۱۵ کشته و زخمی در حمله تروریستی به اتوبوس نظامیان سوری

خبرهای اولیه حاکی از آن است که در پی حمله تروریستی به اتوبوسی در ریف رقه، ۱۵ نظامی سوری کشته یا زخمی شدند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» از حمله تروریستی به یک دستگاه اتوبوس در ریف رقه خبر داد.

بر اساس گزارش‌های اولیه، در این حمله تروریستی ۱۳ نظامی سوری کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

دوازدهم خرداد نیز، عناصر تروریستی به یک اتوبوس مسافربری در استان دیرالزور در شرق سوریه حمله کردند و در پی آن، سه غیر نظامی کشته و بیش از بیست نفر دیگر نیز زخمی شدند.

در این حال سانا فروردین گذشته خبر داد که تحرکات داعش به خاطر حمایت‌های نظامیان تروریست آمریکایی است؛ به نحوی که این عناصر در حال آموزش تروریست‌های داعش در شمال شرق سوریه هستند.

به گفته خبرگزاری رسمی سوریه، نظامیان آمریکایی، آموزش‌های فشرده‌ای را برای آشنایی عناصر داعش با استفاده از «آر پی جی» و موشک‌های دوش‌پرتاب آغاز کرده‌اند.

این آموزش‌ها مخصوص یک گروه از عناصر داعش است که عناصر آمریکایی آنان را در یک زندان واقع در جنوب الحسکه، زندانی کرده‌اند. این زندان، در پایگاه آمریکایی‌ها در شهر «الشدادی» قرار دارد.

منابع محلی نیز خبر دادند، نیروهای آمریکایی همچنین نحوه استفاده از موشک‌های ضد زره را به عناصر داعش آموزش می‌دهند تا به زودی، آنان را به صحراهای دیرالزور و تدمر انتقال دهند و پس از آن، حمله به مواضع ارتش سوریه و مراکز دولتی و منازل غیر نظامیان را آغاز کنند.

گزارش‌های رسانه‌ای ماه‌های گذشته حاکی از این است که آمریکایی‌ها صدها نفر از عناصر داعش را از عراق و زندان‌های الحسکه به اطراف پایگاه غیر قانونی خود در منطقه التنف در مرزهای سوریه و اردن انتقال داده‌اند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • AU ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    0 0
    😝😎👂

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس