کد خبر 1389976
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: روزنامه اعتماد در تحلیلی به قلم عباس عبدی، تصمیم  سه قوه و پیگیری دولت در زمینه تعیین سقف افزایش  ۲۵ درصدی اجاره و ممنوعیت صدور حکم تخلیه مستاجران را نکوهش کرد. این روزنامه می نویبسد:

"هر دو خبر گویای این واقعیت است که دولت طرفدار قشر ضعیف‌تر جامعه، یعنی مستأجران است. ولی واقعیت یا نتیجه ماجرا چیز دیگری است. ابتدا باید پرسید چرا حکومت، افزایش ۲۵ درصدی اجاره را مجاز دانسته؟ در کشورهای غربی افزایش اجاره‌بها بسیار اندک و در حد چند درصد محدود است، چرا ۲۵ درصد؟ 

پاسخ روشن است، وجود تورم بالا در ایران. این تورم از کجا آمده؟ از آسمان که نیامده، تیر غیب هم که نیست. محصول کاهش ارزش پول با تزریق بی‌حساب نقدینگی از سوی دولت است.

دولت مسئولیت اصلی را دارد. ابتدا تورم ۵۰ درصدی را ایجاد می‌کند، بعد خود را وسط مشکل ساختگی موجر و مستأجر می‌اندازد که می‌خواهم طرف مستأجر را بگیرم. موجر و مستأجر دعوایی ندارند، تا حالا هم با هم زندگی می‌کردند.

دعوای هر دو سو یعنی موجر و مستأجر با دولت است و نه با یکدیگر. حالا چگونه دولت این وسط طرفدار مستأجر شده است؟ ... مشکل اصلی در کاهش تولید و عرضه و نیز تورم بالا و پایین بودن حقوق و دستمزد است. وظیفه اصلی دولت‌ها (چه این دولت و چه دولت‌های قبلی) این است که تولید و دستمزد را بالا ببرند، قیمت‌گذاری را حذف کنند، مقرراتی کلی وضع نمایند، مردم خودشان بهتر از همه توانا به موازنه دخل و خرج خود هستند. این مصوبات نشان می‌دهد که تصمیمات کاملاً اقتضایی است و هیچ ایده روشنی پشت آنها قرار ندارد".

زمانی، گفته می شد جبهه اصلاحات، بین العباسین (عبدی و دوزدوزانی) است؛ اما گویا اشاره به کارکرد همپوشان "عباس آخوندی" و "عباس عبدی"، درباره عملکرد این طیف، گویا تر است.

روزنامه اعتماد و آقای عبدی، حامی دولتی بوده اند که وزیر اشرافی آن در طول پنج سال وزارت، هیچ اهتمامی به تولید انبوه مسکن نداشت و افتخار هم می کرد! نهایت هنر امثال این وزیر،  "مزخرف" نامیدن مسکن مهری بود که دو میلیون خانوار را صاحب خانه کرد.

دولتی که ادعای برخی مدیرانش در حوزه کشاورزی نکاشت بود و کشور را از خودکفایی گندم، به وارد کننده 8 میلیون تن گندم تبدیل کرد، در حوزه نیروگاه سازی و پالایشگاه سازی هم به بهانه به صرفه نبودن، مدعی نساخت بود.

نتیجه مدیریت آعباس آخوندی، انباشت شش میلیون تقاضای مسکن و کامروا شدن دلالان و محتکران بود. این که نزدیکان و دوستان آقای وزیر (فعال در بخش مسکن) چه سودی از این انباشت تقاضا بردند، بماند.

کاهش شدید تولید، موجب شد قیمت مسکن بیش از 700 درصد افزایش یابد و در ثبت رکورد تورم 60 درصدی در اقتصاد کشور، متغیری تعیین کننده باشد؛ اما در طول این مدت، آقای عبدی، کور و لال بود و فقط زمانی شفا گرفت که بحث تعیین سقف اجاره و کاهش فشار بر مستاجران به میان آمد. راز این رفتار عجیب عبدی و روزنامه اعتماد چیست؟ آنها عضو  شبکه ای هستند که ماموریتش انحراف اذهان از اولویت ها، انباشت مشکلات و ناراضی کردن مردم بوده است؛ همان که مدیر شبکه آمدنیوز، هنگام اقامت در پاریس گفت:

«مجموعه ما در انتخابات 96 و حمایت از روحانی، تحلیل امنیتی داشت. آیا اگر رئیسی یا قالیباف سر کار بود، این مشکلاتی که در کشور وجود دارد، الان بود؟ به این نتیجه رسیدیم که باید برویم پشت سر یک فردی مثل روحانی. ما شیفته کسی نبودیم. کشور باید به نقطه جوش می‌رسید».

جریان فاسد و آلوده ای که مشکلات اقتصادی را سبب شده، بی هیچ احساس شرمی، فیگور مدعی العمومی می گیرد و درباره حقوقی که پایمال کرده، مطالبه گری می کند!

به گرانی700 درصدی مسکن دامن زده و حالا می گوید چرا باید تورم 50 درصد باشد؟ نقدینگی را از 430 هزار میلیارد تومان به 4000 هزار میلیارد رساند و می گوید چرا باید باید نقدینگی این قدر افزایش یافته باشد؟! طوری درباره مسکن فضاسازی می کند، انگار کم کاری و خیانت 7-8 ساله را می شود ظرف چند ماه جبران کرد.

روزنامه اعتماد، همان روزنامه ای است که فروردین 97، هنگام تصویب ارز 4200 تومانی تیتر زد "بازگشت اسحاق؛ اعتماد از حضور مقتدرانه جهانگیری برای حل بحران ارزی گزارش می دهد". اما همین روزنامه، آبان سه سال بعد، تحلیل عباس عبدی را با عنوان"دلار ۴۲۰۰ تومانی؛ استخوانی در گلوی دولت"، تیتر کرد!

از آن وقیح تر، توییت عبدی بود که نوشت "دو پوست موز زیر پای دولت است. اول ادامه دلار ۴۲۰۰ تومانی. دوم حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی. انتخاب کنید که کدام گام را برخواهید داشت؟". این، اذعان به مین گذاری اقتصاد بود. 60 میلیارد دلار ذخیره ارزی، از دست رفت و تورم 60 درصدی را سر سفره مردم آورد.

درباره عبدی، به یاد داشته باشید که او دو دهه قبل به خاطر فروش اطلاعات به بیگانگان، محکوم شد. روزنامه اعتماد، هم در طول دو دهه گذشته چند بار نیروهای خود را جا به جا کرده است؛

غیر از اجاره ای بودن روزنامه، یک علت دیگر این جا به جایی ، لو رفتن تدریجی برخی اعضای موثر، متواری شدن آنها و استخدام شان در بی بی سی و رادیو فردا و دیگر رسانه های بیگانه است.

الیاس حضرتی صاحب امتیاز روزنامه، از زمانی که نماینده مجلس ششم بود، رفیق فابریک شهرام جزایری (مفسد اقتصادی بزرگ دوره اصلاحات) محسوب می شود.

جزایری با همین ارتباطات (که تا حد رفاقت نزدیک و کله پاچه خوردن هم ادامه داشت) توانست به داخل مجلس و کمیسیون اقتصادی راه یابد و نمایندگان را درباره طرح های مشکوکی مانند "عدم الزام اخذ وثیقه از تسهیلات کلان بانکی" اقناع کند!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    2 0
    وقتی نظارت وتعزیرات برکالاهای ساختمانی وسودوام بانکی پایین نیایدهمین است بحث خدمات مالک ومستاجرکه ربطی به تحریم نداردبه نظارت ومدیریت مربوط است که غیرشفافیت است
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    3 0
    پنیر سفید روز... همون که پاکت کاغذی آبی با تصویر گاو خندان با خال رنگی داره دوباره برای چندمین بار در امسال گران شد و هر پاکت ۵۰۰ گرمی به قیمت ۷۵ هزار تومان رسید ( افزایش قیمت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مربوط به یک ماه پیش است نه امروز ). گویا هر تولید کننده ای خود تبدیل به دولت شده و برای خود میبرد و می دوزد و هر قیمتی که دلش بخواهد می گذارد. کاملا مشخص است که مجازات ها بازدارنده نیستند. شاید دولت باید علاوه بر افزایش شدت مجازات ها باید صادرات لبنیات به هر شکلی را ممنوع کند ( حتی شامل بستنی، شیر خشک، پنیر و ..) تا قیمت ها به خاطر افزایش عرضه کاهش یابد، علاوه بر این واردات برخی لبنیات پر مصرف که امکان واردات دارد همچون پنیر، کره و خامه را آزاد کند تا کمی افسار تولید کننده ها کشیده شود ..... خواهشا سنگ تولید کننده ها را به سینه نزنید و دروغ های آنها در رابطه با ضرر و زیان را باور نکنید . نمونه های سودهای کلان تولید کننده ها که من به چشم دیده ام که بماند، بهتر است یک نمونه کلی بگویم که جلوی چشم همه است؛ همین تولید کننده های لوازم خانگی که رفتند پیش رهبر عجز و ناله کردند که دارن ورشکست می شوند و جلوی واردات را بگیرند، یکی از آنها که معروف هم هست و سهم ۴۰٪ بازار را دارد قصد عضویت در بورس را داشته که طبق قوانین باید صورت های مالی خود را در کدال ارائه کند . حالا که خودشان صورت های مالیشان را لو داده اند مشخص شده آقایون در حال ورشکستگی سود بالای ۱۰۰٪ داشته اند!!!!!!! در حالیکه سقف قانونی سود برای تولید کننده لوازم خانگی ۱۷٪ است !!! بماند که آنها پس از نامه رهبری بی درنگ قیمت های خود را بالا بردند و بدین سان به رهبر و ملت دهن کجی کردند ..... متاسفانه بارها شاهد بوده ایم که این نوع حمایت از تولید کندده و ایجاد انحصار در بازار در نهایت تبدیل به ظلمی بزرگ شده در حق مصرف کننده. حالا در کنار همه اینها مجوز افزایش قیمت ۲۵٪ برای لواز خانگی را کجای دلمان بگذاریم !!!!! احتمالا تولید کنندگان لوازم خانگی با سود ۱۰۰٪ در حال ورشکستگی هستند و باید مردم نجاتشان دهند !!
    • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      0 0
      عزیزم من هم قبول دارم مدیرسالم وشفاف که رهبرفرمودباشفافیت باشیدتاجلوی اشرافی گری ها گرفته شودعلاوه برجلوی دزدیهایشان گرفته شود چون این نوع مسئولین درهرلاداره ای ممکن است باشند بابرخی ازشرکتهایاازهم فساداقتصادی دیده اند یاازترس هم کاری به نظارت ندارندسودوام بانکی هم که برای خودش یک معضل درسلامت قیمت ونظارت شده است تاشفافیت نشود افرادسالم هم زیادقدرت تغییرندارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس