حداقل یک کشته در دور جدید اعتراضات سراسری علیه دولت هند

دست کم یک نفر کشته و ده‌ها نفر در اعتراضات علیه سیاست جدید استخدام و سربازگیری ارتش هند زخمی شدند.

به گزارش مشرق به نقل از عرب نیوز، هندی‌ها در اعتراض به طرح جدید دولت برای سربازگیری و استخدام در ارتش، وسایل نقلیه و قطارهای مسافربری را آتش زدند.

در این ارتباط گزارش شده است که دست کم یک نفر در اعتراضات اخیر هند علیه سیاست جدید استخدام ارتش در هند جان باخت و چندین نفر دیگر نیز زخمی شدند.

بر اساس گزارش‌ها، این مرد در شهر سکندرآباد، شهر دوقلوی حیدرآباد در ایالت تلانگانا در بخش جنوبی هند جان باخته است. ویدئوهایی از آتش زدن قطار توسط معترضان و پرتاب زباله به روی ریل در ایستگاه راه آهن سکندرآباد در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

در گزارش‌ها همچنین گفته شده است که پلیس به سمت جمعیت معترضان تیراندازی کرد، اما مشخص نیست که آیا این مرد در نتیجه تیراندازی پلیس کشته شده است یا خیر؟

دولت نارندرا مودی هفته گذشته تغییر عمده‌ای را در قوانین استخدام و سربازگیری نیروهای مسلح هند اعلام کرد که هدف آن جذب افراد با قراردادهای کوتاه و چهار ساله است. تنها یک چهارم از این افراد پس از آن ابقاء خواهند شد و بقیه بدون مزایای بازنشستگی بازنشسته خواهند شد.

در گذشته، کسانی که در ارتش، نیروی دریایی یا نیروی هوایی هند خدمت می‌کردند، به طور جداگانه می‌توانستند استخدام شوند و معمولاً هفده سال خدمت می‌کردند.

بسیاری از شهروندان هندی به این تصمیم دولت اعتراض کردند، زیرا می‌خواهند برای مدت طولانی در ارتش خدمت کنند و از مزایای صندوق بازنشستگی استفاده کنند. این روش استخدام برای بسیاری از شهروندان هندی که به طبقات اقتصادی پایین‌تر تعلق دارند، تنها راه نجات از بیکاری و فقر است.

معترضان علیه سیاست استخدام و سربازگیری جدید دولت در دهلی نو تظاهرات کردند و پلیس در ین اعتراضات از باتوم و گاز اشک آور برای متفرق کردن جمعیت در ایالت‌های بیهار، اوتار پرادش، مادهیا پرادش، هاریانا و راجستان استفاده کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس