ستارگان جام جهانی ۲۰۲۲ در یک نگاه

هر کدام از تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بازیکنان سرشناسی دارند که می توانند کار را برای رقبا سخت کنند.

سرویس ورزش مشرق _ جام جهانی فوتبال یکی از بزرگترین تورنمنت‌های‌ ورزشی جهان محسوب می‌شود که بیست‌ودومین دوره آن قرار است در آبان و آذر ماه سال جاری به میزبانی کشور قطر آغاز ‌شود. ۳۲ تیم از بهترین تیم‌های ملی در این مسابقات شرکت می کنند تا هیجان‌انگیزترین مسابقات فوتبالی جهان را برگزار کنند.

میلیاردها انسان از سرتاسر جهان برای تماشای این مسابقات لحظه شماری می‌کنند، به همین دلیل درخشیدن در جام جهانی برای بازیکنان اهمیت بالایی دارد. بی شک انتظارات از ستاره‌های تیم‌ها بیشتر از سایر بازیکنان تیم است و همه منتظر درخشش آن‌ها هستند.

در گزارش زیر به سراغ ستاره‌های کشورهای حاضر در جام جهانی رفته ایم که گمان می‌رود در جام جهانی خوش می درخشند و نام خود را در ذهن طرفداران فوتبال حک می کنند.

برنامه کامل دیدارهای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر


المعز علی ( قطر)

بهترین گلزن جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۹ بار دیگر خود را آماده درخشیدن برای قطر می‌کند. این بار شرایط برای المعز علی و تیم ملی قطر متفاوت است. آنها پس از قهرمانی در جام ملت‌های آسیا در شرایطی نخستین حضور خود را در جام جهانی تجربه می کنند که میزبان این دوره از مسابقات هستند و این موضوع می‌تواند به ستاره تیم الدحیل برای درخشیدن کمک زیادی کند. المعز علی تاکنون در ۷۴ بازی ملی موفق به زدن ۳۹ گل شده و رکورد خوبی را از خود به جا گذاشته است.

ستارگان ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر +عکس

انر والنسیا ( اکوادور)

انر والنسیا بهترین گلزن حال حاضر تیم ملی اکوادور است. این بازیکن ۳۲ ساله‌ی فنرباغچه‌ی ترکیه، در ۷۴ بازی ۳۵ گل به ثمر رسانده تا نشان دهد می تواند در جام جهانی خطرساز باشد.

ستارگان ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر +عکس

سادیو مانه (سنگال)

سنگال پرستاره ترین تیم آفریقایی حال حاضر جهان است. ولی اگر قرار باشد از میان ستاره‌های این تیم، یکی را انتخاب کنیم، بدون تردید سادیو مانه بهترین گزینه این لیست است. ستاره مسلمان لیورپول انگلیس در سال‌های اخیر یکی مهم ترین بازیکنان این باشگاه بوده و توانسته با این تیم یک بار فاتح لیگ قهرمانان اروپا و لیگ برتر انگلیس باشد. مانه در تیم ملی سنگال نیز موفقیت‌های زیادی داشته و با تیم ملی کشورش قهرمان لیگ ملت‌های آفریقا شده است.

ستارگان ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر +عکس

ویرجیل فن‌دایک (هلند)

کاپیتان تیم ملی هلند تنها مدافعی است که موفق به کسب جایزه بهترین بازیکن سال اروپا شده است. فصل ۱۹ – ۲۰۱۸ برای فن دایک و لیورپول فوق العاده سپری شد و او پس از کسب جایزه سال اروپا، در جمع بهترین‌های توپ طلا در رده دوم قرار گرفت ولی سپس با وجود مصدومیتی که برای این مدافع اتفاق افتاد، از نقطه اوج خود فاصله گرفت. فن دایک با درخشش در جام جهانی ۲۰۲۲ قصد دارد بار دیگر توانایی‌های خود را به همه ثابت کند.

ستارگان ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر +عکس


هری کین (انگلیس)

بازیکن و اسطوره تاتنهام و تیم ملی انگلیس قطعا یکی از خطرناک ترین مهاجمین جام جهانی خواهد بود. چهار سال پیش هنگامی که تیم ملی انگلیس در نیمه نهایی جام‌جهانی ۲۰۱۸ توسط کرواسی حذف شد، هری کین، کاپیتان تیم ملی انگلیس به مردم کشورش قول داد که با قدرت‌ بازخواهند گشت. حالا کین و تیم ملی انگلیس پس از چهار سال با توپ پر بازگشته‌ تا به قول خود عمل کند. هری کین در ۶۸ بازی ملی موفق به ثبت ۵۰ گل برای سه شیرها شده است. این در حالی است که ۲۸ سال سن دارد و همچنان می تواند سال‌ها برای انگلیسی‌ها بدرخشد.

ستارگان ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر +عکس

مهدی طارمی (ایران)

موفق ترین لژیونر فوتبال ایران کسی جز مهدی طارمی نیست به طوری که تیم کیهیل، اسطوره تیم ملی استرالیا، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که طارمی برگ برنده ایران در جام جهانی است. طارمی که در پورتوی پرتغال توپ می زند دل بسیاری از هواداران را در پرتغال برده است. او دو فصل با بدشانسی نتوانست آقای گل لیگ پرتغال شود ولی با عملکرد خیره کننده‌ای که در لیگ پرتغال و لیگ قهرمانان اروپا داشت، برای رقیبان ایران در جام‌ جهانی خط و نشان کشید. طارمی ۲۷ گل در ۵۸ بازی به ثمر رسانده است.

البته از سردار آزمون هم نباید غافل شد و بسیاری از کارشناسان این مهاجم را هم بازیکن کلیدی ایران در قطر می دانند.

ستارگان ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر +عکس

کریستین پولیسیچ (آمریکا)

جوان‌ترین گلزن تاریخ آمریکا، کریستین پولیسیچ است که ملیت آمریکایی _ کرواسی دارد. پولیسیچ پس از چهار فصل حضور در دورتموند و سه فصل حضور در چلسی حالا تبدیل به یک هافبک باتجربه در سن ۲۳ سالگی شده است. پولیسیچ در ۴۸ بازی ملی ۲۱ گل برای ایالت متحده زده است، اماری که برای یک هافبک آماری فوق العاده‌ای به محسوب می‌شود.

ستارگان ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر +عکس

گرت بیل ( ولز)

ستاره نه چندان دور رئال مادرید که این روزها دچار حواشی زیادی در این تیم شده است، می‌خواهد با شرکت در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر یک بار دیگر شایستگی‌های خود را اثبات کند. درست است که این بازیکن محبوب سابق تاتنهام و رئال مادرید آمادگی روزهای گذشته خود را ندارد ولی بیل در تیم ملی ولز بسیار متفاوت‌تر از رئال مادرید است. او امسال در ده بازی برای تیم ملی ولز به میدان رفته است و ۵ گل در کارنامه خود دارد و همچنان به درخشش در بازی‌های ملی ادامه می دهد. هواداران تیم ملی ولز که بعد از ۶۴ سال دوباره خود را در جام جهانی می بینند، امید زیادی به این بازیکن ۳۲ ساله دارند.

ستارگان ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر +عکس


لیونل مسی (آرژانتین)

با وجود عملکرد ضعیف ستاره آرژانتینی‌ها در پاریسن ژرمن ولی همچنان ستاره سابق بارسا در تیم ملی آرژانتین خوش می‌درخشد. مسی به تازگی موفق شد در یک دیدار دوستانه برابر تیم ملی استونی ۵ گل برای آرژانتین به ثمر برساند و بار دیگر نام خود را بر زبان‌ها بیاندازد. مسی تاکنون در چهار جام جهانی حضور داشته و در سال ۲۰۱۴ تا یک قدمی کسب جام هم پیش رفت ولی در نهایت تیم ملی آرژانتین به آلمان باخت و ستاره سابق بارسلونا از کسب جام باز ماند. به نظر می‌رسد که در صورت قهرمانی آرژانتین در جام جهانی ۲۰۲۲ دیگر این ستاره بی بدیل دنیای فوتبال را در جام جهانی نخواهیم دید ولی اگر از قهرمانی باز ماند، شاید مسی بار دیگر شانس خود را برای کسب این جام امتحان کند. او تاکنون همه جام های باشگاهی و ملی را به جز جام جهانی را بالا سر برده است. مسی می خواهد در این دوره به این طلسم پایان دهد تا در تاریخ ماندگار شود.

ستارگان ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر +عکس

سالم الدوسری (عربستان سعودی)

سالم الدوسری بی تردید یکی از بهترین بازیکنان عربستان است که در تیم الهلال عربستان توپ می‌زند. این هافبک عربستانی تا به حال با الهلال عربستان در چهار دوره لیگ قهرمانان آسیا، دو بار به مقام نائب قهرمانی و دو بار به مقام قهرمانی آسیا رسیده است. او یکی از ارکان تیم الهلال و تیم ملی عربستان است. ۱۶ گل حاصل کار ۵۶ بازی الدوسری برای تیم ملی عربستان بوده است.

ستارگان ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر +عکس

هکتور هررا و رائول خیمنز ( مکزیک)

عملکرد خیمنز و هررا در فصلی که گذشت جالب نبود و موفق نشدند که برای تیم‌های باشگاهی چنان تاثیری داشته باشند. خیمنز که در فصول گذشته یکی از ستون‌های تیم ولورهمپتون بود و توانسته بود که ۱۷ گل در یک فصل برای این تیم به ثمر رساند. همچنین هررا نیز بعد از سه فصل حضور در اتلتیکو مادرید، عملکرد قابل قبولی از خود نشان نداد و همه هواداران این تیم را ناامید کرد. به وجود همه این تفاسیر جام جهانی فرصت خوبی برای این دو بازیکن است تا بتوانند دوباره به روزهای اوج خود بازگردند.

ستارگان ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر +عکس

رابرت لواندوفسکی (لهستان)

تمام هوادارن فوتبال پس از شنیدن نام لهستان اولین کلمه‌ای که به خاطر می آوردند نام لواندوفسکی است. بازیکنی که تمام افتخارات باشگاهی اعم از فتح بوندسلیگای آلمان، لیگ قهرمانان اروپا و جام باشگاه‌های جهان را با بایرن مونیخ در کارنامه خود دارد. لواندوفسکی علاوه بر افتخارات باشگاهی، افتخارات فردی زیادی دارد. او بهترین گلزن تاریخ لهستان است و ۷۵ گل در ۱۳۰ بازی برای این تیم زده است. به نظر می‌رسد که هواداران لهستان به درخشان لوا و شزنی ( دروازه‌بان یوونتوس) در جام جهانی امید بسته اند.

ستارگان ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر +عکس


کیلیان امباپه (فرانسه)

انتخاب بهترین بازیکن در تیم ملی فرانسه بسیار سخت است. اگر به ترکیب اصلی فرانسه نگاه بیاندازید، در نگاه اول گمان می‌کنید که با تیمی از منتخبین جهان روبرو هستید. اما شاید پر زرق و برق ترین اسم میان بازیکنان فرانسه، کیلیان امباپه بازیکن ستاره ۲۳ ساله تیم پاریسن ژرمن فرانسه باشد. او که در سن ۱۹ سالگی موفق شده یک بار جام جهانی را فتح کند، حالا به دنبال کسب دومین جام جهانی خود است. در صورتی که امباپه موفق به کسب جام جهانی برای بار دوم شود به اولین بازیکن تاریخ تبدیل می شود که توانسته در این سن دو بار فاتح جهان شود.

ستارگان ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر +عکس

کاسپر اشمایکل (دانمارک)

سال ۱۹۹۲ کمتر کسی فکر می کرد که تیم ملی دانمارک بالاتر از ایتالیا، هلند، آلمان و سایر بزرگان اروپا، فاتح لیگ ملت‌های اروپا شود ولی در کمال ناباوری دانمارک با عملکرد فوق العاده پیتر اشمایکل توانست قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود. حالا پس از سی سال کاسپر فرزند پیتر اشمایکل می خواهد باز هم دانمارک را در مسیر موفقیت قرار دهد، با این تفاوت که این بار رویای بزرگتری نسبت به سی سال گذشته در ذهن می پرورانند. قطعا دروازه‌بان لسترسیتی انگلیس می تواند نقش اساسی در تحقق این رویا داشته باشد.

ستارگان ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر +عکس

یوسف المساکنی (تونس)

نام یوسف المساکنی برای بسیاری از هوادارن ایران آشنا است. بازیکن سال‌های نه چندان دور الدحیل قطر حال در قامت یک رهبر در خط حمله تیم ملی تونس حضور دارد و با تجربه خود این تیم را به جام جهانی هدایت کرد. المساکنی در الدحیل سال‌های درخشانی را پشت سر گذاشت و در ۱۱۹ بازی برای این تیم ۷۳ گل زد و به یکی از بازیکنان ثابت این باشگاه تبدیل شد. او حالا پس از سه فصل حضور در العربی قطر هنوز به فرم مناسب خود بازنگشته است و می خواهد در این جام جهانی روند خوب گذشته خود را تکرار کند.

ستارگان ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر +عکس

متیو رایان (استرالیا)

متیو رایان دروازه‌بان باسابقه فوتبال استرالیا است که در سال ۲۰۱۵ به همراه استرالیا قهرمان جام ملت‌های آسیا شد. متیو در آن سال بهترین دروازه‌بان تورنمت لقب گرفت و همین امر باعث شد که برایتون انگلیس به دنبال جذب این بازیکن باشد. رایان در برایتون هم خوش درخشید و همین درخشش باعث شد تا آرسنال او را به خدمت بگیرد. با این وجود در آرسنال در قامت یک دروازه‌بان قدرتمند ظاهر نشد و بازی‌های زیادی به او نرسید و از روزهای درخشان خود فاصله گرفت. بی شک او به جام جهانی ۲۰۲۲ به عنوان یک فرصت ویژه برای رسیدن به روزهای اوج نگاه می‌کند.

ستارگان ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر +عکس


پدری و گاوی (اسپانیا)

کلمه جام جهانی برای هواداران اسپانیا معنی و مفهوم خاصی دارد. وقتی طرفداران فوتبال اسپانیا این کلمه را به می‌شنوند، ناخودآگاه به جام جهانی ۲۰۱۰ رفته و همه خاطرات خوش آن روزها از ذهن آن‌ها عبور می‌کند. اما جام جهانی قطر کاملا متفاوت است، حالا خبری از ژاوی و اینیستا و دیگر ستارگان سابق تیم ملی اسپانیا نیست. اسپانیا باید آینده‌اش را با جوان‌ترها بسازند. بازیکنانی که با وجود سن کمشان سرشار از استعداد هستند و می توانند آینده خوبی برای تیم ملی اسپانیا بسازند. پدری و گاوی، ستارگان بارسلونا، دو تن از این بازیکنان جوان هستند که می توانند به اسپانیا در جام جهانی کمک کنند.

ستارگان ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر +عکس

(آلمان)

سطح ستارگان تیم ملی آلمان نزدیک به یکدیگر است و نمی توان با اشاره به یک یا دو مورد از بازیکنان بهترین بازیکنان این تیم را معرفی نمود. اصولا تیم ملی آلمان هیچگاه بر پایه تک ستاره‌ها متکی نبوده است ولی می توان گفت که حضور بازیکنانی مانند سرژ گنبری، لروی سانه، کیمیچ، هاورتز و ....... قطعا آلمان را یکی از مدعیان اصلی قهرمانی تبدیل کرده است. البته نمی توان نقش نویر را در تیم نادیده گرفت. این دروازه‌بان با تجربه آلمانی باوجود اینکه در سن ۳۶ سالگی به سر می برد همچنان در اوج قرار دارد و تیم آلمان را به خوبی رهبری می‌کند.

ستارگان ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر +عکس

تاکومی مینامینو (ژاپن)

مینامینو هافبک هجومی با استعداد تیم ملی ژاپن پس از عملکرد فوق‌العاده‌اش در تیم سالزبورگ، یورگن کلوپ را مجاب که برای به خدمت گرفتن این بازیکنان وارد عمل شود. مینامینو در لیورپول روزهای کم فروغی را سپری کرد ولی همچنان یکی از مهره ‌های اصلی تیم ملی ژاپن است که می تواند به این تیم در جام جهانی کمک کند. مینامینو تاکنون برای تیم ملی ژاپن ۱۷ گل به ثمر رسانده است.

ستارگان ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر +عکس


کوین دی‌بروینه (بلژیک)

یکی از اصلی‌ترین عوامل قهرمانی منچسترسیتی در لیگ جزیره کوین دی‌بروینه بود. بازیکنی که نه تنها پاس گل را به خوبی ارسال می‌کند، بلکه با شوت‌های محکم و دقیق خود می‌تواند هر دروازه‌بانی را تسلیم کند. دی‌برینه این فصل بهترین بازیکن لیگ برتر انگلیس شد و با ۱۵ گل در بهترین لیگ دنیا بازم هم توانایی های خود را به همه ثابت کرد.

ستارگان ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر +عکس

آلفونسو دیویس (کانادا)

ستاره ۲۱ ساله بایرن مونیخ که یکی از سریع ترین بازیکنان جهان است، در این سال به حدی عالی کار کرد که موفق شد تیم ملی کانادا را پس از ۳۶ سال دوباره به جام جهانی بفرستد. او در ۲۸ بازی ملی ۱۰ گل به ثمر رسانده. نکته قابل توجه درباره گلزنی آلفونسو دیویس این است که ۷ گل از این ۱۰ را در ۱۴ بازی آخر کانادا به ثمر رسانده است.

ستارگان ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر +عکس

اشرف حکیمی (مراکش)

اشرف حکیمی معروف ترین و بهترین بازیکن تیم ملی مراکش است. حکیمی سابقه بازی برای تیم‌های رئال مادرید، اینتر میلان، دورتموند و پاریسن ژرمن را داشته. این درحالی است که این بازیکن تنها ۲۳ سال سن دارد ولی در عین جوانی همچون بازیکنان با تجربه در خدمت تیم است.

ستارگان ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر +عکس

لوکا مودریچ (کرواسی)

سال ۲۰۱۸ کمتر کسی فکر می‌کرد که تیم ملی کرواسی به فینال جام جهانی برسد. هنگامی که تیمی به فینال جام جهانی می‌رسد، قطعا بهترین بازیکنان دنیا را در اختیار داشته است اما از بین همه این ستاره‌ها بازیکنی وجود دارد که جایگاه ویژه‌ای در رسیدن به این موفقیت داشته است. لوکا مودریچ که به تازگی قرداد خود را با رئال مادرید تمدید کرده؛ باز هم می خواهد رهبری تیم ملی کرواسی را در جام جهانی به عهده بگیرد. با این تفاوت که این بار آنها می خواهند برای قهرمانی در جام بجنگند.

ستارگان ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر +عکس


نیمار (بزریل)

پر افتخارترین تیم جهان پس از ۲۰ سال به دنبال تکرار قهرمانی در جام جهانی است. هواداران تیم ملی برزیل با توجه به ستاره‌های زیادی که دارد، امید زیادی برای قهرمانی دارند. هر چند که سلسائو ستارگان زیادی همچون وینیسیوس، ژسوس، آلیسون و .... را در اختیار دارد ولی شاید محبوب‌ترین و تاثیرگذارترین بازیکن تیم ملی برزیل نیمار باشد. نیمار که در گذشته موفق به فتح المپیک شده است، حالا می خواهد با قهرمانی در جام جهانی افتخارات خود را کامل کند.

ستارگان ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر +عکس

ولاهوویچ (صربستان)

فصل گذشته، فصلی دیوانه‌وار برای ستاره صربستان بود. این مهاجم ۲۲ ساله صرب در ۳۶ بازی ۲۴ گل به ثمر رساند و پس از چیرو ایموبیله ۲۷ گله دومین گلزن برتر سری آ شد. هواداران صربستان با توجه به آمار درخشان ولاهوویچ بسیار امید دارند که بتوانند از گروه خود در جام جهانی صعود کنند.

ستارگان ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر +عکس

گرانیت ژاکا و ژردان شکیری (سوئیس)

گرانیت ژاکا و ژردان شکیری سال‌ها در لیگ برتر انگلیس با تیم‌های باشگاهی خود برابر یکدیگر قرار گرفتند ولی زمانی که این دو در تیم ملی سوئیس در کنار یکدیگر قرار می گیرند بسیاری از تیم‌های دنیا را تسلیم خود می‌کنند. آنها توانستند با کنار زدن تیم قدرتمند ایتالیا حضور خود را در جام جهانی قطعی کنند.

ستارگان ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر +عکس

اونانا و چوپوموتینگ (کامرون)

قطعا حضور بازیکن با تجربه‌ای به نام اریک ماکسیم چوپوموتینگ می‌تواند به تیم ملی کامرون کمک بسزایی بکند. این بازیکن ۳۳ ساله سابقه بازی برای تیم‌های پاریسن ژرمن و بایرن مونیخ را در کارنامه خود دارد. این بازیکن به همراه بایرن مونیخ قهرمان لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۲۰ شده است. از طرفی آندره اونانا دروازه‌بان مطمئنی است که چندین سال برای آژاکس بازی کرده  و می تواند به خوبی از دروازه کامرون در جام جهانی دفاع کند.

ستارگان ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر +عکس


کریستیانو رونالدو (پرتغال)

کریستیانو رونالدو از سال ۲۰۰۳ عضو تیم ملی پرتغال بوده است. رونالدو فوتبال ملی را همزمان با نسل طلایی پرتغال آغاز کرد. نسلی که هیچگاه موفق به قهرمانی در جام جهانی و یورو نشد. اما سال ۲۰۱۶ بالاخره رونالدو این طلسم را شکست و همراه نسل جدید تیم ملی پرتغال قهرمانی یورو را جشن گرفت. حالا در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر که به احتمال زیاد آخرین حضور رونالدو در جام جهانی خواهد بود، او می خواهد طلسمی دیگر را بشکند. بدون تردید یکی از غمگین‌ترین لحظات جام جهانی خداحافظی رونالدو پس از چهار دوره حضور در جام جهانی بدون جام خواهد بود. اما این خداحافظی از جهاتی به نفع پرتغال خواهد بود. در این دوره نه تنها خود کریس تمام تلاشش را خواهد کرد که به قهرمانی جام جهانی برسد بلکه این خداحافظی باعث می‌شود که همبستگی بازیکنان پرتغال برای رسیدن به این مهم بیشتر شود و با تلاش بیشتر در مسابقات حضور پیدا کنند.

ستارگان ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر +عکس

توماس پارتی (غنا)

سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ هنگامی که غنا از صعود به جام جهانی باز ماند، می توان گفت که همه از عدم حضور آن‌ها در جام جهانی افسوس خوردند. تیمی که در سال ۲۰۱۰ تا مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی بالا رفت و ناباورانه مقابل اروگوئه حذف شد، حالا دوباره  پس از ۱۲ سال بازگشته است  و با توجه به هگروهی با اروگوئه قصد گرفتن انتقام از این تیم را دارد. توماس پارتی پرچمدار و رهبر تیم ملی غنا در این انتقام بزرگ است. او می خواهد نشان دهد سال‌ها بازی برای اتلتیکو مادرید و آرسنال اون را تبدیل به بازیکن پخته‌ای کرده که می‌تواند رویای ستاره‌های سابق تیم ملی غنا را ادامه دهد.

ستارگان ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر +عکس

لویس سوارز (اروگوئه)

بهترین گلزن تاریخ تیم ملی اروگوئه و بازیکن سابق لیورپول و بارسلونا که در فصل ۱۴-۲۰۱۳ عنوان بهترین گلزن اروپا را از آن خود کرده بود، پس از سه دوره حضور در جام جهانی ، حالا باز هم همراه تیم ملی اروگوئه در این مسابقات حاضر شده است تا خاطرات خوش گذشته را برای هواداران این تیم زنده کند. پیش از این سوارز ۳۵ ساله اعلام کرده بود که آرزو دارد در جام جهانی قطر به میدان برود و پس از آن درباره آینده فوتبالی خود تصمیم‌گیری خواهد کرد.

ستارگان ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر +عکس

سون هیونگ مین (کره جنوبی)

سون هیونگ مین تنها آسیایی برنده کفش طلا در پنج لیگ معتبر اروپایی است. این بازیکن ۲۹ ساله کره‌ای یکی از موفق‌ترین لژیونرهای تاریخ آسیا است. مین عضو تیم تاتنهام هاتسپر انگلیس است که همراه این تیم انگلیسی، یک بار تجربه حضور در فینال لیگ قهرمانان اروپا را داشته است. سون در ۹۷ بازی ملی موفق به زدن ۳۱ گل برای کره شده است. بی شک طرفداران فوتبال گل خاطره انگیز کاپیتان کره‌جنوبی را به تیم ملی آلمان در جام جهانی ۲۰۱۸ را به یاد دارند.

ستارگان ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر +عکس

کیلور ناواس (کاستاریکا)

کمتر کسی دروازه‌بان یک متر و ۸۵ سانتی تیم ملی کاستاریکا را تا پیش از جام جهانی ۲۰۱۴ می شناخت. پس از شاهکار ناواس همراه با کاستاریکا و حذف تیم ملی انگلیس و ایتالیا در مرحله گروهی و حضور بین هشت تیم برتر جهان، شرایط به کلی تغییر کرد و همه کارشناسان به تمجید این دروازه‌بان پرداختند. همین عوامل موجب شد که رئال‌مادرید خواهان به خدمت گرفتن ناواس شود. ناواس به همراه رئال مادرید قهرمان سه دوره لیگ قهرمانان اروپا شده است و نام خود را در فوتبال کاستاریکا جاودانه کرد.
 

ستارگان ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر +عکس

*خبرنگار: محمد جماعت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس