یمن

یک مقام یمنی در واکنش به بیانیه جدید صادر شده از سوی مصر و عربستان سعودی، آن را مورد تمسخر قرار داد.

به گزارش مشرق، عبدالملک العجری عضو تیم مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن به بیانیه مشترک عربستان سعودی و مصر که در پایان سفر ولیعهد سعودی به قاهره، اعلام شد، واکنش نشان داد.

در پی دیدار محمد بن سلمان ولی‌عهد عربستان سعودی با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر، دو طرف در بیانیه‌ای مشترک در ارتباط با تحولات یمن، بر لزوم حمایت از طرح «ابتکار خلیج فارس» تاکید ورزیدند. مصر و عربستان سعودی ضمن اعلام حمایت از تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، بر لزوم حل بحران یمن بر اساس طرح ابتکار خلیج فارس و سازوکارهای اجرایی آن، همچنین نتایج گفت‌وگوی ملی یمن و نیز قطعنامه ۲۲۱۶ تاکید کردند.

در همین رابطه، عبدالملک العجری تاکید کرد: مقامات قاهره و ریاض باید توجه داشته باشند که نام بردن از طرح ابتکار خلیج فارس فایده‌ای ندارند، چون این طرح بی محتوا شده و کارایی خاصی در تحولات یمن ندارد.

العجری افزود: البته هدف اصلی آنها این است که طرح ابتکار خلیج فارس را به یک سند مقدس تبدیل کنند و به یمنی‌ها این گونه القا کنند که آنها پایه و اساس کشور بزرگ فدرال یمن را بنا نهاده اند.

وی در ادامه ضمن مورد تمسخر قرار دادن این بیانیه تاکید کرد: به نظر شما بهتر نیست که برای این طرح مبتکرانه (طرح ابتکار خلیج فارس) کتیبه‌ای مانند کتبیه النصر در منطقه صراوح بسازید یا آن را به بخشی از اذان اضافه کنید!

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    1 0
    برخی ازاین اعراب اینقدربی غیرت شده اند که باکشورمسلمان وخداپرست بخاطرکاخ سفیددزدغارتگرضددین دشمنی میکنند هرچندالان ازموشکهای یمنی هم به ترسهایشان افزوده شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس