آمریکا روسیه را متهم به تشکیل کارزار اطلاعات نادرست در غرب آسیا و آفریقا کرد

نیویورک - ایرنا- یک رسانه آمریکایی اعلام کرد وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش جدید روسیه را متهم به تشکیل "کارزار گسترده اطلاعات نادرست" در منطقه غرب آسیا و آفریقا با هدف معرفی اوکراین و غرب به عنوان مسئول بحران جهانی غذا کرده است.

به گزارش مشرق، تارنمای آکسیوس روز چهارشنبه به وقت محلی در گزارشی نوشت، وزارت امور خارجه آمریکا در گزارشی جدید مدعی شد که دولت روسیه و نیروهای وابسته به آن مخاطبان خاورمیانه و آفریقا را با یک "کارزار گسترده اطلاعات نادرست" هدف قرار می دهند که اوکراین و غرب را مسئول بحران جهانی غذا معرفی می‌کند.

این تارنمای آمریکایی افزود: بر اساس گزارش وزارت خارجه آمریکا، محاصره دریای سیاه توسط روسیه مانع از خروج میلیون ها تن غلات از اوکراین شده است. مناطقی در جنوب جهان که به شدت تحت تاثیر کمبود بی‌سابقه مواد غذایی قرار گرفته‌اند، مملو از روایت‌های نادرست از سوی روسیه هستند که مسئولیت این بحران را منحرف می‌کنند و تحریم‌های غرب را مقصر این بحران غذایی معرفی می کنند.

این رسانه آمریکایی مدعی شد این گزارش تاکتیک های اطلاعات غلط را که توسط بازیگران همسو با کرملین استفاده می‌شود، معرفی می‌کند. برای مثال، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در سخنرانی  ۲۵ ماه مه خود در روز آفریقا، از سفرای آفریقا در مسکو خواست تا برای تقویت امنیت غذایی، خواستار لغو تحریم‌های "غیرقانونی و ضد روسیه" شوند.

این گزارش افزوده است: لاوروف روز بعد در مصاحبه ای با راشاتودی عربی که ۱۷ میلیون دنبال کننده فیس بوک و ۵.۲ میلیون دنبال کننده در توئیتر دارد، غرب را به استعمار نو و باج گیری از کشورهای آفریقایی و عربی برای پیوستن به تحریم های "ضد روسیه" متهم کرد.

آکسیوس ادامه داد: این گزارش توئیتی را معرفی می کند که ادعاهای مشابه سفارت‌خانه های روسیه در مصر، زیمبابوه و سایر کشورهای آسیب‌پذیر در برابر بحران غذایی را تکرار می‌کند.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد کرملین چندین سال گذشته را صرف سرمایه‌گذاری مهم در فضای رسانه‌ای مناطق جنوب جهان کرده است و از "نگرش‌های ضداستعماری" برای معرفی روسیه به عنوان "جریان مخالف قابل قبول در مقابل نارضایتی‌های تاریخی علیه غرب" استفاده کرده است.

این مقام در توضیح ادعاهای وزارت خارجه آمریکا درباره اهداف روسیه مدعی شد: اول اینکه روس ها می خواهند مطمئن شوند که تحریم های غرب از هیچ حمایتی در میان کشورهای  مناطق جنوبی در جهان برخوردار نیست و دوم اینکه آنها احتمالاً حتی می‌خواهند که کشورهای این مناطق  درلابی با کشورهای غربی بگویند که این تحریم‌ها بیش از آنکه فایده داشته باشد ضرر دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    1 0
    آمریکایی ها چپ و راست کارشون فقط اتهام زدن ب بقیه است
  • IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    0 0
    هر زمان که اطلاعات درست در اختیار مردم دنیا قرار بگیرد آمریکا تهمت کارزار اطلاعات نادرست را وارد معادله می کند. در حالیکه اصل و اساس رسانه های آمریکای بر مبنای دروغگویی به نفع امپریالیسم و استعمار آمریکا و متحدانش است تا جایی که محتویات برنامه های صدای آمریکا مجوز رسمی پخش در آمریکا ندارد به این دلیل که مطابق قانون آمریکا با پول مالیات دهندگان آمریکا نمی توان به آنها دروغ گفت و صدای آمریکا مطابق منشور این سازمان مسئول پروپاگاندا به نفع آمریکا در خارج از آمریکا است و بنابراین نمی توان آن را برای آمریکایی ها در داخل آمریکا پخش کرد. البته همه می توانند با پول خودشان هرچقدر که خواستند به مردم آمریکا در خود آمریکا دروغ بگویند. با پول خودشان نه با پول مالیات دهنده های آمریکایی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس