کد خبر 1388962
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
آخرین اخبار از زلزله‌های غرب هرمزگان/ ۸ کمپ اسکان موقت در بندر چارک برپا شد

در پی وقوع چند زمین لرزه پی در پی در غرب هرمزگان، مسئولان از برپایی هشت کمپ اسکان موقت در بندرچارک خبرداده و اعلام کردند تاکنون خسارت ناشی از زلزله گزارش نشده است.

به گزارش مشرق، در چند روز گذشته استان هرمزگان و به ویژه مناطق غربی استان شاهد وقوع زلزله‌های گاها پر قدرت بوده که بزرگی یک زلزله نیز به بالای ۵ ریشتر رسید.

تاکنون مطابق آمارها بالغ بر ۴۰ زمین لرزه با بزرگی بیش از ۳.۵ ریشتر در این مناطق به ثبت رسیده که ۱۳ مورد آن بالای ۴ تا ۵ ریشتر قدرت داشته‌اند.

از ظهر دیروز نیز بر تعداد زمین لرزه‌ها در کانون محوری آن یعنی بندر چارک و کیش افزوده شده و شامگاه شنبه در فاصله زمانی اندک دو زلزله با قدرت‌های ۴.۷ و ۴.۵ ریشتر مناطق غربی استان را به لرزه در آورده است.

مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از اعزام گروه‌های ارزیاب و حضور فرماندار و بخشدار در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: با حضور فرماندار و بخشدار و امام جمعه منطقه،  مکان یابی برای احداث چند کمپ محله‌ای نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: چادر به میزان کافی به منطقه ارسال شده و از این جهت نگرانی وجود ندارد و مردم اگر بخواهند می‌توانند امشب نیز همانند شب گذشته در کمپ‌ها بگذرانند.

حسن زاده گفت: نیروهای هلال احمر هم در منطقه بوده و در حال خدمات رسانی به مردم هستند ما از مردم می‌خواهیم آرامش خود را حفظ کرده و خونسرد باشند و اگر واهمه‌ای از وقوع زمین لرزه دارند در کمپ‌ها استقرار یابند.

وی تصریح کرد: علی‌رغم تعدد زلزله‌ها اما خوشبختانه گزارش خسارت به جز چند مورد ترک خوردگی جزئی سازه‌های ناایمن گزارش خسارتی نداشته‌ایم.

فواد مرادزاده فرماندار شهرستان بندرلنگه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندرعباس اظهار داشت‌: شامگاه دیروز دو زمین لرزه با قدرت‌ ۴.۷ و ۴.۵ بندر چارک را لرزاند و ما به سرعت خود را به این منطقه رساندیم.

وی افزود: به سرعت امور مرتبط با جانمایی و برپایی کمپ‌ها انجام شد و در حال حاضر ۸ کمپ در محلات این بندر دایر شده است.

فرماندار بندرلنگه گفت: مردم آرامش خود را حفظ کنند مشکل خاصی وجود ندارد و نارضایتی نیز در بین مردم افته نمی‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز با بیان اینکه اعضای ستاد بحران این جزیره تا بازگشت آرامش و توقف پس لرزه ها آماده باش خود را به صورت کامل حفظ می کنند.

مهدی کشاورز دیشب در سومین جلسه ستاد بحران جزیره کیش با اشاره به پس لرزه های متعدد و لزوم حفظ آمادگی برابر اتفاقات احتمالی بیان کرد: انتظار می رود با توجه به اهمیت موضوع افراد از اظهار نظرهای غیر کارشناسی خودداری کرده و مردم توجه داشته باشند در مواقع ضروری از جمله وقوع زمین لرزه مرجع اصلی اخبار رسانه های رسمی هستند.

وی با بیان اینکه حفظ آمادگی اعضای ستاد مدیریت بحران تا بازگشت آرامش به جامعه و توقف زمین لرزه ها ادامه دارد افزود: تاکنون ریزش هیچ ساختمانی به علت زمین لرزه های چند روز گذشته در این جزیره گزارش نشده و کارشناسان فنی ستاد فنی بحران موظف هستند هرشب نسبت به بررسی ساختمان های نا ایمن اقدام کنند.

شماره تلفن  ۰۹۳۴۷۶۹۰۱۱۱ برای دریافت پیام‌ها و گزارش های مردمی در نظر گرفته شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عمر فاروق IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    0 1
    ای دااااااااد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس