توضیحات خطیب‌زاده درباره ترور شهید صیاد خدایی

سخنگوی وزارت امور خارجه، قطعنامه اخیر مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره وضعیّت حقوق بشر ایران را مبتنی بر انگیزه‌های سیاسی، مغرضانه و غیرمنصفانه دانست.

به گزارش مشرق، سعید خطیب‌زاده روز سه شنبه در خصوص قطعنامه اخیر مجمع عمومی سازمان ملل متحد و گزارش موقت دبیرکل سازمان ملل متحد از وضعیّت حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران گفت: همانطور که بارها تأکید شده چنین قطعنامه‌هایی مبتنی بر انگیزه‌های سیاسی، مغرضانه و غیرمنصفانه صادر شده و بر مبنای رویکرد ارتقایی حقوق بشر که از وظایف عمده نهادهای بین المللی حقوق بشری محسوب می‌شود، تدوین نیافته، ضمن اینکه از اجماع کشورهای عضو نیز برخوردار نبوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران نظرات و استدلال‌های مبسوط و مستدل خود نسبت به یکایک بندها و ادعاهای گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد را به دفتر وی ارسال کرد که متاسفانه مورد بی‌توجهی معنادار قرار گرفت.

خطیب زاده تاکید کرد: متاسفانه گزارشی که به نام دبیرکل سازمان ملل متحد انتشار یافته مبتنی بر ادعاهای نادرست و مستند به منابع نامعتبر است و بدین دلیل متن اصلی گزارش عمدتا براساس مفاد ادعاها و اتهامات گروه‌های معاند و فرقه‌های تروریستی تنظیم شده و پاسخ مشروح جمهوری اسلامی ایران به این گزارش در شورای حقوق بشر در اختیار همه کشورها قرار داده خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران تعامل مثبتی با دفتر کمیسر عالی حقوق بشر و سازوکارهای حقوق بشری سازمان ملل دارد که متاسفانه این تعامل مثبت و پیشرفت‌های حقوق بشری کشورمان انعکاس مناسبی در گزارش دبیر کل نداشته است، اما علیرغم این موارد، جمهوری اسلامی ایران براساس باور شرعی و تعهدات قانونی خود همچنان خود را مکلف به ترویج و ارتقای حقوق بشر دانسته و آماده همکاری و تعامل با سازوکارهای حقوق بشری سازمان ملل است.

وی خاطرنشان کرد: در این گزارش به مسؤولیّت واضعان تحریم و مجریان آنها اشاره نشده و از تشریح تأثیرات منفی، مخرب، آسیب زننده و کشنده اقدامات قهری یکجانبه غیرقانونی، ظالمانه و جنایتکارانه بر حقوق بشر ملّت ایران توسط رژیم آمریکا و مسؤولیّت بین المللی آن، خودداری شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد قاسم IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    4 0
    اقای محترم تا کی ما باید با این نوکرهای سرسپرده امریکایی اسراییلی مماشات کنیم
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    1 4
    كجاش مغرضانه است خدا ؟!
    • IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      5 0
      اونجاش که گردن جرج فلوید زیر پای پلیس تروریست یانکی‌هاست و دویست هزار تا بچه بومی رو دولت کانادا کشته اطراف مدرسه ها چال کرده و...... صدا از هیچ بی...... در نمیاد، مفهوم شد کلنگی؟ ؟!!
  • CA ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    0 4
    همه دنیا دروغ میگن
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      3 0
      نه همه دنیا دروغ نمی گن. ولی آنهایی که بلند گو دستشان است دروغ می گویندو بقیه هم چون خبر ندارند به صدایی که بلند تر است بیشتر توجه می کنند
  • محمد IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    3 2
    از اون زنه که آمده بود برای تاثیرات منفی تحریم ها علیه بشریت ایران گزارش بنویسه و براش فرش قرمز پهن کردین چه خبر؟
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    3 0
    متاسفانه سازمان مثلا ملل متحد همکاری خوبی با سازمانهای تروریستی دارد خوب است نام سازمان ملل متحد به سازمان تروریستهای متحد تغییر نام دهد
  • NG ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    2 0
    همه برن بمیرن. کی گفته یه مشت جنایتکار و خونریز که تاریخ وجودیشون مملو از ظلم و ستم به نوع بشر بوده و هست تشخیص دهنده رعایت یا عدم رعایت حقوق بشر دیگران باشند؟ ای کاش میشد از شورای حقوق بشر سازمان ملل بیرون بیاییم. اصلا بردن این اسامی جوک و مضحکه ست به خدا.
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    2 0
    آقای سخنگو واژه سیاسی در مجامع بین المللی و اربابان قدرت تعریف بس ارزنده دارد یعنی راه کار و تصمیم مشروع برحسب علم سیاست و مدن قدما - چرا از این واژه بدون پیشوند رفتار سوء سیاسی استفاده می کنید - پیشوندسوء را نگوئید تایید زده اید بررفتار سوء - چرا و چقدر بی دقتی آقای سخنگو ؟
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    1 0
    شکی نیست برای همین جهان چندقطبی ومقاومت روبه رشدتثبیت شده درحال رشد است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس