کد خبر 1390847
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰
۹ نماینده پارلمان عراق از ادای قسم خودداری کردند

در حالی که قرار بود ۷۳ نماینده جدید به جای نمایندگان استعفاء کننده جریان صدر امروز پنجشنبه در پارلمان ادای سوگند قانونی کنند، اما ۹ نماینده از این کار خودداری کردند.

به گزارش مشرق، پنج نماینده «جنبش حقوق» نزدیک به گروه مقاومت «کتائب حزب الله» که قبلا اعلام کرده بوداز جایگزین شدن به جای نمایندگان استعفاکننده جریان صدر خودداری می کند به علاوه یک نماینده از فراکسیون «الفتح» به رهبری «هادی العامری» و سه نماینده جریان صدر از ادای سوگند خودداری کردند.

نمایندگان جدید جریان صدر پیشتر گفته بودند که به نشانه همبستگی با نمایندگان استعفاء کننده این جریان، از پارلمان انصراف می دهند.
این درحالی است که به جزء این ۹ نفر، ۶۴ نماینده دیگر از فراکسیون های مختلف پارلمان که عمدتا از ائتلاف فراگیر «چارچوب هماهنگی» (احزاب شیعه به استثناء جریان صدر) هستند، امروز در جلسه فوق العاده پارلمان سوگند یاد کرده و عملا عضو مجلس نمایندگان عراق شدند.

در صورتی که نمایندگان مزبور بر موضع خود اصرار ورزند، حسب حداکثر آراء در هر حوزه انتخابیه، نامزدهای دیگر پارلمانی، حق جایگزین شدن به جای این ۹ نماینده را دارند.
با اعلام سوگندهای امروز نمایندگان جایگزین، حلقه استعفای نمایندگان جریان صدر از پارلمان تکمیل شده و امکان بازگشت آنها ناممکن است.
 با وجود خروج نمایندگان صدر از پارلمان اما این جریان سیاسی در سطح اجرایی همچنان دارای تعدادی از وزراء، استانداران، مدیران کل و دیگر سطوح مدیریتی کشور است.

«سید جبار المعموری» عضو ائتلاف الفتح در این راستا به یکی از شبکه های تلویزیونی عراق گفته است که جریان صدر دارای ۴۰ معاون وزیر، ۲۰۰ مدیرکل، تعداد زیادی معاونین مدیران کل به علاوه اینکه استانداران بصره، ذیقار، بابل، میسان و نجف همگی صدری هستند.

به گفته وی، علاوه بر اینها، دبیرکل هیات دولت و رییس بانک مرکزی عراق  هم از جریان صدر است، بنابراین انصراف دهندگان جریان صدر از پارلمان تنها یک درصد این جریان سیاسی محسوب می شوند که فقط از قوه مقننه استعفا کرده اند اما جریان صدر در سطح قوه اجرایی حضور دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    12 0
    پس چه شکری میخواهند میل بفرمایند
    • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
      1 0
      شکری که الان شده کیلویی 240 هزار تومان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس