فدراسیون‌های ورزشی در سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته بود حالا به اندازه‌ای حاشیه‌ساز شده که نه تنها باعث شده تا چند دستگی بین روسای فدراسیون‌ها به وجود بیاید بلکه درگیری‌هایی را نیز بین علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی و محمد پولادگر معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش به وجود آورده است. اتفاقات اخیر حالا نامه روسای فدراسیون‌ها به رئیس مجلس شورای اسلامی را افشا کرده که اعتراضاتی به اعتبارات درنظر گرفته برای رشته‌های مختلف داشته‌اند.

نامه اعتراضی روسای فدراسیون‌ها به مجلس/ وقتی پارلمان نشینان کشتی را با وزارت ورزش سرشاخ کردند!

نامه اعتراضی روسای فدراسیون‌ها به مجلس/ وقتی پارلمان نشینان کشتی را با وزارت ورزش سرشاخ کردند!

* ماجرای ۳۵۰ میلیاردی که دردسرساز شد

مجلس شورای اسلامی قرار بود در حمایت از رشته‌های ورزشی برای بازی‌های آسیایی حمایت ویژه داشته باشد به همین دلیل اعتبار ۳۵۰ میلیاردی تصویب و منابع متعددی برای فدراسیون‌ها درنظر گرفته شد، موضوعی که به نظر می‌رسد در کمیسیون فرهنگی تصویب شده و حالا اعتراض روسای فدراسیون‌ها را به دنبال دارد.

بیش از ۲۰ رئیس فدراسیون زمانی که این بودجه علنی شد نامه‌ای را به قالیباف رئیس مجلس نوشتند و در این نامه اعلام کردند معیار تقسیم بودجه چه بوده که به عنوان مثال رشته‌های المپیکی مانند شمشیربازی و تیراندازی بودجه‌ای ندارند در مقابل بودجه ۱۸ میلیاردی برای ورزش باستانی، ۷۰ میلیاردی برای کشتی، ۲ میلیاردی برای شنا، ۵ میلیاردی برای والیبال، ۵ میلیارد برای تنیس، ۵ تا ۷ میلیارد برای رزمی‌ها و ... در نظر گرفته شده است.

نامه اعتراضی روسای فدراسیون‌ها به مجلس/ وقتی پارلمان نشینان کشتی را با وزارت ورزش سرشاخ کردند!

* اعتراض به نوع تقسیم‌بندی بودجه

اعتراض این روسا به نوع تقسیم بودجه بود که تاکید داشتند منطقی در آن نبوده و سوال دارند دلیل آن چیست؟ نمایندگان مجلس بر چه مبنا و اصولی تصمیم به تقسیم بودجه گرفتند؟

یکی از روسای فدراسیون‌ها در این باره به فارس گفت: ۲۵ رئیس فدراسیون نامه اعتراضی نوشتند اما جوابی داده نشده است. حرف ما این بود پول در وزارت ورزش تقسیم شود چون وزارت ساختار دارد. این بودجه برای سال ۱۴۰۱ است و خیلی از فدراسیون‌ها هنوز آن را نگرفته‌اند. به نظر من کارشناسی اشتباه بوده است.

* نقش مجلس در وزارت ورزش چیست؟

روز چهارشنبه بود که ماجرای درگیری علیرضا دبیر و پولادگر به خاطر بودجه مجلس رسانه‌ای شد. دبیر تاکید داشت بودجه ۷۰ میلیاردی برای مجلس است و وزارت به صورت جداگانه باید اعتبارات خود را پرداخت کند اما پولادگر به این موضوع اعتقادی نداشت و همین درگیری‌ها باعث شد تا بودجه کشتی صفر شود!

نامه اعتراضی روسای فدراسیون‌ها به مجلس/ وقتی پارلمان نشینان کشتی را با وزارت ورزش سرشاخ کردند!

البته ماجرا به همین جا ختم نشد و به دنبال برخی از نمایندگان مجلس در مصاحبه‌های مختلف که سایت فدراسیون کشتی منتشر کرد براین باور بودند وزارت ورزش باید اعتبارات کشتی را پرداخت کند.

حالا با این اختلافات پیش آمده برخی از روسای فدراسیون‌ها این اعتراض را دارند که مجلس چگونه به کشتی ۷۰ میلیارد تومان اختصاص داد و به برخی دیگر بودجه‌ای تعلق نگرفته است‌. این اعتبارات از یک طرف که باعث اختلاف روسای فدراسیون‌ها شده از طرفی دیگر دخالت مجلس در امور ورزش و وزارت ورزش را نشان می‌دهد. برخی کارشناسان ورزش و روسای فدراسیون‌ها براین باور هستند با تخصیص همین بودجه از سوی مجلس به وزارت ورزش می‌توان توزیع اعتبارات را به خوبی مدیریت کرد.

با وجود اینکه نباید مدال‌آوری کشتی در المپیک، بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی را نادیده نگرفت اما به نظر می‌رسد عدم توزیع بودجه به برخی رشته‌های مدال‌آور عدالت نیست. روسای فدراسیون‌ها از این موضوع ابراز نگرانی کرده‌اند چرا که با وجود اینکه مدت‌ها از نامه آنها به مجلس می‌گذرنامه هنوز هیچ پاسخی دریافت نشده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس