کد خبر 1390623
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۴
انگلیس: پیشروی روسیه در اوکراین کند خواهد شد

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس گفت: شتاب پیشروی روسیه در اوکراین به دلیل کمبود منابع کند خواهد شد.

به گزارش مشرق از رویترز، جانسون چهارشنبه شب به گروهی از روزنامه های اروپایی گفت: سرویس اطلاعات دفاعی بریتانیا معتقد است که شتاب روسیه در جنگ در اوکراین در چند ماه آینده کاهش می یابد زیرا ارتش این کشور منابع خود را تمام می کند.

جانسون در ادامه افزود: نیروهای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در منطقه شرقی دونباس پیشروی می کنند، ویرانی انجام می دهند، اما هزینه سنگین سربازان و تسلیحات را به همراه دارند.

نخست وزیر انگلیس مدعی شد سرویس اطلاعات دفاعی ما معتقد است که روسیه در چند ماه آینده می تواند به نقطه ای برسد که دیگر هیچ حرکت رو به جلویی وجود نداشته باشد زیرا منابع خود را تمام کرده است.

جانسون با پیش بینی کند شدن عملیات روسیه در اوکراین در ماه های آینده گفت: بعد از آن ما باید به اوکراینی ها کمک کنیم تا پیشروی را معکوس کنند، من برای این موضوع در اجلاس گروه هفت (آخر هفته در آلمان) گفت و گو خواهم کرد.

رئیس‌جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه(دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن در روز پنجشنبه ۵ اسفند آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام‌کرد و روابط پرتنش مسکو-‌کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع‌داد.

درگیری‌ها در اوکراین و نیز واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سرباز ولایت IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    15 0
    انگلیس نیز بر اساس پیش بنی در حال فروپاشی است و از جنگ اوکراین دارد وقت اضافی می خرد. اما به زودی متلاشی می شود . بعد نوبت اربابش USA هست.
    • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      10 1
      عالی
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    5 0
    روباه هم بعله مسیو تو خودت بسرعت در حال فنا هستی بلوف و بلاهت شما دیگه خریدار ندارد
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    5 0
    دو ماه میگن کند شده دو ماه میگن اوکراین برای یه ضد حمله بسیار گسترده اماده میشه فلان و بهمان همش چرت و پرت بزار مهر بیاد اون موقع میبینیم چطور صف در صف به زانو در میاین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس