۴.۳ میلیون تن کالای اساسی موجود در بنادر/ ترخیص مناسب کالا

سخنگوی گمرک گفت: بیش از ۴.۳ میلیون تن کالای اساسی موجودی اماکن بندری و شناورهای مستقر در شمال و جنوب کشور هستند که پس از انجام تشریفات ترخیص در حال ورود به زنجیره توزیع و تامین کشور هستند.

به گزارش مشرق، سید روح الله لطیفی، سخنگوی گمرک در خصوص میزان موجودی کالاهای اساسی در مبادی ورودی کشور اظهار داشت: تا پایان سی‌ام خردادماه ۴ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۳۹۹ تن موجودی انواع کالای اساسی در اماکن بندری و گمرکی است که به سرعت در حال تخلیه یا ترخیص هستند.

وی افزود: از این میزان دو میلیون و ۹۶۸ هزار و ۴۷۰ تن کالا در انبارها و اماکن بندری و گمرکی در حال انجام تشریفات اظهار یا ترخیص هستند و ۳۹۵ هزار و ۸۳۳ تن نیز در حال تخلیه از ۲۰ فروند شناور و ۹۷۳ هزار و ۹۳۹ تن کالای اساسی هم در ۱۸ شناور منتظر آغاز فرایند تخلیه هستند.

لطیفی در ادامه گفت: یک میلیون و ۹۵۴ هزار و ۵۴۷ تن ذرت که یک میلیون و ۴۵۹ هزار و ۴۱۸ تن آن در اماکن بندری در حال انجام تشریفات ترخیص هستند و مابقی در ۱۳ شناور که ۷ شناور در حال تخلیه و ۶ شناور منتظر در اسکله قرار دارد، بیشترین میزان از یک نوع کالای اساسی موجود در اماکن بندری قبل از ترخیص است.

سخنگوی گمرک افزود: گندم با ۹۳۲ هزار و ۴۹۲ تن در جایگاه بعدی قرار دارد که از این میزان ۴۵۵ هزار و ۱۳۶ تن در اماکن بندری و مابقی در ۱۱ شناور در حال تخلیه یا منتظر تخلیه هستند.

لطیفی در ادامه توضیح داد: دانه‌های روغنی با ۵۸۱ هزار و ۲۴۶ تن، که ۳۶۳ هزار و ۴۲۹ تن آن در اماکن بندری و مابقی در ۴شناور قرار دارند، روغن خام هم با ۳۲۹ هزار و ۳۶۵ تن که ۲۹۴ هزار و ۱۳۶ تن آن تخلیه شده و مابقی در ۳شناور در حال تخلیه و یا منتظر تخلیه هستند، سویا با ۲۲۴ هزار و ۱۰۵ تن که ۱۸۰ هزار و ۹۰۶ تن آن در اماکن بندری تخلیه شده و مابقی در سه شناور قرار دارد، جو با ۱۴۷ هزار و ۳۸۴ تن، شکر با ۸۵ هزار و ۲۵۰ تن که ۲۷ هزار و ۱۷۶ تن آن در اماکن بندری در حال انجام تشریفات اظهار و ترخیص هستند و مابقی از دو شناور در حال تخلیه است و نهایتاً ۴۰ هزار و ۸۸۵ تن برنج موجودی بنادر و گمرکات کشور هستند.

وی افزود: روزانه بین ۴۵ تا ۶۰ هزار تن از کالاهای اساسی در حال ترخیص از گمرکات اجرایی است که این میزان خروجی به همراه ورودی مناسب به بنادر جریان مناسبی از ورود کالا به شمار می‌رود.

سخنگوی گمرک در خصوص شناورهای حامل کالاهای اساسی در مبادی ورودی کشور گفت: از ۳۸ شناور حامل کالاهای اساسی در بنادر کشور، ۲۱ شناور در بندرامام (ره)، هفت شناور در بندر شهید رجایی، ۶شناور در بندر امیرآباد، سه شناور در بندر چابهار، و یک شناور در بندر نوشهر در حال تخلیه (۲۰ شناور) و یا منتظر انجام عملیات تخلیه (۱۸ شناور) هستند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس